خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

باید مادران فلسطینی را کشت تا مبارز تربیت نکنند

به گزارش ادیان نیوز، «نفتالی بنت» رهبر حزب «خانه یهودی» با سوءاستفاده از تنگنایی که «بنیامین نتانیاهو» برای تشکیل کابینه ائتلافی در آن گیر کرده بود، توانست «آیلت شاکد» را بر مسند وزیر دادگستری بنشاند.
به دنبال این انتصاب بود که برخی انتخاب «شاکد» را یک کودتای سیاسی بزرگ محسوب کردند که راه را برای یک تغییر تاریخی در سیاست اسرائیل هموار می‌سازد. او پیشگام تلاش‌های راستگراها برای محدود کردن فعالیت‌های قضایی است و از آنجائیکه سیستم قضایی در اسرائیل قدرتمندترین سنگر نخبگان چپگراست و از آنجائیکه چندین دهه‌ است، فعالیت‌های آنها مانع تلاش‌ راستگراها برای حکومت موثر بر اسرائیل شده است، از این رو، چپگراها در روزهای اخیر از اینکه او وزیر دادگستری شود، ابراز نگرانی کردند.
اما این تنها عامل شهرت «آیلت شاکد» نیست. او که به اتخاذ مواضع ضدفلسطینی معروف است، در یکی از اظهارنظرهای خود طی جنگ غزه در تابستان گذشته، جوانان فلسطینی را «مار» خواند و خواستار قتل عام مادران فلسطینی شد.
در آن دوره،  همزمان با انتشار موجی ضد فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی در اراضی اشغالی مبنی بر اینکه «کودکان فلسطینی را بکشید تا فلسطین نسل جدید نداشته باشد»، «آیلت شاکد بن شائول» نماینده زن پارلمان رژیم‌صهیونیستی نیز خواستار کشتار مادران فلسطینی شد.
این زن صهیونیست در اظهاراتی که ماهیت اصلی حملات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان را آشکار می‌کند، کشتار مردم فلسطین را خواستار شد و اذعان کرد که اسرائیل نه با حماس، نه با گروه‌های مقاومت و نه با تشکیلات خودگردان، بلکه با مردم فلسطین می‌جنگد و قصد نابودی آن‌ها را دارد.
شاکد که پیشتر هم موضع‌گیری‌های بسیار تندی علیه مردم فلسطین داشته، در پستی که در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرده، نوشته بود: «پشت هر تروریست ده‌ها مرد و زن قرار دارند که او بدون آن‌ها نمی‌توانست درگیر اقدامات تروریستی شود. همه آن‌ها دشمنان ما هستند و خونشان گردن خودشان است».
این عضو حزب راستگرای افراطی «خانه یهودی» افزوده بود: «این مادران شهیدان را هم شامل می‌شود که فرزندانشان را با گل و بوسه به جهنم می‌فرستند. عادلانه‌تر از این چیزی نیست که آن‌ها هم همراه پسرانشان بروند. آن‌ها باید بروند، همین‌طور خانه‌هایی که آن‌ها این مارها را در آن پرورش دادند. در غیر این صورت مارهای بیشتری آنجا پرورش می‌یابند».
شاکد پیشتر هم، پیش از آنکه «محمد ابوخضیر» نوجوان ۱۶ ساله فلسطینی زنده زنده به دست شهرک‌نشینان به آتش کشیده شود، در صفحه فیس‌بوک خود در مورد فلسطینی‌ها نوشته بود: «این جنگ علیه ترور نیست، علیه افراط‌گرایان نیست و حتی علیه تشکیلات فلسطینی هم نیست. واقعیت این است که این جنگ بین دو ملت است. دشمن کیست؟ مردم فلسطینی. چرا؟ از آن‌ها بپرسید، خودشان شروع کردند».
او همچنین نوشته بود «کل مردم فلسطین دشمن هستند» از این رو خواستار نابودی افراد مسن، زنان فلسطینی و همین طور شهرها و روستاها و زیر ساخت‌های فلسطینی‌ها شد و نوشت:‌«مردم فلسطینی علیه ما اعلان جنگ کردند و ما باید با جنگ پاسخ دهیم».
شاکد با دفاع از کشتار غیرنظامیان در جنگ با فلسطینی‌ها افزود: «سربازان دشمن در میان مردم پنهان می‌شوند و از طریق دفاع همین مردم از آنهاست که می‌توانند بجنگند».
این اظهارنظرها بود که باعث شد «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه او را با «آدولف هیتلر» مقایسه کند و بگوید: «اگر این جملات را یک فلسطینی گفته بود، همه جهان آن را محکوم می‌کرد».
اظهارات شاکد نه فقط از سوی حامیان فلسطینی‌ها بلکه از طرف بسیاری از روزنامه‌نگارهای غربی نیز با انتقاد مواجه شده است. از جمله خبرنگار روزنامه «دیلی‌بیست» که اولین بار این خبر را منتشر کرد، به شدت از اظهارات نژادپرستانه شاکد انتقاد کرد. او دو روز بعد خبر داد که شکد در تماس با او، وی را برای حذف گزارش تحت فشار قرار داده است.
«میرا بار هیلل» ستون‌نویس روزنامه «ایندیپیندنت» نیز در یادداشتی که با تیتر «چرا می‌خواهم گذرنامه اسرائیلی خود را بسوزانم؟» منتشر کرد، در مورد شاکد نوشت: «او جوان است. او زیباست. او فارغ‌التحصیل دانشگاه و یک مهندس کامپیوتر است. او همین‌طور نماینده پارلمان اسرائیل است و به همین دلیل هم هست که می‌خواهم گذرنامه اسرائیلی خود را بسوزانم. چون پشت آن صورت معصوم و کودکانه، «فرشته مرگ» قرار دارد».
در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: «شاکد به آنچه می‌خواست رسیده: آمار تلفات در غزه به ۱۰۰ نفر نزدیک شده که یک چهارم آن‌ها کودک هستند. صدها نفر دیگر هم دچار مجروحیت‌های جدی شده‌اند، آن‌ هم در جایی که بیمارستان‌ها هدف بمباران قرار می‌گیرند و اقلام دارویی رو به پایان است».
«آیلت شاکد» همچنین با امضا توافق صلح با فلسطینی‌ها بر مبنای مرزهای ۱۹۶۷ مخالف است و می‌گوید، چنین توافقی «خودکشی سیاسی» است. او همچنین خواستار ضمیمه کردن بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی است که از سال ۱۹۶۷ به طور غیرقانونی تحت اشغال اسرائیل قرار دارد.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.