خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست اتحادیه بودائیان اروپا برای مخالفت با دالایی لامای انتخاب شده توسط حکومت چین

اتحادیه بودائیان اروپا (EBU) از جامعه بین الملل خواست «دالایی لامای» انتخاب شده به عنوان رهبر مذهبی بودائیان تبت از سوی حکومت چین را به رسمیت نشناسد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “دی تبت پست”؛ اتحادیه بودائیان اروپا چندی پیش با انتشار بیانیه ای از حکومت چین خواست در امور بودائیان تبت و انتخاب دالایی لامای دخالت نکند.

باید گفت “اتحادیه بودائیان اروپا” که از چندین نهاد و سازمان ملی بودائی در اروپا تشکیل شده در سال ۱۹۷۵ میلادی اعلام وجود نمود. تسهیل مراودات بین المللی، حمایت از ایده ها، ارزش ها و فعالیت های اجتماعی بودائیان و انعکاس صدای بودائیان در اروپا و جهان” از اهداف اصلی این اتحادیه بیان شده است.

بر اساس اعلام دفتر بودائیان تبت در بروکسل، بیانیه فوق پس از آن صادر می شود که دولت چین در یکم سپتامبر قانون محدودیت های دولتی بر برگزاری مراسمات دینی موسوم به “دستور شماره ۱۹” را صادر و اجرا نمود. با اجرای این قانون فشارهای مذهبی موجود بر بودائیان تبت و نیز پیروان دیگر ادیان در چین افزایش می یابد. اقدامات اخیر حکومت چین بخشی از یک برنامه کلان تر در راستای پیشبرد اهداف سیاسی حزب کمونیست حاکم به ویژه هدف قرار دادن بودائیان تبت می باشد.

The European Buddhist Union urged the international community not to recognise the Lama appointed by China
photo: thetibetpost

” ریگزین گنکانگ”، مسئول دفتر بودائیان تبت در بروکسل، از اقدام اتحادیه بودائیان اروپا در صدور بیانیه اخیر که حاوی خواسته های مهم بودائیان می باشد استقبال و از حمایت این اتحادیه از دیدگاه دالایی لامای چهاردهم در مورد خواسته های مهم بودائیان که در اعلامیه نیز ذکر شده تشکر نمود.

در اعلامیه اتحادیه بودائیان تبت آمده است انتخاب دالایی لامای پانزدهم می بایست بر اساس خواست مردم تبت، دفتر دالایی لاما و براساس ارزش ها و سنت های بودائیان تبت صورت گیرد.

این اتحادیه همچنین از دولت چین خواست بندهای دهم و یازدهم قانون “خودمختاری مناطق قومی جمهوری خلق چین” که آزادی زبانی و دینی اقلیت های مذهبی را تضمین می کند را اجرا کند.

در بخش دیگری از اعلامیه فوق تاکید شده حکومت چین می بایست گفت و گو با دالایی لامای چهاردم در مورد یافتن راه حلی صلح آمیز که منافع بودائیان و مردم چین را تامین می کند، را آغاز کند.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.