خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتراف مورخان اهل سنت به عظمت حضرت علی (ع)

به گزارش ادیان نیوز، حجت الاسلام صادق صالحی میر شفیعی  در مراسم روز میلاد حضرت علی (ع)  که با حضور آیت  العظمی مکارم شیرازی در مسجد امیرالمومنین(ع) قم برگزارشد، در سخنانی ضمن تبریک ایام با سعادت ولادت حضرت علی(ع) گفت: در عظمت و بزرگی این روز هم این قدر بس که همه مورخان به نام اهل سنت، مانند ذهبی و بسیاری دیگر از مورخان به نام شیعه به دنیا آمدن حضرت علی(ع) در خانه کعبه اعتراف دارند و آن را دلیل برعظمت و حقانیت این امام همام می دانند.
 وی افزود: حریم کعبه مکان مقدس و با عظمت است و انسان برای ورود با آن باید آداب خاصی مانند پوشیدن لباس احرام انجام دهد؛ ولی  حضرت علی(ع) در چنین خانه ای چشم به دنیا گشودند.
 حجت الاسلام صالحی میر شفیعی اظهار داشت: حضرت علی شخصیت بزرگی است که پیامبر(ص) درباره  ایشان و سایر انبیاء می فرماید ، در عظمت این بزرگواران همین قدر بس که خدا از نور خود آنها را به دنیا آورد و از علم خود در آنها قرار داد و آنها را حجت خود بر روی زمین برگزید.
 سخنران این مراسم گفت: هر یک از عناوین ذکر شده اسراری دارد که انسان از درک آن عاجز است.
حجت الاسلام  صالحی میر شفیعی در ادامه افزود: طلبگی شغل نیست؛ بلکه یک فرصت است و باید قدر آن را دانست و آن را برای اعتلا و  عظمت اسلام ناب هزینه کرد.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.