خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شعار «من یمنی‌ام» را جهانی کنیم

به گزارش ادیان نیوز، حجت الاسلام پناهیان در مراسم یادبود شهدای یمن که در محل سابق لانۀ جاسوسی برگزار شد، سخنان مهمی در تبیین نقش حوادث یمن در معادلات منطقه و جهان اسلام و مقدمات ظهور ارائه کرد. پناهیان در بخشی از این سخنرانی ضمن اشاره به علاقۀ شدید پیامبر اکرم(ص) به مردم یمن و ویژگی‌های فرهنگی و ایمان مردم یمن، گفت: “یکی از شعارهای خوبی که امروز در همۀ جهان می‌تواند مطرح شود، تأسی به همین کلام رسول خدا(ص) است که فرمود: ««من یمنی هستم؛ أَنَا یَمَانِیٌّ» هر جوان مؤمن انقلابی که در هر کجای دنیا هست و ارادتی به اهل‌بیت(ع) دارد و قدمی در راه مبارزه با استکبار برمی‌دارد، بر سینۀ خودش بنویسد: «من یمنی هستم».”
بخشهایی از این سخنرانی را در ادامه می خوانید:
الف) دوران بعثتِ امت اسلامی

پیروزی «انقلاب اسلامی» در جنگ نرمِ دشمن برای «ایجاد اختلاف بین مردم مظلوم منطقه» بسیار عجیب است
ما وقتی جریان بیداری اسلامی را در منطقه تعقیب می‌کنیم، طبیعتاً در مقامِ شناسایی این جریان بیداری اسلامی ناچاریم به اصل انقلاب اسلامی برگردیم. انقلاب اسلامیِ سال ۵۷ ویژگی‌ها و خصلت‌هایی داشت که کاملاً فراوطنی بود و فراتر از ظرفیت یک ملت بود. همۀ ملت‌های اسلامی در منطقه، آمادگی‌ها و شرایطی داشتند که تناسب‌شان برای پذیرفتن و ادامۀ جریان انقلاب، خیلی بالا به نظر می‌آمد، به همین دلیل جریان استکبار از ابتدای انقلاب، به صورت وحشیانه‌ای به مقابلۀ با انقلاب اسلامی پرداخت؛ هم در عرصۀ جنگ سخت و هم عرصۀ جنگ نرم. وقتی جریان استکبار در دوران دفاع مقدس آن تهاجم‌ها را علیه انقلاب اسلامی شروع کردند، می‌شد فهمید که واقعاً انقلاب اسلامی چه خطر بزرگی برای استکبار محسوب می‌شود.
بنده مقاومت و پیروزی مردم ایران در مقابل استکبار را زیاد امر عجیبی نمی‌دانم، طبیعی بود که یک ملتِ به‌پا خواسته بتواند از خودش دفاع کند، ولی پیروزی انقلاب اسلامیِ ما در جنگ نرمی که دشمن علیه مردم مظلوم منطقه راه انداخته بود، چیز بسیار عجیبی است.
اگر یک‌مقدار به گذشته برگردید، می‌توانید آثار این جنگ نرم را در میان مردم منطقه به سهولت مشاهده کنید. مثلاً چقدر سعی می‌کردند بین ملت‌های منطقه اختلاف بیندازنند، اما یکی از اتفاق‌های فوق‌العاده عجیب دوران معاصرِ ما اتفاقی است که در میان مردم منطقه رخ داده است. خواه ناخواه شعارهای آنها یکی شده است، شبیه همدیگر رفتار می‌کنند، نمادهای آنها یکی شده است. و آن‌همه هزینۀ دشمن در جهت اختلاف افکندن بین مردم و بین مؤمنان مظلوم منطقه، برای اینکه جریان سراسری مقاومت شکل نگیرد، هیچ کدام ثمر نداد. البته این وعدۀ خداوند متعال است که می‌فرماید: «کسانی که کافر می‌شوند و بر سرِ راه خدا منع ایجاد می‌کنند، خدا عمل آنها را تباه می‌کند؛ الَّذینَ کَفَرُوا وَ صَدُّوا عَنْ سَبیلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمالَهُمْ»(محمد/۱) یعنی خداوند کاری می‌کند که زحمات کافران هدر برود.
جوانان انقلابی منطقه از افغانستان تا یمن در بستر یک حرکت انقلابی با هم مرتبط شده‌اند/دشمنان سبب این اتحاد شدند
به صورت بسیار اعجاب‌آوری از بابِ «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» امروز ببینید در منطقه چه اتحادی بین ملت‌ها پدید آمده است! چند سالی است که جوانان انقلابی این منطقه، همدیگر را شناخته‌اند. جوانان انقلابی افغانستان، عراق، پاکستان، سوریه، یمن و لبنان و بحرین، در بستر یک حرکت انقلابی و بسیار ارزشمند با همدیگر مرتبط شده‌اند. و دشمنان ما سبب شدند که این ارتباط و اتحاد شکل بگیرد.
