خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تکرار ادعاهای احمد شهید علیه ایران

به گزارش ادیان نیوز، احمدشهید گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر ایران و کریستوف‌هاینز گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص اعدام در بیانیه‌ای مشترک با تکرار این ادعا که شمار اعدام‌ها در ایران بالاست از دولت خواستند تا مانع از ادامه اجرای این مجازات در ایران شود.
 احمد شهید پیش از این نیز در گزارشات خود با تکیه بر اسناد و شواهد ساختگی گزارشاتی علیه ایران ارائه داده است. مقامات ایرانی همواره این ادعاها را رد و تأکید کرده‌اند گزارشات وی مغرضانه و فاقد اعتبار است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره گزارش پیشین احمد شهید گفته بود: این گزارش به صورت یک‌جانبه، به دور از واقعیات و بدون رعایت مقررات و وظایف مربوط به ماموران از جانب شورای حقوق بشر تهیه شده و فاقد وجاهت حقوقی لازم است.
مرضیه افخم با بیان این که به نظر می‌رسد در تدوین این گزارش اراده‌ای فراتر و خارج از سازوکارهای حقوق بشری ملل متحد دخیل بوده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی‌ایران به عملکرد غیرمنصفانه و غیرعلمی‌گزارشگر ویژه به لحاظ رعایت نکردن اصول و موازین بین‌المللی با تردید می‌نگرد، زیرا گزارشگر ویژه با پایه‌گذاری روش‌های نادرست و غیرقانونی از جمله تحت عنوان سفر حقیقت‌یابی به شماری از کشورهای اروپایی و مصاحبه‌های جهت‌دار با رسانه‌ها و پیش داوری نسبت به ادعاها، خود در موضع یک مدعی سیاسی علیه جمهوری اسلامی‌ایران قرار گرفته و از شرح وظایف ماموریت‌داران شورای حقوق بشر تخلف جدی کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: جمهوری اسلامی‌ایران به خوبی به تعهدات ملی و بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر واقف بوده و همواره همکاری‌های خوب و گسترده‌ای را با مکانیزم‌های بین‌المللی در این زمینه انجام داده است.
افخم همچنین تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی‌ایران به تعهد خود برای ارتقای همه جانبه حقوق شهروندان پایبند بوده و طی یک‌سال گذشته اقدامات بسیار مهمی‌در این زمینه از جمله در خصوص ارتقای حقوق شهروندی، حقوق اقلیت‌ها و حقوق زنان انجام داده و به برنامه‌ها و تلاش‌های خود در این زمینه ادامه خواهد داد.
منبع: ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.