خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سیلی زدن به دانش‌آموز مسلمان هندی توسط همکلاسی‌ها + فیلم

اقدام همکلاسی‌های یک دانش‌آموز مسلمان هندی درخصوص سیلی زدن به او که به دستور معلم بوده است، واکنش‌های تندی را در شبکه‌های اجتماعی این کشور به دنبال داشته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مقامات هندی پس از اینکه یک معلم مدرسه ابتدایی به دانش‌آموزانش دستور داد که به نوبت به یکی از همکلاسی های خودشان که یک دانش‌آموز مسلمان هندی بود سیلی بزنند، قول پیگیری موضوع را دادند.

انتشار فیلم این ماجرا خشم گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی درپی داشته است.

فیلم حادثه نشان می‌دهد که معلم یک مدرسه خصوصی در اوتار پرادش به دانش‌آموزان دستور می‌دهد که به یک کودک ۷ ساله سیلی بزنند و ظاهراً به این دلیل که او در جدول ضرب اشتباه کرده است.

در این فیلم صدای این معلم شنیده می‌شود که در حالی که پسر ایستاده بود و گریه می‌کرد به بچه‌ها می‌گفت: چرا آرام به او ضربه می‌زنید؟ محکم بزنید!

پدر کودک در اداره پلیس منطقه مظفرنگار که در آن حادثه رخ داده است، از معلم شکایت کرده و پرونده‌ای هم پیرامون این موضوع تشکیل شده است.

پلیس هم تأیید کرده است که پس از بررسی و تایید فیلم، اقداماتی علیه این معلم انجام خواهد شد.

گروه‌های حقوق بشر می‌گویند جنایات مبتنی بر نفرت و خشونت علیه اقلیت بزرگ مسلمان هند از زمان روی کار آمدن نارندرا مودی، نخست وزیر ملی گرای هندو در سال ۲۰۱۴ در حال افزایش بوده است.

این حادثه محکومیت گسترده‌ای را در فضای مجازی به دنبال داشته است. ضمن اینکه راهول گاندی، رهبر مخالفان، حزب ملی‌گرای هندو بهاراتیا جاناتا مودی را به دامن زدن به عدم تحمل مذهبی در این کشور متهم کرد.

هند ۱,۴ میلیارد نفر جمعیت دارد که ۲۱۰ میلیون نفر مسلمان هستند.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.