خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دالایی لاما: یگانگی انسانیت تضمین‌کننده صلح جهانی است

دالایی لاما «رهبر بودائیان تبت»، در پیامی هفتاد و سومین سالروز تولد نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، را تبریک گفت و تأکید کرد: اعتقاد به مفهوم “یک زمین، یک خانواده و یک آینده” می‌تواند صلح جهانی را تضمین کند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از “دی تبت پست”؛ دالایی لاما ابراز امیدواری نمود هند به‌عنوان یک کشور بزرگ در ایجاد جهانی سرشار از صلح نقش مهم خود را ایفا کند.

رهبر بودائیان تبت موفقیت هند در ریاست نشست گروه بیست که به‌تازگی در دهلی‌نو برگزار شد را به مودی تبریک گفت و تأکید کرد: در این نشست مفهوم ” واسودایوا کوتومباکام” که تمام جهان را یک خانواده می‌پندارد به‌وضوح مشاهده شد.

دالایی لاما افزود به مفهوم یک دنیا، یک خانواده و یک آینده به‌شدت اعتقاد دارد و از هر فرصت زمانی برای بیان اهمیت آن استفاده می‌کند.

دالایی لاما گفت سنت‌های “اهیمسا و کارونا” در هند هزاران سال قدمت دارد و هند به‌عنوان بزرگ‌ترین کشور دموکراتیک دنیا از انسجام بین ادیان لذت می‌برد و دهلی‌نو به لطف پیشرفت‌های علمی خود توانسته رهبری خود در چالش‌های دنیا را ثابت نماید.

وی از میزبانی و مهمان‌نوازی مردم هند در پذیرش بودائیان تبت در شصت‌وچهار سال گذشته تقدیر و تشکر نمود.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.