البته جریان استکبار و جریان دشمنی با مؤمنین و به تعبیر دقیق‌تر «جریان دشمنی با بشریت» اصلاً نمی‌تواند ظلم نکند. اگر آمریکا می‌آمد و واقعاً افغانستان را آباد می‌کرد، اگر پاکستان را کمک می‌کرد تا به گونۀ دیگری به آبادی و رفاه برسد، اگر می‌توانست عراق را یک سرزمین آباد و آزاد قرار دهد، اگر آمریکایی‌ها می‌توانستند این کار را بکنند، شاید می‌شد تصور کرد که بتوانند ریشۀ بیداری اسلامی را بسوزانند یا بیداری اسلامی را به تأخیر بیندازند، شاید می‌توانستند جنگ نرم خودشان را در رسوخ به اندیشه‌ها و احساسات مردم به پیروزی برسانند. اما می‌بینید که آن‌قدر دچار بلاهت هستند که حتی به عنوان یک تاکتیک برای فریب دادن ملت‌ها هم نتوانستند این کار را انجام دهند. آنها نمی‌توانند این مسیر را به‌گونه‌ای طراحی کنند که از بیداری و اتحاد مردم منطقه جلوگیری کنند؛ همان مردمی که خیلی برای تفرقه‌ و اختلاف‌افکنی بین آنها تلاش کردند.
بنده وقتی به یاد سال‌های دفاع مقدس می‌افتم، به خاطر می‌آورم که در آن فضا وقتی به اوضاع منطقه نگاه می‌کردیم، اگر پیروزی در جنگ را می‌توانستیم حدس بزنیم و به عنایت پروردگار، امید به پیروزی در دفاع مقدس داشته باشیم، به هیچ وجه این اتحادی که امروز بین مردم منطقه ایجاد شده است را نمی‌توانستیم حدس بزنیم و تقریباً آن را یک آرزوی محقق‌نشدنی تلقی می‌کردیم.
در طول تاریخ اسلام، هیچ‌وقت مؤمنین این‌قدر متحد و قدرتمند دور هم جمع نشده بودند/ با دوران بعثتِ امت اسلامی مواجه هستیم
در طول تاریخ ۱۴۰۰ سالۀ اسلام، هیچ‌وقت مؤمنین این‌قدر با بصیرت و معرفت و این‌قدر با اتحاد و با قدرت و نیروی مقاومت دور هم جمع نشده بودند. شما در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله، مقاومتی بی‌نظیر، گسترده و متحد‌الشکل با نوعی اتحاد قلبی، اصلاً نمی‌توانید پیدا کنید.
بعد از بعثت نبوی تا این زمان، بعثتِ مردم به این فراگیری در لبیک به دعوت رسول خدا(ص) تحقق نیافته بود و الان ما با دوران بعثتِ امت اسلامی مواجه هستیم.
وقتی تاریخ اسلام را مطالعه می‌کنید، با همۀ پیروزی‌هایی که در تاریخ اسلام پدید آمده بود، با همۀ نفوذ و گسترش اسلام که پی‌ریزی این تمدن عظیم اسلامی در آن زمان صورت گرفت، شما وضعیت کنونی را غیرقابل مقایسه با وضعیت صدر اسلام می‌بینید. بله، البته در آن زمان مردمانی، ملت‌هایی و اقوامی و مناطقی زیر سایۀ پیامبر گرامی اسلام(ص) و تحت ظل تعلیمات دینی قرار گرفتند و هدایت یافتند و زندگی خودشان را تغییر دادند و حتی تمدنی را شکل دادند ولی به هیچ‌وجه به این گستردگی و عمق به دعوت پیامبر اکرم(ص) لبیک گفته نشده بود.
خیلی‌ها سعی کردند مفهوم انقلاب تحریف و به ایران محدود شود/امروز، حوادث منطقه دارد از تحریف انقلاب جلوگیری می‌کند
شرایط ویژه‌ای که ما امروز با آن مواجه هستیم جوانان ما را وادار می‌کند که برگردند و تاریخ انقلاب اسلامی خودشان را مطالعه کنند. و این اتفاق‌هایی که امروز در منطقه رخ می‌دهد، دارد از تحریف انقلاب ما جلوگیری می‌‌کند.
جریان‌های زیادی سعی کردند دو اقدام علیه انقلاب و علیه فکر و فرهنگ انقلاب انجام دهند؛ یکی اینکه انقلاب را تحریف کنند و دوم اینکه مسیر انقلاب را منحرف کنند و به حاشیه‌هایی وادار کنند که حاشیه‌های کاملاً غیرمفید و حتی مضرّی بودند.
بنده به دوستان دانشجویی که از کشورهای متعدد در این جلسه حضور دارند-که غالباً هم علی‌القاعده فارسی بلد هستند- عرض می‌کنم که در کشور ما خیلی سعی شد مفهوم انقلاب تحریف شود. شما اگر به کلمات حضرت امام(ره) مراجعه کنید، می‌بینید که تعریفی که امام(ره) از انقلاب دارند، اصلاً یک حرکتی محدود به ایران اسلامی یا محدود به یک قوم و قبیلۀ خاص نیست.
