خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جوان تازه مسلمان شده الساوادوری از اقبال کاتولیک‌های آمریکای لاتین به تشیع خبر داد

به گزارش ادیان نیوز، وی که پس از شیعه‌شدن، نام خود را بلال برگزید، بعدازظهر شنبه در جمع معتکفان مسجد امام حسن عسکری(ع) قم اظهار کرد: کشورهای آمریکای لاتین با مشکلات زیادی همراه بودند و در آنها جنگ‌های زیادی رخ می‌داد. ۵۰۰ سال پیش استعماگران آنجا را فتح و دین مسیحی را بر ما تحمیل کردند.

وی با ابراز تاسف از اینکه مسیحیت کاتولیک از طریق جنگ و قتل و غارت بر مردم آمریکای لاتین تحمیل شده، تصریح کرد: سال‌ها بعد، استعمارگران تمام فرهنگ و تمدن منطقه آمریکای لاتین را نابود و مردم را از خدا و فرهنگ جدا کرده و آنها را به کمونیسم و بی‌خدایی دعوت کردند و آنها را در ظلمت خیلی شدید قرار دادند.

بلال با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خورشید اسلام در آمریکای لاتین ظاهر شد، تصریح کرد: خیلی از مردم کشورهای لاتین از طریق جهاد حضرت امام خمینی، دین و اسلام واقعی را شناختند.

این جوان تازه مسلمان شده از الساوادور که برای آموزش تبلیغ دین اسلام در قم بسر می‌برد تاکید کرد: در سال ۱۹۸۳ میلادی بذرهای اسلام اهل بیت در آمریکای لاتین به ویژه آرژانتین ریخته شد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه برنامه‌های تبلیغی در آمریکای لاتین آغاز شد، کشوری نیست که بدون شیعه و مرکز اسلامی و مرکز اهل بیت و پیامبر اسلام باشد.

وی با بیان اینکه تبلیغاتی که در آمریکای لاتین شد خیلی از جوانان را از تاریکی بیرون آورد، تاکید کرد: در حال حاضر از همه کشورهای آمریکای لاتین طلبه داریم که از این چشمه ناب محمدی(ص) استفاده می‌کنند.

اسلام در قلبم جای گرفت
بلال مطالعه دقیق اسلام و قرآن را عامل مسلمان شدن خود دانست و افزود: خوشحالم از اینکه به خاطر تبلیغاتی که در آمریکای لاتین شد، ما با اسلام آشنا شدیم. خیلی از کتاب‌هایی که ترجمه و چاپ شد باعث شده ما اسلام را قبول کنیم و شیعه شویم.

وی ادامه داد: من، اسلام و قرآن را دقیقا مطالعه کردم و بعد از اینکه اسلام در قلبم جای گرفت این دین الهی را قبول کردم و به یقین رسیدم که مکتب اهل بیت است که انسان را سعادتمند می‌کند.

وی در مورد توجیه خانواده‌اش برای گرویدن به اسلام گفت: قبل از اینکه به خانواده‌ام بگویم اسلام یعنی چه و می‌خواهم مسلمان شوم، سعی کردم به آنها بگویم یک مذهب جهادی و انقلابی وجود دارد که می‌خواهم به شما معرفی کنم و آنها را آماده کردم.

این جوان الساوادوری افزود: الان نه تنها خودم مسلمان هستم خیلی از اقوام هم در حال گرویدن به دین اسلام هستند. دو برادر من مسلمان شدند و یکی از آنها می‌خواهد به قم بیاید و طلبه شود. از بین اقوام هم خیلی‌ها به من گفتند وقتی از قم برگشتم برای آنها از اسلام بگویم که نه تنها مسلمان شوند بلکه به قم بیایند و درس بخوانند.

آل سعود مسلمان نیستند
بلال در پاسخ به سئوال یکی از حاضران که از وی در مورد شرایط اسلام واقعی پرسید اظهار کرد: امروز خیلی از انسان‌ها را می‌بینیم که اسمشان را مسلمان می‌گذارند ولی بویی از اسلام نبرده‌اند.

وی ادامه داد: آیا می‌توان کسی که دیگران را قتل عام می‌کند، مسلمان دانست؟ مسلمان واقعی کسی است که الگویش رفتار پیامبر و امام علی به عنوان قرآن ناطق باشد.

این جوان الساوادوری درباره حمله آل سعود به یمن تاکید کرد: من نمی‌توانم خودم را قانع کنیم که اینها مسلمان هستند. چه جوری می‌شود کسی که خودش را مسلمان بداند ولی این همه مردم را در یمن قتل عام کند. اینها مسلمان نیستند.

بلال افزود: اینها مذاهب ساختگی درست کردند و به اسم اسلام به اسلام ضرر می‌رسانند. متاسفانه مذاهب باطل، خیلی از مردم را جذب کردند، بنابراین مسئولیت ما خیلی مهم است.

وی ادامه داد: ما باید با تمام امکانات، اسلام واقعی را به جهانیان نشان دهیم تا کسانی که راه اسلام را سد کرده‌اند کنار بروند و افرادی که در سراسر جهان به این گروه‌ها پیوستند از آنها جدا شوند.

وی یادآور شد: متاسفانه دین کاتولیک مشکلات زیادی دارد و وقتی به اشکالات جوانان جواب داده نمی‌شود از دین خارج می‌شوند ولی ما از طریق قرآن، خدای واقعی را شناختیم و به جای اینکه خدا را رها کنیم به او نزدیک‌تر می‌شویم.

تفاوت زندگی اسلامی و غیراسلامی
بلال معتقد است که نقطه مهمی که در ذهن و دل وی جرقه ایجاد کرد که به اسلام روی بیاورد انقلاب اسلامی ایران به ویژه حضرت امام بود.

وی از راه اندازی دومین مرکز اسلامی در الساوادور خبر داد و افزود: برنامه‌های زیادی برای گسترش اسلام در الساوادور داریم تا مکتب اهل بیت در این کشور ترویج یابد.

بلال در مورد تفاوت بین زندگی اسلامی و غیراسلامی خودش گفت: من یک زندگی بهم ریخته‌ای داشتم ولی الان یک زندگی با آرامش و با معنویت و منظم دارم.
منبع : شفقنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.