خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نظامیان ارتش اسرائیل به جنایت‌های جنگی در غزه اعتراف کردند

به گزارش ادیان نیوز، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به غیرقانونی بودن تاکتیک‌های نظامی‌این رژیم در جنگ تابستان سال گذشته در غزه اعتراف کرده و گفته‌اند در این عملیات اقدامات لازم برای حفظ جان غیرنظامیان انجام نشده است.
روزنامه انگلیسی گاردین با اعلام این خبر نوشت: «شهادت بیش از ۶۰ نیروی نظامی‌اسرائیلی که در جنگ غزه شرکت داشته‌اند پایبندی این رژیم به تعهدات بین‌المللی را با تردیدهای جدی روبرو می‌کند.»
مصاحبه با این نظامیان که شامل نیروهای شرکت‌کننده در جنگ غزه و سربازان مشغول به خدمت در مراکز فرماندهی و اتاق فرمان‌های حمله بوده‌اند را یک گروه حقوق بشری به نام «Breaking the Silence» (به معنی «شکستن سکوت») انجام داده است. به گفته این گروه، یک چهارم افراد مورد مصاحبه، افسرانی با رده نظامی‌بالاتر از سرگرد بوده‌اند.
مصاحبه‌شوندگان تصریح می‌کنند که به نیروهای زمینی دستور داده شده بود تا هر چیزی را در داخل غزه «تهدید» قلمداد کرده و از شلیک گلوله مضایقه نکنند. علاوه بر این، تانکها به طور تصادفی و بدون آنکه بدانند ساختمان‌ها مواضع نظامی‌قانونی هستند یا محل سکونت غیرنظامیان، به سمت آنها شلیک و آنها را تخریب می‌کردند.
روزنامه گاردین می‌نویسد با وجود اصرار سران اسرائیلی مبنی بر انجام تمام اقدامات احتیاطی جهت محافظت از شهروندان، این مصاحبه‌ها نشان می‌دهند که اولویت اصلی ارتش اسرائیل کاهش دادن تلفات نیروهای نظامی‌خود، حتی به قیمت جان غیرنظامی‌های فلسطینی بوده است.
به گفته مصاحبه‌شوندگان، افسران ارشد در جلسه‌های توجیهی بعد از درگیری‌ها میزان بالای تلفات و زیاد بودن خرابی‌ها را «دستاورد» حساب می‌کرده‌اند.
در جنگ اخیر غزه بیش از ۲۵۰۰ نفر از غیرنظامیان غزه، از جمله دست‌کم ۵۰۰ کودک، جانشان را از دست دادند.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.