امام(ره) آبادانی کشور را نسبت به اهداف بزرگ انقلاب-بیداری اسلامی-، یک امر فرعی تلقی می‌فرمود
«بیداری اسلامی» لفظی است که ابتدا حضرت امام(ره) در همان سال‌های اول نقلاب بیان فرمودند.(کشورهاى اسلامى، ملتهاى مسْلم، ملتهاى مستضعف در سرتاسر جهان، اینها بیدار شده‏اند، و سیاههاى امریکایى کتک این بیدارى را مى‏خورند، و ان شاء اللَّه پیروز خواهند شد؛ صحیفۀ امام-۱۴/۰۳/۵۹- ما مى‏خواهیم این بیدارى که در ایران واقع شد… این در همه ملتها و در همه دولتها بشود، آرزوى ما این است؛ صحیفۀ امام- ۲۸/۰۷/۵۹)
در طول این سال‌ها خیلی سعی شد انقلاب تحریف شود و یا اینکه اگر مفهوم انقلاب را نمی‌توانند تحریف کنند، توجه ما را به امور حاشیه‌ای جلب کنند. حتی حضرت امام(ره) در چند ماه پایانی عمر شریفشان، پس از پایان جنگ و آغاز دوران سازندگی، در این‌باره صریحاً می‌فرمودند که مسئولین باید کشور را آباد کنند ولی مراقب باشند که مسئولیت ما تنها آبادانی کشور نیست. یعنی حضرت امام(ره) آبادانی کشور را نسبت به اهداف بزرگ انقلاب، یک امر فرعی تلقی می‌فرمودند.
(مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمدارى حضرت حجت- ارواحنا فداه- است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادى و مادى اگر لحظه‏اى مسئولین را از وظیفه‏اى که بر عهده دارند منصرف کند، خطرى بزرگ و خیانتى سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهورى اسلامى تمامى سعى و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنماید، ولى این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانى اسلام است منصرف کند؛ صحیفۀ امام-۲فروردین۶۸)
خاطرات اوایل انقلاب توسط کسانی داشت محو می‌شد و دشمن دوست جلوه داده می‌شد/حرکت‌های انقلابی مردم منطقه از تحریف و انحراف انقلاب ما جلوگیری می‌کند
خیلی مهم است که بعد از یک انقلاب، آن انقلاب تحریف و منحرف نشود و در مقام نظر و عمل دچار خطا نشود. و الان حرکت‌های انقلابی مردم منطقه دارد از تحریف و انحراف انقلاب ما جلوگیری می‌کند. و این لطف بزرگ خدا نسبت به ماست. ما الان دیگر مشکلی برای دفاع از انقلاب‌مان در میان افکار عمومی جهان نداریم، حتی مشکلی برای دفاع از انقلاب‌مان در میان نسل‌های جدید خودمان نداریم، و مشکلی برای دفاع از انقلاب‌مان در مقابل کسانی که نفوذی‌های دشمن هستند هم نداریم.
وقتی تکفیری‌ها در منطقه به این جنایت‌ها دست می‌زنند، ما به یاد خاطرات ابتدای انقلاب می‌افتیم و حوادثی که در استان‌های مختلف کشورمان رخ می‌داد که برای سرهای جوانان انقلابی جایزه قرار می‌دادند. و همین سر بریدن‌ها در آن زمان هم اتفاق می‌افتاد، منتها آن زمان این‌‌همه وسایل ارتباط جمعی نبود که حوادث آن مناطق به این گستردگی منعکس شود. و ما بدن‌های زیادی را در تهران تشییع کردیم که سرِ مطهرشان را برده بودند برای اینکه جوایز خود را دریافت کنند.
همین مسائلی که امروز در منطقه می‌بینید که به صورت حرکت‌های تجزیه‌طلبانه و تروریستی انجام می‌گیرد، یادآور خاطرات سال‌های اول انقلاب ماست. و این خاطرات داشت توسط یک کسانی محو می‌شد و دشمن داشت دوست جلوه داده می‌شد. و این لطف خدا بود که به عنوان الطاف خفیۀ خود در پسِ این گرفتاری‌ها و مشکلاتی که برای مردم منطقه ایجاد شده است، حقیقت انقلاب اسلامی را محافظت فرموده است.
نگوییم «انقلابِ ما»! بلکه ما هم قطعه‌ای از انقلاب اسلامی جهانی هستیم/ انقلاب مردم یمن برای «مؤمنین منتظر» معنای بسیار عمیقی دارد
من به دوستان و رفقای گرامی عرض می‌کنم که هیچ‌وقت نگوییم «انقلابِ ما»! بلکه این ما هستیم که متعلق به یک انقلاب جهانی هستیم که یک انقلاب اسلامی است. ما هم قطعه‌ای از این انقلاب هستیم، یمن هم قطعۀ دیگری از این انقلاب است، همچنان‌که عراق و شام و لبنان و افغانستان و پاکستان و دیگر ملت‌های مظلوم منطقه مثل بحرین، قطعات دیگری از این انقلاب هستند. همچنان که مردم مظلوم فلسطین هم قطعه‌ای از این انقلاب هستند.
