خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس خواستار گفتگوگرایی دینی میان آذربایجان و ارمنستان شد

پاپ فرانسیس خواستار دیالوگ و گفتگوگرایی دینی فی‌مابین جمهوری آذربایجان و ارمنستان با هدف دستیابی به صلح و توافق بلندمدت شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، رهبر کاتولیک‌های جهان «پاپ فرانسیس» پس از سخنان همیشگی خود که روز یکشنبه در میدان سنت پیتر ایراد کرد، گفت: این روزها وضعیت غم‌انگیز پناهندگان و ارامنه قره باغ را دنبال می‌کنم.

وی اظهار داشت: «من مجدداً خواستار گفت‌ وگو دینی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان هستم. امیدوارم مذاکرات بین دو طرف با حمایت جامعه بین المللی به دستیابی به یک توافق کمک کند؛ توافق بلندمدتی که به این بحران انسانی پایان خواهد داد».

هشدار پاپ نسبت به وضعیت آوارگان ارامنه قره باغ
پاپ فرانسیس گفت من وضعیت دراماتیک آوارگان منطقه قراباغ را در روزهای اخیر دنبال می‌کنم و می‌خواهم هرچه زودتر دو کشور جهت صلح پایدار باهم گفتگو کنندعکسعرب‌نیوز

پاپ فرانسیس در پایان سپتامبر با بیان اینکه «وضعیت انسانی از قبل بحران در این منطقه بدتر شده است»، خواستار پایان دادن به خصومت ها در قره باغ و جستجوی راه حل‌های مسالمت آمیز به نفع مردم شد.

منبع ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.