خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تکرار قرآن سوزی در سوئد | توهین کنندگان به قرآن سنگ باران شدند

سریال شوم قرآن سوزی در سوئد «کتاب مقدس مسلمانان»، از سوی سلوان مومیکا باردیگر در سومین شهر کلان سوئد ادامه یافت.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از “اسوشیدترپرس” سلوان مومیکا، چهره ضد اسلامی عراقی الاصل، در تازه‌ترین مورد یک بار دیگر به اقدام شنیع قرآن سوزی در سوئد پرداخت.

پلیس سوئد اعلام کرد در شورش خشونت بار پس از آتش زدن قرآن، توهین کنندگان از سوی مردم سنگباران شدند و ده‌ها خودرو و دوچرخه برقی در آتش سوختند.

سلوان مومیکا در حالی بار دیگر قرآن را آتش می‌زند که دولت سوئد به بهانه احترام به قوانین تضمین کننده آزادی بیان در این کشور همچنان در ارتباط با حوادث توهین به کتاب مقدس مسلمانان سکوت اختیار کرده است.

دولت‌های سوئد و دانمارک در واکنش به حوادث قرآن سوزی قبلی که موجی از خشونت ها دراین کشورها را به دنبال داشت اعلام کرده بودند قوانینی در توقف قرآن سوزی تصویب می‌کنند.

“کنعان مالک” از کارشناسان امور دینی، طی مطلبی در گاردین می نویسد هر قانونی که توهین به مقدسات را مجاز بداند غیرقابل پذیرش و مطرود است و احترام به قانون آزادی بیان نباید تعصبات اسلام ستیزانه را توجیه کند.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.