سال‌ها بود که همه در انتظار یک تحول و یک هوای تازه در مسیر تاریخی انقلاب بودند، چون وقتی حق آمد و پیروزی خودش را شروع کرد باید مدام ما را دعوت کند و به عرصه‌های تازه‌ای ببرد که در آن عرصه‌ها امیدها و قدرت‌ها افزایش پیدا کند و باب تازه‌ای برای پیروزی‌ها باز شود. و انقلاب یمن یکی از جایگاه‌هایی بود که واقعاً مؤمنین منطقه به صورت مشتاقانه‌ای منتظر بودند.
انقلاب مردم یمن برای تمام مؤمنین منتظر معنای بسیار عمیقی دارد. همچنان‌که برای دشمنان نیز همین‌طور است. در این سفاکی‌هایی که ایادی استکبار در منطقه-یعنی- آل‌ سعود ملعون علیه مردم مظلوم یمن انجام دادند، شما یک اتفاق کاملاً بی‌نظیر می‌بینید؛ و آن اتفاق این است که سکوت جوامع بین المللی در مقابل این جنایت‌های بی‌سابقه واقعاً بی‌نظیر است و سابقه ندارد.
ب) پیامبر(ص): «من یمنی هستم»
سکوت بی‌سابقۀ جوامع بین‌المللی در مقابل جنایات کم‌نظیر سعودی‌ها، نشان‌دهندۀ حساسیت «انقلاب یمن» برای «دشمن» است
اگر در جوامع بین‌المللی در مقابل جنایت‌های اسرائیل در غزه سکوت می‌شد، چیز تازه‌ای نبود بلکه این سکوت بین‌المللی در مقابل جنایت‌های اسرائیل نزدیک به یک قرن است که دارد انجام می‌گیرد و مسبوقِ به سابقه است. احزاب حاکم بر کشورهای غربی به‌گونه‌ای خودشان را وامدار صهیونیست‌ها می‌دانند و از این جهت به دلیل سرسپردگی‌های خاصی که احزاب حاکم بر مردم اروپا و آمریکا دارند، طبیعی بود که آنها در مقابل جنایت‌های اسرائیل سکوت کنند و دولت‌های استکباری از همان روز اول این سکوت را انجام دادند. حتی در ارتباط با سوریه هم وقتی دشمنان می‌خواستند به عملیات وحشیانه علیه این مردم اقدام کنند، یک‌مقدار سعی کردند که آبروداری کنند و ظاهر مسأله را حفظ کنند.
این‌مقدار دشمنی‌ای که با مردم یمن شده است، در تاریخ معاصر سابقه ندارد. حتی حمله‌ای که حزب بعث عراق به ایران کرد، در دوران دفاع مقدس سعی می‌کرد تا حدّی یک‌مقدار برای خودش وجاهت حفظ کند. همین آل سعود-همان‌طوری که مقام معظم رهبری فرمودند- تا کنون سعی می‌کرده در کنش‌های خودش یک ظاهرسازی‌های را رعایت کند. اما یک‌دفعه‌ای کاملاً بی‌دلیل به بمباران وحشیانۀ یک کشور مظلوم دیگر اقدام می‌کند، و جامعۀ جهانی راحت سکوت می‌کند. از این جهت واقعاً نشان می‌دهد که دشمنان هم حساسیت انقلاب مردم یمن را درک کرده‌اند.
هر چه مردم یمن مظلوم‌تر واقع می‌شوند، حقانیت انقلاب‌شان بیشتر به اثبات می‌رسد و قدرتمندتر می‌شوند
هر چه مردم یمن در این انقلاب مظلوم‌تر واقع می‌شوند، حقانیت‌شان بیشتر برای مردم خودشان و مؤمنان منطقه و مردم جهان به اثبات می‌رسد و یقیناً بیشتر قدرت خواهند گرفت.
ما تا حدودی خبر داریم که مردم انقلابی یمن از برخی جهات جلوتر از بسیاری از مؤمنان منطقه هستند که امروز در حال مقاومت هستند. دشمنان ما خیلی می‌خواستند که این انقلاب آغاز نشود و اگر آغاز شد لااقل پا نگیرد و اگر پا گرفت بتوانند انقلاب یمن را در نطفه خفه کنند تا شکل نگیرد. چون می‌دانستند با این فرهنگ و ایمانی که مردم یمن دارند دیگر کسی جلودارشان نیست.
ایمان، فرهنگ، و ارادت ویژۀ یمنی‌ها به اهلبیت(ع) زبانزد خاص و عام است/ حوادث یمن، مقدمات نشانه‌های ظهور را فراهم می‌کند
ما تا حدودی خبر داریم که مردم انقلابی یمن از برخی جهات جلوتر از بسیاری از مؤمنان منطقه هستند که امروز در حال مقاومت هستند. دشمنان ما خیلی می‌خواستند که این انقلاب آغاز نشود و اگر آغاز شد لااقل پا نگیرد و اگر پا گرفت بتوانند انقلاب یمن را در نطفه خفه کنند تا شکل نگیرد. چون می‌دانستند با این فرهنگ و ایمانی که مردم یمن دارند دیگر کسی جلودارشان نیست.
