خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جنایت رسانه‌های غربی در سانسور نسل کشی آل سعود

به گزارش ادیان نیوز، در اکثر نقاط دنیا رسانه‌هایی پیدا می‌شوند که نه در خدمت حقیقت، بلکه صرفا در خدمت قدرت‌های سیاسی و اقتصادی قرار دارند. این موضوع، حقیقت تلخی است که هر از گاهی نمودی از آن را در نقطه ای مشاهده می‌کنیم. قاعدتا وظیفه ی اصلی یک رسانه، انتقال خبر و آگاهی دهی صحیح به مردم به منظور ایجاد نوعی باور و یا فرهنگ سالم در بین آنان است، به طوریکه عدم توجه به این مهم، فاصله گرفتن رسانه از رسالت خویش و به تبع آن، رسیدن به نتیجه ای متضاد و مغایر با آن را در پی خواهد داشت و این همان چیزی است که این روزها به طرز دلخراشی در موضوع یمن مشاهده می‌شود.
دخالت نابجا از سوی یک کشور در امور داخلی کشور دیگر هم در قوانین بین المللی و هم در اخلاق سیاسی امری مذموم و ناپسند است و در صورت اینکه این دخالت جنبه ی خشونت آمیز به خود بگیرد با شدت بیشتری توسط افکار عمومی‌مذمت خواهد شد. اما رسانه‌ها می‌توانند با استفاده از شیوه‌هایی که در اختیار دارند کاری کنند که نه تنها انتقادی صورت نگیرد بلکه حمایت مردمی‌نیز پشتیبان آن گردد! معمول ترین شیوه‌های این کار، سانسور و قلب حقیقت است.
اما مدتی است این خیانت رسانه ای درخصوص مسائل یمن ظهور و بروز دردناکی داشته است. از مدت‌ها پیش و با آغاز موج بیداری اسلامی‌در کشورهای مختلف، تحرکاتی نیز در جمعیت شیعه ی یمن صورت می‌گرفت که از همان ابتدا حکومت دیکتاتور آل سعود را به وحشت انداخته بود. سعودی‌ها از ترس اینکه مبادا بیداری اسلامی‌کشور همسایه، به کشور آنان نیز رسوخ کند از هر راهی در پی متوقف کردن آن بودند. اما از چند هفته ی پیش و در پی پیروزی‌های متعدد حوثی‌های یمن و حمایت مردم این کشور از آنان، برخی مقامات عربستان خود را باخته و راه حل نظامی‌را تنها راه باقی مانده برای سرکوب حرکت مردمی‌در آن کشور قلمداد کردند. حملات هوایی عربستان به مناطق مسکونی و غیرنظامیان و کشتار زنان و کودکان فقط به جرم حمایت از انقلابیون خبری بود که برخی رسانه‌ها وظیفه ی خود را در قبال آن به درستی انجام ندادند!
شیوه ی سانسور کامل، مدت‌هاست اثر خود را در مواجهه با وقایع بزرگ و خبرساز از دست داده است اما سانسور بخشی از حقایق یک موضوع به طوری که منجر به قلب و وارونگی حقایق شود کماکان در برخی رسانه‌های خودفروخته انجام می‌گیرد. در موضوع یمن، رسانه‌های غربی مخصوصا وابستگان به امریکا نتوانستند مدت زیادی از کنار موضوع یمن به عنوان یک موضوع بی اهمت و کوچک بگذرند و بزودی ناچار شدند به نحوی به آن بپردازند که نه تنها مظلومیت یمن نمودار نگردد بلکه خود آنان به عنوان عامل اصلی وقایع معرفی گردند!
تیتر و محتوای خبرها و گزارشاتی که درباره ی حمله ی عربستان به یمن در رسانه‌های غربی عنوان میشد حوثی‌ها را عامل بدبختی مردم یمن عنوان می‌کرد و عربستان و امریکا را ناجی مردم معرفی می‌نمود! به عنوان مثال و در تازه ترین نمونه، نیویورک تایمز بدون اینکه جنایتکار اصلی یعنی عربستان را به خاطر تجاوز نظامی‌به یک کشور دیگر مواخذه نماید، از بزرگمنشی این کشور در پیشنهاد آتش بس خبر می‌دهد و در ادامه به نقل از یک مقام سعودی می‌نویسد: ”امیدواریم تا اینجای کار حوثی‌ها سر عقل آمده باشند!” همچنین در این خبر، ایران و سوریه به عنوان حامیان حوثی‌ها معرفی شده که حمایت آنان منجر به در خطر افتادن امنیت عربستان و در نتیجه حمله ی این کشور به یمن شده است.
گاردین دیگر سایت خبری بود که در گزارش‌های خود عمل جنایتکارانه ی عربستان را در حد گوشمالی یک گروه شورشی پایین می‌آورد! گاردین این تیتر را برای تازه ترین گزارش خود انتخاب کرد: ”حملات هوایی سعودی‌ها ضد شورشیان حوثی در یمن ادامه دارد.”
رویترز برای گزارش دیروز خود این تیتر را انتخاب کرد: ”ائتلافی که با رهبری عربستان حوثی‌ها را در شمال یمن بمباران می‌کرد پیشنهاد آتش بس پنج روزه داد.” در زیرتیتر این خبر، آمده است: ”جان کری جنبش الحوثی و دیگر احزاب یمن را تشویق به بازگشت به مذاکرات نمود.” بدین ترتیب، یک حرکت مردمی‌در حد یک آشوبگری حزبی تنزل داده شد و متخاصم به عنوان کسی که قصد داشته شورشیان را سرکوب نماید معرفی گردید. در آخر نیز امریکا مانند همیشه نقش ناجی را بازی کرد!
وال استریت ژورنال و سی ان ان نیز در تیترهای مشابهی به قلب واقعیات موضوع یمن پرداختند و در اقدامی‌شگفت انگیزتر، نیویورک تایمز در گزارش دیگری هدف عربستان را از پیشنهاد آتش بس، رسیدگی و کمک به افرادی عنوان کرد که طی بمباران‌های یمن، آسیب دیده اند!
همچنین یک تلویزیون وابسته به رژیم صهیونیستی، در صدر یکی از گزارش‌های خود عنوان کرد: ”گروه‌های طرفدار حقوق بشر، شورشی‌های یمن را عامل جنایات جنگی احتمالی در این کشور دانستند!”
رسانه‌های وابسته به قدرت در دنیا به این نتیجه رسیده اند که سانسور کامل برخی اخبار نتیجه ی عکس دارد اما سانسور حقایق یک خبر راهی است که می‌توان طبق آن هر موضوعی را به نفع خود تغییر داد. البته در این میان خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آزاده ای نیز وجود دارند که تا حد توان خود غرض ورزی‌های رسانه‌های غربی را خنثی می‌نمایند.
منبع: امپراطوری دروغ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.