خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ادامه فعالیت کشیش کودک آزار در کلیسای کانزاس آمریکا

به گزارش ادیان نیوز، کشیش آمریکایی مجرم به سوء استفاده جنسی از کودکان به کار خود به عنوان اسقف کلیسای شهر کانزاس آمریکا ادامه می دهد.

این کشیش در سال ۲۰۱۰ به دلیل جرایم غیر اخلاقی مجرم شناخته و به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد. سپتامبر سال گذشته واتیکان وی را مورد بازجویی قرار داد.

قربانیان این تجاوزات در آمریکا، خواستار استعفای وی از مقام کشیشی شدند. همچنین شان اومالی، اسقف اعظم منطقه بوستون، از واتیکان خواستار اقدام فوری درباره وی شد.

در موارد اخیر رسوایی جنسی کلیسا در ایتالیا و اسپانیا، پاپ برای مقابله با رسوایی بیشتر قول داد شخصا در بازرسی پرونده این جرایم شرکت کند.

بعد از مطرح شدن اولین پرونده جنسی کلیسا در سال ۲۰۰۲، کشیشان آمریکایی هر ساله دوره ای آموزشی برای مقابله با کودک آزاری می گذرند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ۶۵۷ مورد از آزار جنسی کودکان از سوی کشیش ها به ثبت رسیده است که از این تعداد ۱۳۰ مورد اثبات شده اند و ۲۴۳ مورد هنوز تحت بررسی هستند و بقیه موارد هنوز اثبات نشده اند. بیشتر موارد اتهامی در یک سال اخیر گزارش شده اند.
منبع : رسا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.