ما اصلاً موضوع یمن را با برخی از مقدمات ظهور حضرت تقریباً یکی می‌دانیم و از قبل نیز همه آمادگی برای فرج را منوط به تحرکی در یمن می‌دانستند، روایات ما نیز در این زمینه مطالب فراوانی بیان فرموده‌اند. حوادث یمن، مقدمات نشانه‌های ظهور را فراهم می‌کند.
بنده نمی‌خواهم مؤمنین انقلابی یمن را با دیگران مقایسه کنم. در اصطلاح می‌گویند: «هر گُلی یک بویی دارد» بالاخره مردم منطقه و جوانان انقلابی در منطقه هر کدام به نوعی زیباترین حماسه‌ها را آفریدند؛ از جمله حماسه‌های بی‌نظیر جوانان انقلابی افغانستان، عراق، سوریه و لبنان در مقابل تروریست‌های وحشی و تکفیری‌ها، به‌خصوص در دفاع از حرم اهل‌بیت(ع). اما با همۀ زیبایی‌هایی که در میان ملت‌های منطقه هست، نمی‌دانم چرا همه منتظر مردم یمن بودند؟!
یکی از دوستان خوب یمنی به بنده می‌فرمود: «ما مردم یمن، مردم قانعی هستیم. وقتی امروز خداوند روزی ما را برساند، فکر روزی فردا نیستیم. این خصلت بومی ماست» این روحیه و این حالت برای یک مؤمن انقلابی، یک نعمت خدادای است.
یکی دیگر از اهالی شریف یمن در میان دانشجویان ایرانی با این پرسش‌ مواجه شده بود که مکرر از ایشان می‌پرسیدند: «آیا شما موشک دارید که بتوانید جواب دشمن را بدهید؟!» ایشان تعجب کرده بود و جواب جالبی داده بودند که این جواب برای من خیلی جذاب بود. فرموده بودند: «مگر شما وقتی انقلاب کردید، موشک داشتید؟! الان به اینجا رسیده‌اید. شما در طول دوران دفاع مقدس هم زیاد از این امکانات برخوردار نبودید. چرا دربارۀ موشک از ما سؤال می‌کنید؟ ما خدا را داریم که پشتیبان ماست.»
اخلاق و فرهنگ مردم یمن، ایمان و اعتقاد مردم یمن به خداوند و ارادت ویژۀ آنها به اهل‌بیت(ع) زبانزد خاص و عام است. البته مزارهایی از ائمۀ هدی(ع) در یمن نداریم، اما خبر از ارادت مردم یمن به اهل‌بیت(ع) داریم؛ ارادتی کم‌‌نظیر.
پیامبر(ص) برای نشان دادن علاقۀ خود به مردم یمن فرمود: «من یمنی هستم»/تعابیر عجیب پیامبر(ص) در مورد مردم «یمن» امروز باید زنده شود!
پیامبر اکرم(ص) گاهی دربارۀ یمن می‌فرمودند: «من یمنی هستم» از بس که می‌خواستند تعلق خاطر و تأییدات خودشان را نسبت به مردم یمن اعلام بفرمایند. و می‌فرمودند: ایمان، یمنی است و حکمت یمنی است(همان) پیامبر گرامی اسلام(ص) تعابیر عجیبی دربارۀ یمن دارند که کمتر دیده شده دربارۀ موارد دیگر ذکر شود. این تعابیر امروز باید زنده شود. (إِنَّ خَیْرَ الرِّجَالِ أَهْلُ الْیَمَنِ، وَ الْإِیمَانُ یَمَانٍ، وَ أَنَا یَمَانِیٌّ؛ الاصول السته عشر/۸۱- فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص:.. بَلْ رِجَالُ أَهْلِ الْیَمَنِ أَفْضَلُ،‏ الْإِیمَانُ یَمَانِیٌ‏ وَ الْحِکْمَهُ یَمَانِیَّهٌ وَ لَوْ لَا الْهِجْرَهُ لَکُنْتُ امْرَأً مِنْ أَهْلِ الْیَمَن‏؛ کافی/۸/۷۰)
ما باید در محافل معنوی و معرفتی خودمان سفارش‌ها و اشاره‌ها و تصریحات پیامبر اکرم(ص) و ائمۀ هدی(ع) دربارۀ مردم یمن را یادآوری کنیم. ما دربارۀ علائم ظهور هم داریم که اَهدی پرچم یا بیرق، بیرقِ مردم یمن است. (وَ لَیْسَ فِی الرَّایَاتِ رَایَهٌ أَهْدَى مِنْ رَایَهِ الْیَمَانِیِّ هِیَ رَایَهُ هُدًى‏؛ غیبت نعمانی/۲۵۶) یعنی مردم یمن با همۀ ویژگی‌هایی که دارند در یک موقعیتی قرار می‌گیرند که راحت‌تر راه را نشان می‌دهند. معلوم می‌شود که هیچ در مسیر دفاع از حق دچار اعوجاج و سستی نخواهند شد. و دشمنان ما با ظلمی که به مردم یمن روا داشتند، بیداری مردم یمن را دو چندان کردند.
