خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دختر کشیش آمریکایی چگونه شیعه شد؟ / عکس

به گزاش ادیان نیوز، تینا ماری هاسکی فرزند کشیش آمریکایی روز چهارشنبه در حاشیه جشن میلاد کوثر که با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از بانوان شهرستان کلاردشت برگزار شد ، گفت : ۱۹ سال پیش توسط یک شیرازی مسلمان و از آمریکا راهی شهر شیراز شدم .
 فرزند یک کشیش آمریکایی هستیم. به عنوان یک دختر کشیش در کلیسای پدرم بودم و در امور مسیحیت تحقیق می کردم. تینا ماری هاسکی که بعد از مسلمان شدن نامش را نجمه ترابیان گذاشته است ، افزود : مسیحیان عقیده داشتند که حضرت عیسی خداست و این برای من غیرقابل قبول بود.

خود حضرت عیسی (ع) درانجیل به صراحت گفته است که خدا نیست. تحقیقات خودم را در مورد مسیحیت ادامه دادم و این خواست خدا بود که با یک ایرانی آشنا بشوم و پرده ای که روی چشمانم بود برداشته شود تا اسلام را هم ببینم. ترابیان گفت: با اینکه حضرت عیسی خودش گفته خدا نیست باز می گویند عیسی مسیح خداست. بنابراین وقتی تناقضاتی اینچنینی درانجیل دیدم خدا یک ایرانی مسلمان را جلوی پای من گذاشت واز دین پدری ام خداحافظی کردم.

این بانوی مسلمان شده آمریکایی گفت: وقتی شهادتین را خواندم پدر و مادرم ناراحت شدند. پدرم یک کشیش بود و برای مردمی که به کلیسایش می رفتند نمی دانست چه بگوید. پدر ومادرم بامن حرف نمی زدند و من ۱۹ سال پیش به شیراز آمدم و در شیراز به تبلیغات اسلامی مشغولم. نجمه ترابیان افزود : قرآن یک کتاب شفاست، چون که وقتی آن را می خوانم احساس می کنم خدا دارد با من حرف می زند. وی ادامه داد : چند سال پیش وقتی به آمریکا برای دیدن پدرم که سرطان داشت می رفتم، باپدرم که هر روز قدم می زدم هفتاد بار دعای حاجت می خواندم واز امام رضا (ع) ودیگر امامان کمک می خواستم که به لطف خدا و امام رضا (ع) و دیگر امامان پدرم شفا پیدا کرد.

این بانوی مسلمان از افتخاراتش این است که خودش را خادم افتخاری امام رضا (ع) و حضرت شاه چراغ می داند و می گوید : با خیلی از خارجیانی که به مشهد و زیارت کربلا می آیند حرف می زنم و از آن ها می پرسم چرا به مکان های زیارتی می آیند و آنان می گویند که این مکان ها آرام بخش است و قدرت معنوی دارند و آدم ازنظر روحی سبک می شود. وی افزود : خود من به لطف امام رضا (ع) و حضرت فاطمه (س) در روز مادر هدیه گرفتم. یک روزی ایمیلم را باز کردم، دیدم که مادرم که تا آن وقت با من قهر بود پیام گذاشته و نوشته ببخشید، من توبه کردم، ببخشید.

ترابیان از خانواده ها خواست در اعتقاد به دینشان محکم باشند و نگذارند دشمن آنان را نسبت به دین و مذهبی که دارند منحرف کند. وی در پایان با بیان عشق به امام حسین (ع) افزود : بارها به زیارت کربلا رفته ام. عشق به امام حسین (ع) موجب شده است به به همه ائمه ومولایم علی (ع) ارادت داشته باشم.
منبع : ایرنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.