خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تربیت جنسی در کتاب مقدس

ادیان نیوز: خانواده‌های متدین و متعهد به اصول اخلاقی، دغدغه تربیت صحیح فرزندانشان را دارند. یکی از دغدغه‌های آن‌ها در تربیت فرزندان، تربیت صحیح جنسی است. از چه زمانی و تا چه حدی فرزندانشان باید با امور جنسی آشنا شوند؟ کتاب‌های ممنوعه جنسی برای نوجوانان کدام است؟‌ بدون شک خواندن داستان‌های جنسی در دوران نوجوانی آثار سوئی دارد و باید نوجوانان را با کتب اخلاقی و مذهبی آشنا کرد. اما متأسفانه معتبرترین کتاب دینی یهودیان و مسیحیان یعنی کتاب مقدس پر است از داستان‌های و اشعار جنسی و غیر اخلاقی که نمی‌توان آن را در دسترس نوجوانان قرار داد. ضمن عذرخواهی از محضر خوانندگان، در ذیل نمونه‌هایی از این دست مطالب در کتاب مقدس جهت قضاوت شما آورده می‌شود:
وحى خداوند در کتاب مقدس بر حزقیال نبى، آمیخته با جزئیات روابط نامشروع است و چندین مرتبه این جزئیات تکرار می‌شود: «و کلام‌ خداوند بر من‌ نازل‌ شده، گفت‌: ای‌ پسر انسان، دو زن‌ دختر یک‌ مادر بودند و ایشان‌ در مصر زنا کرده، در جوانی‌ خود زناکار شدند. در آنجا سینه‌های‌ ایشان‌ را مالیدند و پستان‌های‌ بکارت‌ ایشان‌ را افشردند… و قباحت‌ جوانی‌ خود را حینی‌ که‌ مصریان‌ پستان‌هایت‌ را به‌ خاطر سینه‌های‌ جوانی‌ات‌ افشردند به‌ یاد آوردی».[۱]
غزل‌ عزل‌های سلیمانِ کتاب مقدس (نه سلیمانِ قرآن کریم) نیز یک رمان جنسی فوق‌العاده‌ای است: «محبوب: ای شاهدخت من، پاهای تو در کفش چه زیباست. ساق‌هایت همچون جواهری است که هنرمندی آن را صیقل داده باشد. ناف تو مانند پیاله ای است که هرگز از شراب خالی نخواهد بود. کمرت همچون خرمن گندمی است در میان سوسن‌ها، سینه‌هایت مثل دو غزال دوقلو هستند. گردنت مثل بُرجی از عاج است و چشمانت همانند حوض شهر حشبون کنار دروازه بیت ربیم هستند. بینی تو به قشنگی بُرج لبنان است که بر سر راه دمشق قرار دارد. سرت مثل کوه کرمل برافراشته و زلفانت همچون ارغوان معطّرند. پادشاهان اسیر حلقه‌های گیسویت می‌باشند. ای محبوبه من، تو چقدر زیبا و دلکش هستی و عشق تو چقدر لذّت بخش است. قامتی رعنا همچون درخت خرما و سینه‌هایی همچون خوشه‌های خرما داری. گفتم: از این درخت خرما بالا می‌روم و میوه‌هایش را می‌چینم. پستان‌هایت مانند خوشه‌های انگورند و بوی نَفَس تو مثل بوی گوارای سیب است. دهان تو همچون بهترین شراب‌هاست. باشد که این شراب مستقیماً برای محبوبم ریخته شود و از لب و دهانش جاری گردد»[۲].
سلیمانِ کتاب مقدس خطاب به دختران اورشلیم می‌گوید:‌ «ما را خواهرى کوچک است که پستان ندارد به جهت خواهر خود روزى که او را خواستگارى کنند چه بکنیم».[۳] سلیمان در توصیه به پاک‌دامنی مردان این‌گونه سخن می‌گوید: «از زن‌ جوانی خویش‌ مسرور باش، مثل‌ غزال‌ محبوب‌ و آهوی‌ جمیل. پستان‌هایش‌ تو را همیشه‌ خرّم‌ سازد، و از محبت‌ او دائماً محفوظ‌ باش. لیکن‌ ای‌ پسر من، چرا از زن‌ بیگانه‌ فریفته‌ شوی؟ و سینه‌ زن‌ غریب‌ را دربرگیری؟»[۴].