انقلاب مردم مظلوم منطقه بی‌بازگشت است/ آنها هرگز حامیان تروریست‌ها را فراموش نخواهند کرد
الان یکی از دوستان اهل یمن می‌فرمود: بعد از این حملات وحشیانۀ آل سعود به مردم یمن، یکپارچگی و بصیرت مردم دو صد چندان شده است. بنده نمی‌دانم در مجلس یادبود شهدای یمن و در مجلس گرامی‌داشت مظلومان یمن باید خرسند باشیم یا ناراحت و غمگین باشیم؟! ما اگر هم عزاداری کنیم و توسل پیدا کنیم و برای این‌همه مظلومیت‌ها غمگین باشیم که این وظیفۀ ما و علامت ایمان ماست، قلباً از این قدرت مقاومت و این قدرت بصیرت و این انقلاب غیرقابل بازگشت شاد هستیم. از این حرکت بدون توقف شاد هستیم.
مردم شامات از لبنان تا سوریه، مردم عراق از صدر تا ذیل عراق، و دیگر مردم مؤمن در این منطقه دیگر امکان ندارد این مسیری را که تاکنون طی کرده‌اند، برگردند. آنها هرگز حامیان تروریست‌ها را فراموش نخواهند کرد و هرگز فریاد علیه استکبار را از دست نخواهند داد. این مظلومیت‌ها جزء تاریخ مردم منطقه شد.
تلقی ما این است که مردم یمن تاریخ را ورق خواهند زد/ مردم یمن فریب دموکراسی وحشیانۀ غرب را نخواهند خورد
برداشت ما از راه دور دربارۀ مردم یمن این است که مردم یمن تاریخ را ورق خواهند زد، آنها نمی‌گذارند که این حماسه در دل تاریخ صرفاً به عنوان یک اسطوره باقی بماند. تلقی ما دربارۀ مردم یمن این‌گونه است. دیگر هیچ‌کسی نمی‌تواند مردم یمن را به حاشیه‌هایی بکشاند که خیلی‌ها سعی کردند در طول این ۳۵ سال انقلاب، ما را به آن حاشیه‌ها مشغول کنند. مردم یمن دیگر بازی دموکراسی وحشیانه و لیبرالیسم بی‌حیثیت غرب را نخواهند خورد. در میان مردم یمن، کسانی پیدا نخواهند شد که بخواهند برای تفکر منحط غربی، پادویی کنند. در میان مردم یمن کسانی پیدا نخواهند شد که بخواهند روشن‌فکربازی در بیاورند و ایده‌های استکبار جهانی را مطرح کرده و پایگاه‌های فکری آنها در میان مردم کشورشان بشوند.
بد عمل کردن دشمنان مردم یمن ازالطاف خفیۀ الهی بود/ «من یمنی هستم» شعاری که به تأسی از پیامبر(ص) می‌تواند در همۀ جهان مطرح شود
مردم یمن خیلی خوب شروع کردند و دشمنان مردم یمن خیلی بد عمل کردند و این خیلی بد عمل کردن دشمنان مردم یمن از الطاف خفیۀ الهی بود. هم باید به مردم یمن تبریک گفت و هم بابت همۀ مظلومیت‌ها و رشادت‌ها و جوانانی که از دست دادند، به آنها تسلیت گفت. و این آغاز یک راه بسیار نورانی است.
همچنانی که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمود: «من یمنی هستم؛ أَنَا یَمَانِیٌّ» و می‌فرمود: «وَ لَوْ لَا الْهِجْرَهُ لَکُنْتُ امْرَأً مِنْ أَهْلِ الْیَمَن»و از شدت علاقۀ خودشان به مردم یمن، این‌چنین مردم یمن را مورد تقدیر قرار می‌دادند، خداوند ان‌شاء الله تمام جوانان امت اسلامی را یمنی قرار دهد.
کارهای تبلیغاتی زیادی می‌شود انجام داد و امروزه دیگر فضای افکار عمومی توسط شرکت‌ها و سرویس‌های صهیونیستی که دنیا را اداره می‌کنند، قابل کنترل نیست. یکی از شعارهای خوبی که امروز در همۀ جهان می‌تواند مطرح شود، تأسی به همین کلام رسول خدا(ص) است که فرمود: «من یمنی هستم؛ أَنَا یَمَانِیٌّ» هر جوان مؤمن انقلابی که در هر کجای دنیا هست و ارادتی به اهل‌بیت(ع) دارد، و قدمی در راه مبارزه با استکبار برمی‌دارد، بر سینۀ خودش بنویسد: «من یمنی هستم» ما باید به این ترتیب نشان دهیم که تعداد مردم یمن بسیار بیشتر از آن چیزی است که دشمن تصور می‌کند.
