خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فتوای جدید مرجع تقلید بعثی!

به گزارش ادیان نیوز، «محمود الصرخی» روحانی نمای مدعی مرجعیت که بعثی بودن او ثابت شده، حدود یک سال پیش بعد از درگیری با نیروهای ارتش عراق، به محل نامعلومی گریخت.
او که بعد از سقوط رژیم منحله بعث، جذب سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی شد و فعالیت برای ایجاد شکاف در مذهب شیعه و همچنین تخریب مراجع تقلید بخصوص حضرت آیت الله سیستانی را در دستور کار خود قرار داد، چندین ماه در محل نامعلومی پنهان شده بود.
چند روز بعد از ناپدید شدن وی، حدس و گمان ها در مورد محل اختفایش آغاز و برخی اخبار حکایت از آن داشت که به قطر گریخته اما هیچ گاه محل دقیق پنهان شدن او مشخص نشد.
اکنون و بعد از گذشت نزدیک به یک سال از آن ماجرا و جمع شدن دم و دستگاه قلابی مرجعیتش در شهر کربلا، مجددا وارد صحنه شده تا یک بار دیگر در پیشبرد سیاست های ضد شیعی کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی و غیره گام بردارد.
چند روزی است که کمیته امنیت در مجلس سنای آمریکا قانونی را تصویب کرده که به موجب آن ایالات متحده آمریکا از این پس در تعامل و داد و ستد با کردهای عراق و اهل سنت عراق، هر کدام به طور جداگانه و بدون اجازه دولت مرکزی عراق گام بر می دارد.
تصویب این قانون که با اعتراض شدید بسیاری از سیاستمداران و احزاب و جریان های سیاسی عراق مواجه شده، به منزله به رسمیت شناختن جدا بودن کردها و اهل سنت از دولت مرکزی عراق است.
در واقع تصویب این قانون، برداشتن گام در راستای تقسیم عراق به سه کشور سنی، کردی و شیعی است.
در این میان «محمود الصرخی» وارد عمل شده و با هدف ایجاد جنجال و دامن زدن به این موضوع، فتوایی صادر کرده و گفته: ملت عراق باید مسلح شوند تا وحدت کشور حفظ شود!
در واقع با صدور این فتوا، او تلاش می کند که گروه ها و طیف های مختلف مردم عراق مسلح شوند تا در صورت وقوع کوچک ترین درگیری، تبدیل به جنگ داخلی در عراق شود و در نهایت با ورود آمریکا، سه کشور سنی، کردی و شیعی ایجاد شود.
بدون شک پیدا شدن سر و کله این روحانی نمای بعثی، با طرح های آمریکا و شکست عربستان سعودی در یمن هم بی ربط نیست. به نظر می رسد سعودی ها مایلند اکنون که در یمن شکست خورده اند، جنگ را به عراق منتقل کنند تا شاید بتوانند بخشی از آبروی از دست رفتنه شان را در عراق مجددا کسب کنند.
منبع: شیعه آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.