خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دختران مسلمان هم با دامن کوتاه به مدرسه بیایند!

به گزارش ادیان نیوز، اخبار رسیده از پاریس پایتخت کشور فرانسه حاکی از آن است که مسئولان یکی از مدارس در این کشور، در اقدامی نژادپرستانه و ضد دینی، بخاطر پوشیدن دامن بلند، جلوی ورود یک دختر مسلمان به مدرسه را گرفتند.
در پی این اقدام و انتشار خبر آن در رسانه ها، موجی از خشم فضای مجازی را علیه کشور فرانسه فرا گرفت. خشم کاربران به قدری زیاد بوده که حتی رسانه های فرانسوی نزدیک به دولت در این کشور نتوانستند مقابل چنین وضعیتی سکوت کنند.
در همین راستا روزنامه پر مخاطب «لوموند»‌ با انتشار گزارشی به جزئیات این حادثه پرداخت،‌ البته تلاش کرد به گونه ای بی طرفانه این اتفاق را بازگو کند.
لازم به ذکر است «ساره» دختر مسلمان فرانسوی است که از یک سال پیش حجاب بر سر می کند. البته در مدرسه ای که او تحصیل می کند، بر سر کردن حجاب ممنوع است لذا وی همواره قبل از ورود به مدرسه حجابش را در می آورد.
این بار البته به دلیل پوشیدن دامن بلند، مسئولان مدرسه با وی برخورد کرده و مانع ورود او به مدرسه شدند. آنها دامن بلند را نماد حجاب و پوشش اسلامی دانستند و لذا مخالف ورود این دانش آموز مسلمان به مدرسه شدند.
گفتنی است، این اتفاق نه تنها مسلمانان فرانسه را خشمگین کرده بلکه افکار عمومی این کشور را نیز علیه مسئولان این مدرسه تحریک کرده از همین رو «پاتریس دوتو» معاون تربیتی منطقه ای که این مدرسه در آن قرار دارد تلاش کرد در گفتگو با یکی از رسانه های فرانسوی، فضا را آرام کند.
وی در این باره گفت: این دختر مسلمان از مدرسه اخراج نشده بلکه از وی خواسته شد که به خانه برود و لباس هایش را عوض کند و به مدرسه بازگردد.
شایان ذکر است، این اولین اقدام ضد اسلامی و نژاد پرستانه ای نیست که در فرانسه رخ می دهد. چند ماه پیش نیز یک نشریه فرانسوی با انتشار کاریکاتور توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم اسلام (ص)، احساسات مسلمانان سراسر جهان را برانگیخت.
منبع: شیعه آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.