خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

همه چیز را ناشی از تحریم ها ندانید!

به گزارش ادیان نیوز، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز با حضرت آیت‏ الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.در این دیدار حضرت آیت ‏الله عبدالله جوادی آملی با اشاره به آیه ‏ای از قرآن گفت: خداوند در قرآن بارها به کرامت خود و بندگان تأکید دارد و بندگان را به حفظ کرامت انسانی در خانواده و اجتماع توصیه می‏کند.
وی در ادامه با اشاره به کم ارزش شدن کار در کشور افزود: جامعه را نمی‏توان با مزدوری اداره کرد اما برخی سعی دارند که کشور را به سمت مزدوری سوق دهند و به جای کار و تلاش در جامعه با دلالی و اختلاس جامعه را اداره کنند.
وی ادامه داد: جامعه باید از مزدوریت خارج شود و تنها راه برای رسیدن به این هدف ارزش دهی به کار و کارگر است؛ تا وقتی که کار و کارگر در جامعه شغلی کم اهمیت و بی ارزش است جامعه کریمی را نخواهیم داشت.
مفسر درس خارج قرآن کریم حوزه علمیه قم با اشاره به منابع کشور ابراز داشت: ایران  یک درصد جمعیت دنیا را درمقابل ده درصد از منابع دنیا اعم از نفت، انرژی، معادن، دریا و زمین‏های حاصلخیزدارا است و اگر در جامعه رفاه دیده نمی‏شود از بی عرضه‏گی مسؤولان است.
وی با اشاره به بحث یارانه‏ ها خاطر نشان کرد: وقتی طرح یارانه ‏ها مطرح شد بنده و برخی از مراجع عظام گفتیم که کمیته امدادی رفتار کردن کشور را نمی شود اداره کرد، بلکه باید برای رفع مشکلات بیکاری را از جامعه برطرف کرد.
حضرت آیت‏ الله جوادی آملی با انتقاد ار فسادهای مالی در کشور اظهار داشت: بسیاری از گرانی‏ ها محصول اختلاس‏ ها، دزدی‏ ها و بی‏کاری‏ ها است و مسؤولان سعی نکنند همه مشکلات را به گردن تحریم‏ها بیاندازند.
وی تأکید کرد: در کشور صدها هزار زمین حاصل خیز در کنار دریا وجود دارد اما مسؤولان از تحریم شدن علوفه دام و در پی آن تغذیه دام‏ها به وسیله گندم‏ های وارداتی می‏ نالند؛ در صورتی که اگر مسؤولان بی عرضه نبودند همین زمین‏ها باید کشور را از واردات علوفه به کشور بی نیاز می‏کرد.
وی با ابراز تأسف از سخنرانی‏ های بدون عمل تصریح کرد: متأسفانه برخی بعد از پذیرش مسؤولیت در کشور بر روی کار می‏ آیند دائما اسلامی حرف می‏زنند و غیر اسلامی یا ضد اسلامی عمل می‏کنند.
این مرجع تقلید در پایان تأکید کرد: کشور بی کار حیثیتی ندارد و نخواهد داشت، کشور بی‏ حیثیت به کرامت نخواهد رسید و دائما محتاج به خارج و نیروهای بیگانه خواهد بود.
منبع: رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.