خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رزمایش صهیونیست ها، مزارع فلسطینی ها را سوزاند

به گزارش ادیان نیوز، آتش سوزی ناشی از رزمایش سه روزه صهیونیست ها در منطقه الاغوار در شمال شرق کرانه باختری و استفاده نظامیان اشغالگر از آتش توپخانه و جنگنده ها باعث شد تا مراتع و اراضی این منطقه به خاکستر تبدیل شوند.
پایگاه روزنامه عرب زبان “القدس العربی” نوشت: به دنبال زمستان پربارش گذشته، فلسطینی های ساکن در این منطقه که جمعیت آنها به پنج هزار نفر می رسد و از طریق دامداری و کشاورزی ارتزاق می کنند، در انتظار فصل چرای خوبی برای دامهایشان بودند.
به نوشته این روزنامه، اهالی این منطقه به دلیل جلوگیری رژیم اشغالگر قدس از ساخت و ساز به بهانه واقع شدن اغوار در نقشه منطقه ج براساس توافق سازش اسلو، در چادرها و منازل سنگی و کاه گلی زندگی می کنند.
حمزه زبیدات، هماهنگ کننده مرکز توسعه “معا” درباره رزمایش ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه گفت: رزمایش نظامیان صهیونیست با استفاده از بمب های جنگی باعث آتش سوزی در مساحت گسترده ای از اراضی این منطقه شده است که اهالی از آن به عنوان منبع تأمین غذا و علوفه دام هایشان استفاده می کنند.
وی افزود: ارتش رژیم صهیونیستی، به طور عمدی اقدام به نابود کردن محصولات کشاورزی فلسطینیان نمود و تانک های ارتش اشغالگر، صدها دونم از اراضی زراعی زیر کشت را تخریب نمودند.
وی تصریح کرد: با وجود پایان یافتن رزمایش ارتش رژیم صهیونیستی، صدها خودروی زرهی و سلاح اشغالگران همچنان در این منطقه باقی مانده و اهالی منطقه نگران برگزاری رزمایش جدیدی هستند.
یک کشاورز فلسطینی نیز در این باره گفت: هدف ارتش اشغالگر، کوچاندن ما از این منطقه با هدف اشغال کامل آن است. ولی ما همچنان در سرزمین خودمان باقی می مانیم و آن را مجددا خواهیم ساخت.
مصطفی البرغوثی، نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین نیز رزمایش نظامی صهیونیست ها را تلاش نافرجام برای کوچاندن مردم این منطقه و اشغال اراضی الاغوار به عنوان یکی از حاصلخیزترین و پرآب ترین اراضی کرانه باختری دانست.
یادآور می شود ارتش رژیم صهیونیستی در فاصله سوم تا هفتم ماه می جاری (۱۳ تا ۱۷ اردیبهشت) در منطقه الاغوار اقدام به برگزاری رزمایش نظامی با استفاده از بالگرد، تانک، نفربر و هزاران نیروی زمینی و همچنین بمب ها و سلاح های سنگین مختلف نمود که به گفته اهالی منطقه بزرگترین رزمایش این رژیم از سال ۱۹۶۷ تاکنون در این منطقه بوده است. 
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.