خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

در پاسخ شیخ الازهر به نامه آیت‌الله اعرافی / اهانت به قرآن انگیزه اتحاد مسلمانان باشد

شیخ الازهر از آیت‌الله رضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشورمان به دلیل موضع‌گیری در رد اهانت به قرآن کریم در تعدادی از کشورهای اروپایی قدردانی کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، احمد الطیب، شیخ الازهر از آیت‌الله رضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشورمان به دلیل موضع‌گیری در رد اهانت به قرآن کریم در تعدادی از کشورهای اروپایی قدردانی کرد.

در بیانیه شیخ الازهر در این زمینه، وی ابراز امیدواری کرد که حادثه غیر انسانی و غیر متمدنانه قرآن‌سوزی، انگیزه بزرگی برای از بین‌بردن اختلافات و وحدت کلمه مسلمانان در شرق و غرب جهان باشد و آنان بتوانند در برابر چالش‌هایی که امنیت و مقدسات آنان را هدف قرار داده است، بایستند.

الطیب همچنین بر عزم و اراده خود برای برگزاری گفت‌وگوی اسلامی ـ اسلامی میان علمای دین اسلام در جهان با وجود اختلاف مذاهب، فرقه‌ها و مکاتبشان تأکید کرد تا وحدت و آشنایی محقق شده و عوامل فتنه، تفرقه و اختلاف از بین برود.

وی همچنین تأکید کرد که در راستای رسالت خود در حمایت از دین و مقابله با اهانت‌ها، دائما رفتار کسانی را که به مسلمانان و مقدسات آنان اهانت می‌کنند، تحت نظر دارد.

الازهر همچنین یک بار دیگر از همه ملت‌های عربی و اسلامی تحریم تولیدات سوئدی و دانمارکی با هدف یاری کتاب خدا و حمایت از قرآن را خواستار شد.
گفتنی است، آیت‌الله اعرافی در پی اهانت به قرآن کریم با ارسال نامه‌ای به شیخ الازهر ضمن تشکر از موضع وی، خواستار اقدام جدی کشورهای اسلامی علیه سوئد و دانمارک شده بود.

آیت‌الله اعرافی در این نامه تحریم کالاهای کشورهای هتاک و بازنگری در روابط با آنها، اقدام هماهنگ و قاطع همه کشورها برای برخورد جدی با کشور سوئد و کشورهای مشابه، اهتمام به تنظیم و تصویب طرح یا قانونی بین‌المللی از سوی مجامع بین‌المللی و دولت‌های اسلامی برای جلوگیری از موارد مشابه و اهتمام به شکل‌گیری گفتمان مشترک الهی و توحیدی بر اساس آموزه‌های اسلام و ادیان الهی را از جمله اولویت‌های همه دولت‌ها، مجامع علمی دینی و ملت‌های مسلمان دانست.

وی همچنین با اشاره به آمادگی حوزه‌های علمیه قم برای هر گونه همکاری و همراهی مناسب، نوشت: جایگاه برجسته کشور مصر و مجامع دینی و علمی، به ویژه الازهر شریف جایگاهی فاخر و تعیین کننده و الهام‌بخش خواهد بود.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.