خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

باید از غربت و مظلومیت امام عصر (عج) بکاهیم

به گزارش ادیان نیوز، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی شب گذشته در همایش سالگرد شهادت استاد شهید مطهری که در سالن اجتماعات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد ضرورت شکر نعمت‌های الهی را مورد تاکید قرار داد و گفت: از جمله نعمات خداوند متعال استاد شایسته، با اخلاق، متدین و متعهد است.
وی بیان کرد: چنین استادی زمینه پیشرفت علمی در شاگرد را فراهم کرد و در کنار پیشرفت علمی زمینه کمال و سعادت او را نیز فراهم می‌کند.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه بهترین مفاهیم و آموزه‌ها را می‌توان از قرآن کریم و اهل بیت(ع)‌ فرا گرفت خاطرنشان کرد: باید در سایه تدبر در مفاهیم قرآن کریم و آموزه‌های اهل بیت (ع) به علوم تربیتی و اخلاقی مجهز شد و به مقامات عالیه رسید.
عضو  خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هیچ علمی همانند مفاهیم قرآن و آموزه‌های اهل بیت دارای چنین ویژگی نیست اضافه کرد: انسان با تدبر در قرآن به درکی می‌رسد که چنین درکی را در هیچ یک از علوم نمی‌توان یافت.
وی ادامه داد: چنین درکی نه تنها در دنیا بلکه در جهان آخرت نیز استمرار خواهد داشت و کسانی که بتوانند به چنین علومی مجهز شوند از اجر بالایی بهره‌مند خواهد شد.
مصباح‌یزدی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد برجسته از نظر علمی و اخلاقی در سایه تلاش و کوشش خود و بهره‌گیری از علوم وحیانی به چنین مقام و جایگاهی رسیدند اضافه کرد: انبیاء‌ الهی و ائمه اطهار بهترین راهنمایان و اساتید بشر هستند و با پیروی از ایشان می‌توان به سعادت رسید.
وی با اشاره به اینکه شیعه معتقد است که یکی از اهل بیت (ع) زنده بوده و زمانی ظهور خواهد کرد افزود: اما باید از خود این سئوال را بپرسیم که چه میزان از غربت و مظلومیت امام عصر(عج) کاسته‌ایم و آیا قدر ایشان را دانسته‌ایم؟
رئیس موسسه آموزشی امام خمینی (ره) از عشق و محبت به اهل بیت (ع) به عنوان سرمایه‌ای جاودان ذکر کرد و گفت: این سرمایه همیشگی بوده و هیچ زمانی از بین نمی‌رود.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.