خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دلایل عجیب یک جوان برای مسیحی شدن

دلایل عجیب یک جوان برای مسیحی شدن | اعمال مسیحیان مرا شیفته شخصیت مسیح و انجیل کرد. اعمالی که در مسجد ندیدم مانند حجاب، نحوه پرستش، نوع جمع شدن با یکدیگر، برابری‌های اجتماعی …

به گزارش ادیان نیوز، جوانی مدعی است زمانی شیعه بوده، بعد از پناهندگی به ترکیه با مسیحیت آشنا شده و آن را پذیرفته است. او برای مسیحی شدنش دلایل عجیبی می‌آورد که البته این شبهات در مورد اسلام و مسیحیت در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد. در ادامه به بررسی این شبهات می پردازیم:

– اعمال مسیحیان مرا شیفته شخصیت مسیح و انجیل کرد. اعمالی که در مسجد ندیدم مانند حجاب، نحوه پرستش، نوع جمع شدن با یکدیگر، برابری‌های اجتماعی.

پاسخ: در مورد جمع شدن مسیحیان در کلیسا؛ در نوع جمع شدن ایمانداران، اسلام از همه ادیان سرآمد است. نظم و تعداد جماعت‌های مسلمانان در مکه و مدینه و حرم معصومین (علیهم‌السلام) بسیاری را شگفت‌زده و علاقمند به مطالعه راجع به اسلام کرده است. اما در مورد حجاب و نحوه رفتار با یکدیگر باید دانست که حجاب مورد تأکید کتاب مقدس است و این‌گونه رفتارهای مسیحیان در کلیسا و رقص‌های آیینی و نحوه پوشش آن‌ها مورد رضایت خداوند و کتاب مقدس نیست.

 مفهوم خواهر و برادری را در مسیحیت فهمیدم، اما در مسجد خواهران در نایلون سیاه هستند. در کلیسا زن و مرد با هم راحت هستند چرا به گفته انجیل با نو شدن، ذهن انسان دگرگون می‌شود.

پاسخ:  اگر انسان با غسل تعمید، ذهن او نو می‌شود و دیگر گناه نمی‌کند، پس این همه فساد در مسیحیت برای چیست؟ چرا حتی خود کشیشان مرتکب فساد‌های اخلاقی و مالی زیادی می‌شوند به گونه‌ای که بیش از ۸۰۰ کشیش به خاطر آزار جنسی کودکان خلع لباس می‌شوند.

– نوع پرستش در کلیسا به زبان فارسی و در قالب شعر و سرود است. مسیح مصلوب می‌شود، جشن می‌گیرند، قیام می‌کند، جشن می‌گیرند و همیشه با شادی به سمت پدر می‌روند.

پاسخ: در مورد زبان پرستش باید دانست که در اسلام نیز با زبان دل و سر با خدا راز و نیاز می‌کنیم و تنها در نماز است که حتماً‌ باید مسلمانان با یک زبان واحد خدا را پرستش کنند. ما نیز اشعار عارفانه و نثرهای عاشقانه و الهی داریم. ما نیز در شادی‌ها شادیم. اما اینکه شما می‌گویید همیشه شاد هستید، این‌گونه نیست در زمان به صلیب کشیده شدن مسیح، مسیحیان مراسم عزا به پا می‌کنند که فیلم‌ها و عکس‌های این مراسم در اینترنت فراوان است.

– هر چه دعا می‌کنیم، خدا می‌شنود و جواب می‌دهد چون خدا زنده است اما من از الله چیزی نشنیده‌ام.

پاسخ: این ادعا که خدای مسیحیان زنده است اما خدای مسلمانان مرده و کلامی از الله نشنیده‌اند، یک ادعای باطلی است. خدای ما و خدای مسیحیان یکسان و زنده است و تنها یک خدای آن‌ها که عیسی مسیح باشد، ما او را پیامبر می‌دانیم. مسیحیان از حضرت عیسی مسیح نیز کلامی نمی‌شنوند فقط با او راز و نیاز می‌کنند.

– در مسیحیت حیوانات از دید خدا نجس نیستند.

پاسخ: نجس بودن حیوانات در اسلام فلسفه خاصی دارد در کتاب مقدس نیز برخی حیوانات نجس و خوردن آن‌ها حرام اعلام شده است که معمولاً مسیحیان آن را رعایت نمی‌کنند. در تثنیه ۱۴: ۸ آمده است: «و خوک زیرا شکافته سم است لیکن نشخوار نمی‌کند این برای شما نجس است. از گوشت آن‌ها مخورید و لاش آن‌ها را لمس مکنید». در لاویان ۱۱: ۷-۸ نیز همین آمده است. یکی دیگر از محرمات مستی شراب است. در افسسیان ۵: ۱۸ آمده است: «و مست شراب مشوید که در آن فجور است بلکه از روح پر شوید». در امثال سلیمان ۲۰: ۱ آمده است: «شراب استهزا می‌کند و مسکرات عربده می‌آورد و هر که به آن فریفته شود، حکیم نیست».

– در مسیحیت واسطه‌ای با خدا نداریم، خود خدا در قلب ماست. دیگر به پیامبران متوسل نمی‌شویم. خودمان پیامبر خداوند عیسی مسیح هستیم!

پاسخ: درباره نزدیکی به خداوند؛ در اسلام نیز خدا به انسان نزدیک است و حتی نزدیک‌تر از رگ گردن به انسان. منتهی ما در اسلام گاهی انبیاء و اولیاء را واسطه فیض الهی قرار می‌دهیم اما در مسیحیت خود واسطه فیض که همان عیسی باشد، به عنوان خدا پرستش می‌شود.

– مسیحیت دین اجباری نیست و ارتداد در آن مجازات ندارد.

پاسخ: در مورد ارتداد که مدعی هستند در اسلام مجازات دارد ولی در مسیحیت خیر، این از دروغ‌های فاحش مسیحیت است چرا که در تاریخ مسیحیت شاهدیم که کوچک‌ترین انحرافی از عقاید رسمی کلیسا، شدیدترین مجازات‌ها را داشته است و بعد از قتل مرتدین و بدعت‌گذاران اجازه دفن آن‌ها را نیز نمی‌داده‌اند.

در پایان به نظر می‌رسد دلیل اصلی مسیحی شدن این جوان، تسهیل در امر پناهندگی و جاذبه‌های دنیوی مسیحیت است که البته خلاف آموزه‌های حضرت مسیح علیه السلام است.

انتهای پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

3 نظرات
  1. شیعه مسیحی شده می گوید

    خیلی منطقی بود دلایلش منم تازه مسیحی شدم

  2. سلامتی آقا صلوات می گوید

    چه دلایل پی پایه و بی اساسی منطقی نیست من فکر کردم الان میخواد اسلام نقد کنه . می دونی چیه این جوون که مسیحی شده کاملا معلومه شناخت کافی از اسلام و قرآن و اهل بیت و مذهب شیعه نداره ای کاش قبل اینکه مسیحی بشه درباره اسلام تحقیق میکرد.
    موضوع اینجاست هم در انجیل و هم در تورات اشاراتی
    به حضرت محمد(ع)داشته و به جانشینان دوازده امامه پیامبر مخصوصا در تورات آمده و اما متاسفانه این دو کتاب مقدس تحریف شده و حقیقت پنهان مانده.
    اما هیچ وقت خورشید پشت ابر نمی‌مونه.

    یارسول الله (ص)

  3. Hediyeh می گوید

    خیلی هم دلایلش منطقیه 🤐