خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

محکومیت شهرک سازی های جدید در فلسطین اشغالی

به گزارش ادیان نیوز، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز در واکنش به این اقدام رژیم صهیونیستی تاکید کرد که به محض آغاز به کار دولت جدید رژیم صهیونیستی، گزینه های حقیقی برای بازگشت به میز مذاکرات سازش را با بنیامین نتانیاهو مورد بحث و گفتگو قرار خواهد داد.
استیون دوگریک سخنگوی بان کی مون تصریح کرد که مون نسبت به طرح شهرک سازی جدید رژیم صهیونیستی در قدس شدیدا ابراز نگرانی کرده است.
شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در حالی است که کشورهای اروپایی هم در این باره به رژیم صهیونیستی هشدار داده و خواستار توقف شهرک سازی های غیر قانونی و تضییع حقوق فلسطینیان شده اند.
مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز اعلام کرد، آمریکا موافقت رژیم صهیونیستی با احداث ۹۰۰ واحد مسکونی جدید در شرق قدس اشغالی را ناامید کننده خوانده است. همچنین ترکیه نیز آن را بی اعتنایی به قوانین بین المللی دانسته و جامعه جهانی به شدت نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرده است.
جف راتکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دیروز پنجشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد که کشورش به شدت مخالف هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در قدس شرقی است.
راتکه نسبت به ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی ابراز نگرانی و تاکید کرد که ما قاطعانه می گوییم که شهرک سازی رژیم صهیونیستی در قدس اقدامی غیر قانونی است.
از سوی دیگر، جنبش صهیونیستی “صلح اکنون” دیروز پنجشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی قصد احداث ۹۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک صهیونیست نشین رمات شلومو در قدس شرقی را دارد.
این جنبش افزود که این طرح در سال ۲۰۱۳ از سوی دولت تصویب شده بود و این هفته نیز کمیته نقشه کشی صهیونیستی در قدس اشغالی با آغاز ساخت واحدهای جدید موافقت کرد.
” حاغیت اوفران “، سخنگوی یک گروه صهیونیستی “صلح اکنون” گفت: کمیته برنامه ریزی در قدس با این درخواست موافقت کرده و واحدهای شهرک نشین در رمات شلومو احداث خواهد شد.
وی افزود: موافقت با احداث واحدهای یاد شده چند ساعت قبل از اقدام بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، در اعلام تشکیل دولتی ائتلافی صورت گرفت.
شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم روز دوشنبه خبر داده بود که مسوولان اسراییلی تصمیم کمیته برنامه ریزی برای احداث ۱۵۰۰ واحد شهرک نشین جدید در رمات شلومو را تایید کردند.
درهمین حال وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه ای اقدام رژیم صهیونیستی به ساخت ۹۰۰ واحد مسکونی جدید در قدس را بی اعتنایی به قوانین بین المللی دانست.
در این بیانیه آمده که شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی هیچ مشروعیتی ندارد و با قوانین بین المللی در تضاد است و به هیچ وجه نمی توان آن را پذیرفت.
رسانه های صهیونیستی در ماه فوریه گذشته طرح های رژیم صهیونیستی برای ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی طی سال های آینده را برملا کردند.
این رسانه ها اشاره کردند که اوری آرئیل وزیر مسکن رژیم صهیونیستی از حزب خانه یهودی ـ شریک و همپیمان نتانیاهو ـ طرحی را برای ساخت بیش از ۴۸ هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و حدود ۱۵ هزار واحد مسکونی دیگر در قدس اشغالی ارائه داده است.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.