اگر این شعار گسترش پیدا کند، هدایت‌گر بودنِ پرچم یمانی که مقدمه‌ساز ظهور است بهتر درک می‌شود
وقتی جریان استکبار پیش خودش همین تعداد بیشمار مردم یمن(و حامیان آن را) تصور کند، واقعاً به وحشت می‌افتد. به ظاهر رفتار آنها نگاه نکنید که وحشت خود را پنهان می‌کنند. اگر مردم جهان و مؤمنین منطقه این شعار را تکرار کنند، چه خواهد شد؟! اگر این شعار گسترش پیدا کند، اَهدی(هدایت‌گرتر) بودنِ پرچم مردم یمن و یمانی که مقدمه‌ساز ظهور است-که امیدواریم نزدیک باشد- بهتر در دل‌ها خواهد نشست و ما باید همۀ مردم را متوجه آن نقطه کنیم.
انقلاب مردم یمن باعث تفکیک بیشتر جبهۀ حق از باطل و روشن شدن چهرۀ اصلی ظالمین مسلمان نما شد و اگر برخی دولت‌ها هنوز وجاهتی نزد بعضی‌ها داشتند، پرچم یمن دارد آنها را روز به روز رسواتر می‌کند و دوستان و دشمنان واقعی بشریت را به مردم دنیا معرفی می‌کند و اسلام تحریف شده‌ای که حکام سعودی به مردم عوام دنیا معرفی می‌کنند با جنایت‌های وحشیانه‌شان رنگ می‌بازد و اسلام اصیل و اسلام واقعی دیده می شود. همین‌ها می‌تواند بخشی از معنای هدایت‌گرتر و روشن‌گرتر بودن پرچم یمن برای مردم باشد.
من به دوستان خودم عرض می‌کنم، مهمترین خبری که در اخبار تعقیب می‌کنم، اخبار یمن است که این مردم مظلوم دارند چه کار می‌کنند؟ و نگران مردم یمن هستیم، در کنار همۀ مظلومیت‌هایی که برای مردم منطقه وجود دارد.
ضعف تروریست‌ها در یمن، نتیجۀ همۀ مقاومت‌ها در همۀ منطقه است/ غربی‌ها اصلاً تصور نمی‌کردند که تروریست‌ها اینطور گرفتار شوند
جریان استکبار این‌همه در منطقه سر از بدن‌ها جدا کرد تا کار حرکت مقاومت اسلامی به اینجا نرسد، ولی رسید و خوب هم رسید. الان اگر تروریست‌ها این‌قدر در منطقه بی‌آبرو نشده بودند و این‌قدر در مقابل تروریست‌ها مقاومت نشده بود، مردم یمن امروز با دشواری‌های بسیار فراوان‌تری مواجه بودند. ولی می‌بینید که امروز تروریست‌ها در یمن، واقعاً در اوج ضعف قرار دارند. و این به دلیل همۀ مقاومت‌هایی است که در همۀ منطقه در مقابل تروریست‌ها دارد صورت می‌گیرد.
شما بدانید که غربی‌ها اصلاً تصور نمی‌کردند که تروریست‌ها در منجلاب ایجاد شده توسط خودشان این‌طوری گرفتار شوند. و تصور نمی‌کردند این‌قدر در مقابل تروریست‌ها مقاومت صورت بگیرد. اصلاً تصور نمی‌کردند.
ج) آزادی حرمین شریفین
«آزادی حرمین شریفین»؛ شعار تازه‌ای که به شعارهای مردم منطقه افزوده شد/ آرزوی نهفته‌ای که پرچمش را مردم یمن به دوش می‌کشند
ما انشاءالله در آستانۀ ظهور و در اوج مظلومیت-این‌همه مظلومیت‌های آشکاری که در جهان کسی نیست از ما دفاع کند، جز اینکه خودمان برای مقاومت همت کنیم- باید مسرور باشیم به نصرت الهی، مسرور باشیم به این‌همه مقاومتی که دارد صورت می‌گیرد. مطمئن باشید که انتظار خداوند از بندگان مؤمنش زیاد نیست. ان‌شاء الله همین‌مقدار مجاهدت‌ها را از ما قبول کنند. ما دعا می‌کنیم که خداوند این‌مقدار مجاهدت و مقاومت را از مردم یمن بپذیرد و آثار و برکاتش به ما هم برسد و ما هم پشت سر مردم یمن، ان شاء الله وارد حرمین شریفین بشویم.
چشم تمام مردم مسلمان و تمام امت اسلامی برای آزادی حرمین شریفین به مردم یمن است، و این شعار تازه‌ای است که بعد از شعار آزادی قدس شریف و بعد از دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) به شعارهای مردم منطقه اضافه شده است. آرزوی نهفته‌ای که شاید کسی دربارۀ این آرزو حرفی نزده بود اما پرچم آن را مردم یمن به دوش می‌کشند، آزادی حرمین شریفین بود.
