خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تربیت فرزندان موفق نیازمند الگوپذیری از حضرت زهرا است

به گزارش ادیان نیوز، محبوبه زلفی زاده، استاد حوزه علمیه، در مراسم بزرگداشت روز زن که دیروز با حضور خانواده‌های کارکنان این اداره در تالار نور برگزار شد، گفت: با وجود این‌که روایات کمی از زندگی حضرت زهرا(س) به دست ما رسیده است، همین مقدار اندک آن قدر عمیق است که هر لایه‌ای از آن را جست‌وجو کنیم، به معارف زیادی دست پیدا می کنیم.

وی با بیان این‌که حضرت زهرا(س) الگوی فطرت انسانی است، تصریح کرد: برخی می گویند که فاصله ما با دختر نبی اکرم(ص) چند هزار سال است و با توجه به ارتباطاتی که شکل گرفته است، نمی‌توان ایشان را سرلوحه زندگی قرار داد، اما حضرت زهرا(س) الگوی فطرت هستند و منحصر به زمان و مکان نیست، زیرا با زمان شاید انسان ها تغییر ماهیت دهند اما فطرت تغییر نمی‌کند.

زلفی زاده افزود: ایثار، صداقت خوبی و غیره از صفات فطری هستند که در هر زمانی بشر آن‌ها را درک می‌کند و تکنولوژی و عصر رنسانس در پیدایش آن‌ها تأثیری نداسته است.

این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که ما منابع دینی داریم که در حل مشکلات ما را کفایت می‌کند، اظهار کرد: امروز بشر با تمام ادعاهایی که برای رفتن به فضا دارد در حل مشکلات روحی و روانی خود ناتوان است اما با مراجعه به معارف دینی می توان مشکلات زندگی خود را حل کرد.

وی حضرت فاطمه(س) و رفتار مادری ایشان را بهترین الگو برای زنان عنوان و تصریح کرد: بسیاری از مشکلات فرزندان به مادران بر می‌گردد، چون در مدیریت تربیت به خوبی عمل نشده است.

زلفی زاده، به برخی از مشکلاتی که فرزندان با آن‌ها مواجه هستند، اشاره کرد و افزود: فرزندان بلوغ اجتماعی و مسؤولیت‌پذیری در زندگی ندارند، شکاف بین نسل ها وجود دارد و نمی‌توانند در مواقع بحران مدیریت داشته باشند، برای حل این مشکلات از زندگی حضرت زهرا(س) باید درس بگیریم.

این استاد حوزه علمیه افزود: وقتی به الگوی تربیتی حضرت زهرا و مادری ایشان توجه می‌کنیم، مادری جامع را شاهد هستیم. ما نیز برای این‌که مشکلی نداشته باشیم و فرزندان موفق تربیت کنیم، باید این چنین مادری داشته باشیم.

وی به ویژگی های مادر جامع اشاره و تصریح کرد: مادری جامع است که در تمام دوران زندگی فرزندان خود جنبه عاطفی فرزندان توجه دارد و در جایگاه تربیت مادری سخت گیر است و از همان دوران کودکی به مدیریت بحران، بلوغ اجتماعی، مسائل مختلف تربیتی فرزند توجه می کند و با دلسوزی های مادرانه از توجه به این مسائل غفلت نمی کند.

زلفی زاده، به زندگی حضرت زهرا (س) در تربیت فرزندان اشاره و اظهار کرد: حضرت حدود ۱۳ سال و به قول مشهود ۹ سال با فرزندان خود بود،اما این مادر مدیریت بحران به فرزندان خود آموزش می دهد و حضرت زینب (س) با وجود این که ۴ سال داشت، را با واقعه کربلا آشنا می کند و صبر و تحمل را به وی می آموزد. امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نیز این صبر را از مادر می داند.

این استاد حوزه افزود: ما نیز نسبت به فرزندان خود علم غیب داریم و می دانیم که فرزند ما در آینده قرار است خواهر، برادر، پدر و همسر شود و قرار است در جامعه ای زندگی کند که فضای مجازی مرزی را برای بچه ها باقی نگذاشته است، بنابراین باید فرزند خود را آماده رویارویی با این زندگی کنیم.

وی با بیان این که حضرت زهرا(س) در بحث علمی و سیاسی الگوی خود قرار دهیم، گفت: گاهی مادان ما در کمترین مسائل سیاسی اطلاعاتی ندارند، باید مطالعه داشته باشند تا در پاسخ به فرزندان خود اطلاعات کافی داشته باشند.

زلفی زاده، به مادران توصیه کرد: وقت خود را مدیریت کنند و اگر می خواهید با فرزندان خود، شکاف نسلی نداشته باشید، فرهنگ گفت‌وگو را در خانواده اجرا کنید و زمانی را برای صحبت کردن با فرزندان خود اختصاص دهید و علایق آن ها را بشناسید.
منبع : رسا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.