خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اخراج جنجالی مهماندار محجبه تونسی

به گزارش ادیان نیوز، خطوط هواپیمایی تونس، یک مهماندار خود را به علت داشتن حجاب و مغایرت آن با قوانین داخلی این شرکت، اخراج کرد.
انتشار این خبر واکنش های زیادی در محافل حقوقی و اجتماعی تونس به راه انداخته و مسئله به پارلمان کشیده شده است. فعالان حقوق بشر درباره تلاش حاکمان جدید تونس برای محدود کردن آزادی های عمومی هشدار می دهند.
زهره مثلوثی از فعالان جمعیت “متفاوت هستیم اما همبستگی می کنیم”، گفت: همه آزادیهای عمومی در تونس از جمله آزادی پوشش و حجاب در معرض تهدید قرار دارد.
ملکه وناسی از فعالان حقوق بشر نیز گفت: آزادی پوشش حجاب از دوران زین العابدین بن علی رئیس جمهور سابق در معرض خطر قرار داشته است.
این مسئله به پارلمان نیز کشیده شده است. نمایندگان بعد از شنیدن سخنان مهماندار محجبه تاکید کردند که این حادثه بی سابقه است، اما مدعی شدند که این موضوع تهدیدی برای حق آزادی و برابری به شمار نمی رود. این نمایندگان بر لزوم مهار بحران از طریق گفت وگو با همه نهادها برای بازنگری در قوانین داخلی خودشان تاکید کردند.
عماد الخمیری عضو کمیته حقوق و آزادیهای پارلمان با اشاره به این خبر مدعی شد: هنوز زود است که از پس رفت آزادی ها در تونس سخن گفته شود. فکر نمی کنم که هیچ قدرتی قادر به خدشه وارد کردن به آزادی ها باشد.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.