تمام گرفتاری‌های جهان اسلام، ناشی از اسارت «حرمین شریفین» توسط آل سعود خبیث است
تمام گرفتاری‌های جهان اسلام، ناشی از اسارت حرمین شریفین توسط آل سعود خبیث است. اگر حرمین شریفین آزاد بود و مسلمان‌ها در آنجا آزادانه به حج می‌پرداختند و حج ابراهیمی تحقق پیدا می‌کرد، یک‌درصد از این گرفتاری‌های امروز در جهان اسلام وجود نداشت. مکه خانۀ ماست، کمااینکه خداوند فرموده است: بیت الله الحرام خانه‌ای است برای مردم «إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذی بِبَکَّهَ مُبارَکاً وَ هُدىً لِلْعالَمین»(آل‌عمران/۹۶) ولی مدیریت این خانه توسط کسانی است که امروز به وضوح می‌بینید که چه ظلم و جنایتی می‌کنند.
آل سعود بعد از جنایات یمن در نزد همۀ مسلمانان جهان رسوا شد/ همۀ منتظرین فرج، منتظرین یمن هم بوده‌اند
اگر کسی از مردم مسلمان منطقه یا مسلمانان جهان هم تا کنون، آل سعود را نمی‌شناخت؛ به خاطر ظاهرسازی‌هایی که آنها داشتند، امروز با مظلومیت و قربانی شدن مردم یمن، این آگاهی نسبت به آل سعود محقق شده است. شاید خیلی از مردم عوام در سراسر جهان فکر می‌کردند که اسلام همین چیزی است که آل سعود دارند مدیریت می‌کنند، ولی کم کم می‌فهمند که حرمین شریفین چه می‌تواند باشد و چگونه مدیریت شده است که بیش از این جلوه نداشته باشد. اگر حرمین شریفین توسط مدیران شایسته‌ای اداره می‌شد، مطمئن باشید آن مدیران باید بیشترین استقبال را از انقلاب مردم یمن می‌کردند.
بیش از آنچه که در افکار عمومی و در اخبار و تحلیل‌ها می‌شنوید، باید شادی مظلومان نسبت به انقلاب مردم یمن را در «قلب مؤمنین» و امیدهایی که امروز زنده شده است ببینید. بنده برخی از جوانان انقلابی را در عراق می‌دیدم که با تبریک و مژده‌ای که به هم می‌دادند، از حرکت‌ انقلاب یمن سخن می‌گفتند. همۀ ما منتظر فرج هستیم و همۀ منتظرین فرج، منتظرین یمن هم بوده‌اند و هستند.
مردم یمن پرچمی را به دوش گرفته‌اند که دیگر به زمین نخواهد افتاد/ باید مژدۀ فتح و پیروزی به جریان مقاومت داد
مردم یمن پرچم سنگینی را به دوش گرفته‌اند. این پرچم یک روزی به دوش علمداری بوده است که در کنار نهر علقمه به زمین افتاد. اگر چه دست‌های او را قطع کردند ولی پرچم او برافراشته شد. این همان پرچمی است که به دست علمداری بود که مؤمنین ۱۴۰۰ سال برای آن اشک ریختند. حتی مسیحی‌ها و اهالی دیگر ادیان هم برای آن علمدار بزرگ سوگواری کردند. این همان پرچم است که بخشی از آن به دوش مردم یمن قرار گرفته است.
اگر آن پرچم علمدار به خیمه‌ها بر می‌گشت و همه را سیراب می‌کرد، کار بشریت این‌قدر دچار دشواری‌های فراوان نمی‌شد. ولی امروز دیگر این پرچم برافراشته خواهد ماند و زمین نخواهد خورد. باید مژدۀ فتح و پیروزی به جریان مقاومت داد.
ما «۸ سال» بمباران شدیم و همه به بمباران‌کننده‌ها کمک می‌کردند، ولی امروز پس از «۱ ماه» بمباران مردم یمن، هم‌پیمانان آل سعود خودشان را کنار کشیدند!/ببینید اوضاع عالم چقدر فرق کرده!
در نبرد ۳۳ روزه گروه اندکی از مردم مؤمن منطقه به پیروزی‌های برق‌آسایی دسترسی پیدا کردند که ما در طول ۸ سال دفاع مقدس به سختی به آن پیروزی‌ها رسیدیم. مؤمنین شام و عراق در یک مدت کوتاه، به پیروزی‌هایی دسترسی پیدا کرده‌اند که ما در اوج غربت به سختی به این‌گونه پیروزی‌ها رسیدیم. ما حدود ۲۵۰ هزار شهید دادیم تا به پیروزی‌هایی برسیم. ولی شما امروز می‌بینید که مردم یمن فقط یک ماه از ۸ سال دفاع مقدس ما را پشت سر گذاشتند و همۀ مردم جهان می‌گویند که اینها پیروز شده‌اند.
ببینید اوضاع عالم چقدر فرق کرده است! این تفاوت واقعاً معجزه‌آسا است. ما تا ۸ سال بمباران می‌شدیم و همه ما را محکوم می‌کردند و همه به بمباران‌کننده‌ها کمک می‌کردند. ولی در جریان یمن می‌بینید که در کمتر از یک‌ماه، کسانی که به آل سعود قول کمک داده بودند، خودشان را کنار کشیدند. به این اوصاف، شما آینده را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ اینها نکات قابل تأملی است.
منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.