خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شناخت جریان‌های انحرافی به عنوان سرفصل درسی حوزه مصوب شود

به گزارش ادیان نیوز، حجت‌الاسلام محمد تقی ربانی، رییس پژوهشگاه مهدویت قم در نشست علمی مهدویت؛ آسیب‌ها و راهبردها که عصر روز گذشته قبل از نماز مغرب و عشا برگزار شد با بیان این که اگر در معادلات بخواهیم شیعه را بدون حوزه علمیه تصور کنیم به معنای انقراض و سقوط شیعه است، اظهار کرد: در طول تاریخ تمام جریان‌هایی که به نحوی از بستر حوزه علمیه دور شدند همواره با انحرافانت جدی مواجه بودند که حتی شیعیان اقبالی نداشته که آنان را حتی شیعه تلقی کنند.

حجت‌الاسلام ربانی با اشاره به این که اگر با همین نگاه خواسته باشیم تاریخ معاصر را بررسی کنیم جریان‌هایی مانند لژیون و غالی‌ها که در ایران هستند و به رفتارهایی ناپسند دست می‌زنند انحرافشان را به خاطر جدایی از حوزه علمیه دانست، عنوان کرد: باید ما بر روی این نکته‌ها تاکید کنیم که تمام هویت ما حوزه علمیه ما است و نباید از حفاظت از حریم آن غافل شد.

وی افزود: اساسی‌ترین وظیفه حوزه علمیه در عصر حاضر و وضعیت کنونی جهان اسلام توجه عملی به مهدویت است.

رییس پژوهشگاه مهدویت قم با بیان این‌که شناخت آسیب‌ها و جریان‌های انحرافی باید به عنوان سر فصل‌های درسی در حوزه علمیه قرار بگیرد، گفت: شاهد یکسری اخبار تلخ به عنوان جریانات انحرافی ناشی از عدم آگاهی طلاب هستیم که در عراق و ایران و افغانستان به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما ۱۲ نفر مدعی دروغین امام زمان در زندان‌ها داریم.

حجت‌الاسلام ربانی با اشاره به این که تحلیل این وضعیت و حوزه علمیه به ما کمک خواهد کرد که از به وجود آمدن این جریان‌ها جلوگیری شود، عنوان کرد: ضرورتی که در این نشست‌های علمی در آن دنبال می‌شود همین موضوع است که در حوزه‌های علمیه امروز بر زمین مانده است.

وی افزود: در این نشست به دنبال حل سلسله مباحث مرتبط با موضوع مهدویت هستیم.

رییس پژوهشگاه مهدویت قم با بیان این که اگر امروز بخواهیم مانع این جریان‌ها در سطح جامعه مسلمانان شویم باید باز نگری‌های جدی در حوزه‌های علمیه صورت پذیرد، گفت: یکسری علمیات روانی در مباحث فکری در حوزه‌های علمیه صورت گرفته است که باید دلایل آن را کشف کنیم.

وی ادامه داد: حوزه علمیه باید با پیدا کردن نقطه نشر و نمو این جریانات به مبارزه جدی با آن بپردازد.

حجت‌الاسلام ربانی با اشاره به این که باید شیوه بهره گیری‌های این جریان‌ها را از سیستم‌های جاسوسی و خارجی را مورد بررسی جدی قرار داد، عنوان کرد: باید از شیوه فریب و اغوا منتظران و بهر گیری از آن‌ها مطلع شویم تا بتوانیم پادزهر آن را نیز طراحی کنیم.
منبع : رسا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.