خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سفر اردوغان به ایران کنجکاوی صهیونیستها را برانگیخت

به گزارش ادیان نیوز، “حیزی سیمانطوف” تحلیلگر مسائل سیاسی و کارشناس مسائل راهبردی درباره سفر اردوغان به ایران در گفتگو با کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد: “اردوغان نقش میانجی میان ایران و کشورهای عربی به رهبری عربستان ایفا می کند.”
وی افزود: “ایرانیها از طریق اردوغان و دیگر اطراف پیامهایی را ارسال کردند، که مفاد آن صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران است.”
“بار شم اور” دیگر تحلیلگر مسائل سیاسی کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی در خصوص سفر اردوغان به تهران اظهار داشت: “اردوغان به دنبال تحقق رؤیای گاز آناتولی است. وی به دنبال انتقال گاز از منابع سرشار آن در منطقه به اروپا است. ترکیه و جمهوری آذربایجان اکنون در این زمینه همکاری گسترده ای دارند. 
اردوغان به دنبال پیوستن ایران به پروژه انتقال گاز به اروپا است.ایرانیها در این زمینه سهامهای شرکتهای ترکیه فعال در این پروژه را خریداری کرد.
ترکها به دنبال گسترش حجم تعامل تجاری خود با ایران به مبلغ از ۱۴ میلیارد دلار در سال به ۳۰ میلیارد دلار در سال می باشند.”
وی خاطرنشان کرد: “ترکیه در تعامل به ایران تاکتیک دیپلماسی در پیش گرفته است.مسؤولان این کشور می گویند از ارزشهای ملی خود چشم پوشی نمی کنند و در عین حال منافع اقتصادی خود را در نظر دارند.”
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.