پدر سلیمان، داوود کتاب مقدس (نه حضرت داوود قرآن کریم) نیز با زن شوهر دار زنا می‌کند و سپس شوهرش را به قتل می‌رساند. کتاب مقدس جزئیات این ماجرا را این‌گونه به داوود نسبت می‌دهد: «و واقع شد در وقت عصر که داوود از بسترش برخاسته، بر پشت‌بام خانۀ پادشاه گردش کرد، و از پشت‌بام زنی را دید که خویشتن را شستشو می‌کند و آن زن بسیار نیکومنظر بود. پس داوود فرستاده دربارۀ زن استفسار نمود و او را گفتند که آیا این بتشَبع دختر ا‌َلِیعام زن اُوریای حِتِّی نیست؟ و داوود قاصدان فرستاده او را گرفت و او نزد وی آمده، داوود با او هم‌بستر شد و او از نجاست خود طاهر شده، به خانۀ خود برگشت؛ و آن زن حامله شد و فرستاده داوود را مخبر ساخت، و گفت که من حامله هستم. پس داوود نزد یوآب فرستاد که اوریای حِتِّی را نزد من بفرست و یوآب ا‌ُوریا را نزد داوود فرستاد؛ و چون اوریا نزد وی رسید، داوود از سلامتی یوآب و از سلامتی قوم و از سلامتی جنگ پرسید؛ و داوود به اوریا گفت: به خانه‌ات برو و پای های خود را بشو. پس اوریا از خانۀ پادشاه رفت و از عقبش خوانی از پادشاه فرستاده شد؛ اما ا‌ُوریا نزد در خانۀ پادشاه با سایر بندگان آقایش خوابیده به خانۀ خود نرفت؛ و داوود را خبر داده، گفتند که ‌اُوریا به خانۀ خود نرفته است. پس داوود به ا‌ُوریا گفت: آیا تو از سفر نیامده‌ای؟ پس چرا به خانۀ خود نرفته‌ای؟ ا‌ُوریا به داوود عرض کرد که تابوت و اسرائیل و یهوداء در خیمه‌ها ساکنند و آقایم یوآب و بندگان آقایم بر روی بیابان خیمه نشینند و آیا من به خانۀ خود بروم تا اکل و شرب بنمایم و با زن خود بخوابم؟ به حیات تو و به حیات جان تو قسَم که این کار را نخواهم کرد؛ و بامدادان داوود مکتوبی برای یوآب نوشته به دست اوریا فرستاد؛ و در مکتوب به این مضمون نوشت که اوریا را در مقدمه جنگِ سخت بگذارید و از عقبش پس بروید تا زده شده بمیرد»[۵].
داستان‌های جنسی در کتاب مقدس بسیار زیاد است. از جمله، جوانان بنیامین از شب تا به صبح به کنیزی تجاوز می‌کنند به حدی که او می‌میرد و به این خاطر تمامی زنان بنیامین کشته می‌شوند.[۶] شمشون با فاحشه ای هم‌بستر می‌شود و راز قدرتش را به وی می‌گوید[۷]. پسر داوود با نیرنگی با خواهرش هم‌بستر می‌شود و سپس او را رها می‌کند[۸]. ابراهیم مدعی می‌شود که ساره خواهر اوست و نه همسر او و او را با گرفتن اموالی زیاد، به ازدواج فرعون درمی‌آورد[۹]. دختران لوط با پدرشان زنا می‌کنند و دو پسر به نام موآب و عمون می‌آورد[۱۰]. یهودا با عروسش تامار زنا می‌کند و پسری به نام فارص (از اجداد عیسی مسیح) می‌آورد.[۱۱] روت به مزرعه بوعز می‌رود و قبل از اینکه با وی ازدواج کند در میان پاهای وی می‌خوابد.[۱۲]
از نظر روانشناسان مطالعه کتاب مقدس برای کودکان زیر ۱۶ سال توصیه نمی‌شود زیرا متضمن آموختن مسائلی است که ممکن است بر تربیت جنسی ایشان تأثیر منفی بگذارد. 
پی‌نوشت:
[۱]. حزقیال ۲۳: ۱-۲۱.
[۲]. غزل غزل‌های سلیمان ۷: ۱-۹.
[۳]. غزل غزل‌های سلیمان ۸: ۸ و همچنین رجوع کنید: غزل غزل‌ها ۲: ۶؛ ۱: ۱۳؛ ۴: ۵؛ ۸: ۱۰.
[۴]. امثال سلیمان ۵: ۱۸-۲۰.
[۵]. دوم سموئیل ۱۱: ۲-۲۷.
[۶]. ر. ک: داوران، فصل ۱۹ و ۲۰.
[۷]. ر. ک: داوران، فصل ۱۴.
[۸]. ر. ک: دوم سموئیل، فصل ۱۳.
[۹]. ر. ک: پیدایش، فصل ۱۲.
[۱۰]. ر. ک: پیدایش، فصل ۱۹.
[۱۱]. ر. ک: پیدایش، فصل ۳۸.
[۱۲] . ر. ک: روت، فصل ۳.
منبع: ادیان نت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.