خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در رسانه‌های بین‌المللی

به گزارش ادیان نیوز، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه در دیدار وزیر و مسئولان آموزش و پرورش و جمع زیادی از معلمان سراسر کشور با اشاره به تهدیدهای اخیر مقامات رسمی آمریکا همزمان با برگزاری مذاکرات هسته ای تأکید کردند: من موافق مذاکره زیر شبحِ تهدید نیستم. 
مسئولان سیاست خارجی و مذاکره کنندگان باید خطوط قرمز و اصلی را به دقت رعایت کنند و همزمان با ادامه مذاکرات، باید از عظمت و هیبت ملت ایران نیز دفاع کنند و زیر بار هیچ تحمیل، زور، تحقیر و تهدیدی نروند.ایشان با اشاره مجدد به اظهارات مقامات رسمی آمریکا در روزهای اخیر که گفته بودند اگر چنین شرایطی پیش آید ما حمله نظامی می کنیم، خطاب به دولتمردان آمریکایی گفتند: اولاً غلط می کنید. ثانیاً همانطور که در زمان رئیس جمهور قبلی آمریکا هم گفتم، دوران بزن و در رو تمام شده است و ملت ایران کسی را که بخواهد به او تعرض کند، رها نخواهد کرد.به گزارش مهر اظهارات مقام معظم رهبری بازتاب فراوانی در رسانه های عربی داشته است که در ذیل به مشروح بازتاب اظهارات ایشان در رسانه های بین المللی اشاره می کنیم.
پایگاه لبنانی العهد ضمن پوشش گسترده فرمایشان رهبر معظم انقلاب، نوشت: آیت الله خامنه ای در بیانات خود تجاوز وحشیانه آل سعود به یمن را «غیر قابل توجیه» توصیف کردند. ایشان همچنین به صراحت اعلام کردند که ملت ایران با مذاکرات هسته ای در سایه تهدید طرف مقابل مخالف است.این پایگاه لبنانی در گزارش مشروح خود از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین پاسخ‌های کوبنده ایشان به تهدیدات آمریکایی‌ها را تحت پوشش گسترده قرار داد.
پایگاه النشره نیز با انتشار این تیتر از بیانات رهبر معظم انقلاب «اگر نیاز آمریکا به مذاکرات بیشتر از ایران نباشد، کمتر نیست» به نقل از ایشان نوشت: ایران تحت هیچ شرایطی زیر بار مذاکره با آمریکا در سایه تهدید نمی رود.
شبکه لبنانی المیادین نیز گزارشی مشروح از فرمایشان رهبر معظم انقلاب در جریان دیدار با جمعی از معلمان تهیه کرده و نوشت: آیت الله خامنه ای به تهدیدات اخیر آمریکا پاسخ قاطعانه ای داده و برای چندمین بار از زمان آغاز مذاکرات هسته ای میان ایران و غرب، به تبیین مواضع جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای پرداختند.این شبکه همچنین به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: ملت ایران حتی در شرایط تحریم هم قابلیت پیشرفت دارد.
شبکه المنار نیز به اظهارات مقام معظم رهبری در خصوص خطوط قرمز تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات هسته ای اشاره کرده و نوشت: آیت الله خامنه ای در سخنان اخیر خود بر لزوم رعایت این خطوط توسط تیم ایرانی تأکید کرده و اعلام کردند که در این زمینه هیچ تهدیدی از سوی طرف مقابل را برنمی‌تابند.این شبکه در گزارش خود از فرمایشات رهبر معظم انقلاب به اظهارات ایشان در خصوص تهدیدات اخیر آمریکا و تجاوز وحشیانه آل سعود به یمن اشاره کرد.
روزنامه السفیر هم با انتشار گزارشی از بیانات مقام معظم رهبری به اظهارات ایشان در خصوص تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته و نوشت: آیت الله خامنه ای تأکید کردند که این تحریم ها اگر علیه هر کشور دیگری اعمال می شد، آن کشور فرو می‌پاشید. این روزنامه همچنین به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: جمهوری اسلامی ایران حتی در شرایط تحریم هم قادر به اداره کشور خواهد بود.
شبکه های العربیه و الجزیره نیز ضمن سانسور گسترده اظهارات مقام معظم رهبری، تنها به آن بخش از بیانات ایشان در خصوص مذاکرات هسته ای و لزوم رعایت خطوط قرمز توسط تیم ایرانی پرداختند.
خبرگزاری رویترز با انتشار بخش‌هایی از بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای در روز چهارشنبه نوشت:‌ رهبری ایران گفت که اگر تهدید نظامی علیه ایران وجود داشته باشد این کشور در مذاکرات شرکت نخواهد کرد.ایشان در سخنان روز چهارشنبه خود به تهدیدات اخیر دو مقام آمریکایی علیه ایران اشاره و تاکید کرد: مذاکره زیر سایه تهدید برای ایران قابل قبول نیست و کشور ما چنین چیزی را نمی‌پذیرد.رهبری ایران هشدار داد: تهدیدات نظامی به مذاکرات کمکی نخواهد کرد.
هم‌چنین روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: رهبری ایران در سخنرانی‌اش در جمعی از معلمان این کشور هشدار داد ایران زیر سایه تهدید مذاکره نمی‌کند.آیت الله خامنه‌ای در حالی این اظهارات را بیان کرده است که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه۱+۵ هم‌چنان در جریان است و تنش‌ها در آب‌های منطقه خاورمیانه افزایش یافته است.وی در این سخنرانی به تهدیدات اخیر دو مقام آمریکایی به استفاده از گزینه نظامی علیه ایران اشاره کرد اما جزییاتی در این باره ارائه نداد و گفت: تهدید در این مذاکرات معنایی ندارد.وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: از آنجایی که رهبری ایران آخرین حرف را در مذاکرات هسته‌ای می‌زند اظهارات وی به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد.
روزنامه دیلی استار نیز در گزارشی با اشاره به بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای در جمع وزیر و مسوولان آموزش و پرورش نوشت: رهبری ایران ضمن حمایت محتاطانه از تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورش تاکید کرد مذاکره کنندگان ما باید با پیروی از خطوط قرمزمان به این مذاکرات ادامه دهند.وی هم‌چنین تهدیدات آمریکا به استفاده از گزینه نظامی علیه ایران را مورد انتقاد قرار داد و گفت:‌ مذاکره زیر سایه تهدید برای ما قابل قبول نیست و تهدیدات نظامی به این مذاکرات کمی نخواهد کرد.
 
نشریه پولتیکو نیز گزارش داد: آیت الله خامنه‌ای، رهبری ایران روز چهارشنبه با زیر سوال بردن تهدیدات آمریکایی‌ها برای استفاده از گزینه نظامی علیه تهران تاکید کرد اگر مذاکرات هسته‌ای توسط اقدام نظامی تهدید شود ادامه نخواهد یافت.رهبری ایران در ادامه به حمایت از حوثی‌ها در یمن پرداخت و گفت که آمریکا از کسانی حمایت می‌کند که به زنان و کودکان این کشور حمله می‌کنند و زیربناهای این کشور را از بین می‌برند.
منبع: ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.