خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گردهمایی نمایندگان ادیان مختلف در برزیل برگزار شد

به گزارش ادیان نیوز، گردهمایی بین‌المللی نمایندگان ادیان اسلام، مسیحیت و یهود به همت انجمن خیریه اسلامی شهر «سائوپائولو» برزیل که مدیریت قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین مسجد آمریکای لاتین معروف به مسجد «البرازیل» را بر عهده دارد، برگزار شد.

این گردهمایی با هدف ارسال پیام مبنی بر اهمیت تسامح(مدارا) میان ادیان و آزادی اندیشه و عقاید و ضرورت همزیستی مسالمت‌آمیز بین آحاد جامعه برگزار شد.

این گردهمایی در حالی در برزیل برگزار شد که این کشور با نهادینه‌ساختن مفاهیم احترام متقابل و قوانین مبنی بر عدالت و مساوات همگانی توانسته است که به عنوان کشوری الگو با ادیان متنوع و فرهنگ‌های مختلف باشد.

عبدالحلیم متولی، امام و خطیب مسجد «البرازیل» ضمن سخنانی با استشهاد به تاریخ مسلمانان و فتوحات اسلامی و محافظت مسلمانان از کلیساهای مسیحیان، بر ضرورت تقویت مفاهیم تسامح و احترام به ادیان که در کتاب خدا و سنت رسول اکرم (ص) وارد شده، تأکید کرد.

ناصر فارس، رییس انجمن خیریه اسلامی برزیل نیز ضمن خوش‌آمدگویی و استقبال از شرکت‌کنندگان در این گردهمایی گفت: رسالت اسلام، رسالتی آشکار و روشن است که مشتمل بر بسیاری از مبانی همزیستی مسالمت‌آمیز است و مسلمانان در برزیل قواعد و قوانینی که اصول گفتوگو و محافظت از ارزش‌ها را تقویت می‌کند، محترم می‌شمارند.

شیخ عاصم الجراح، نماینده شیخ المیس مفتی اهل سنت منطقه بقاع لبنان نیز ضمن سخنانی بر اهمیت این‌گونه نشست‌ها که به طور فعالی در توانمندسازی اقلیت‌‌های مسلمان در آگاهی از نقش خود و تبیین گنجینه تاریخی فرهنگ صلح و سازش که ویژگی بارز تاریخ اسلام و مسلمانان به شمار می رود، تأکید کرد.

شماری از سیاستمداران، اعضای کانون وکلای برزیل و تاجران در این گردهمایی که با حضور نمایندگان ادیان اسلام، مسیحیت و یهود در برزیل برگزار شد، حضور داشتند.

گفتنی است بر اساس آمار غیر رسمی، تعداد مسلمانان برزیل به یک‌ونیم میلیون نفر می‌رسد که در زندگی سیاسی، فرهنگی و تجاری برزیل حضور فعالی دارند.
منبع : رسا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.