خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ادیان توحیدی در ایران از زندگی مسالمت آمیزی برخوردارند

به گزارش ادیان نیوز، شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان، نوئل میناسیان در این گفت و گو اظهار کرد: زندگی مسالمت آمیز و تعامل بین مسلمانان و دیگر ادیان توحیدی که در ایران و اصفهان وجود دارد، متاسفانه در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای منطقه وجود ندارد.

رئیس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران با اشاره به اهمیت رسانه ها و روزنامه نگاران در دنیای ارتباطات از آنها خواست تصویری واقعی از موقعیت و امکانات اقلیت های دینی و همزیستی مسالمت آمیز ادیان توحیدی در ایران به مردم جهان ارائه دهند.

 وی در پاسخ به سوال خبرنگار رادیو RAI ایتالیا در خصوص نسل کشی ارامنه گفت: با مغتنم شمردن فرصت بدست آمده از سوی خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران و جامعه ارامنه اصفهان، از پاپ فرانسیس رهبر کلیسای کاتولیک به دلیل اتخاذ موضع صریح در قبال بیان حقیقت تاریخی و به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه تشکر و قدردانی می کنم.

بر اساس این گزارش، گروه خبرنگاران شبکه رادیویی RAI ایتالیا پس از این گفت وگو از موزه خاچاطور گساراتسی کلیسای وانک دیدن و با اعضای هیات امنای باشگاه فرهنگی ورزشیی « آرارات » ارامنه اصفهان گفت و گو کردند.
خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران پیرو دین عیسی مسیح و براساس اصل ۱۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از اقلیتهای مذهبی شناخته شده و تابع کلیسای مستقل و مقدس حواری ارمنستان است.

حوزه جغرافیایی فعالیت خلیفه گری شامل جوامع ارامنه حواری استانهای اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان می باشد. خلیفه گری تابعیت جمهوری اسلامی ایران داشته، نهادی غیر انتفاعی و غیر سیاسی بوده و دارای شخصیت حقوقی است. حدود ۱۰ هزار ارمنی در استان اصفهان زندگی می کنند که بیشتر آنها در شهرستان اصفهان مقیم هستند.
منبع : شفقنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.