خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بی‌حجاب باش و باحیا!

به گزارش ادیان نیوز، «مهرداد فرهمند» خبرنگار شبکه «بی‌بی‌سی فارسی» در قاهره، در سالگرد آغاز فعالیت “صفحه فیسبوکی برای ترویج بی حیایی در بین زنان ایرانی” که توسط همکار سابقش «مسیح علی‌نژاد» اداره می‌شود، طی گزارشی به وضعیت زنان بی‌حجاب در مصر پرداخت.
این گزارش با صدای اذان و نشان‌دادن آرایش‌کردن دختری مصری به‌نام «جهاد» که به تازگی حجاب از سر خود ربوده، آغاز می‌شود. «مهرداد فرهمند» در این گزارش که برای مخاطبین فارسی‌زبان بی‌بی‌سی به‌ویژه زنان و دختران ایرانی تهیه کرده، گفت: “جهاد تا دو هفته‌ پیش باحجاب بود. بی‌حجابی او ارتباطی با اعتقادات مذهبی‌اش ندارد و اکنون نیز به اعتقادات اسلامی‌ پایبند است(!)، اما بی‌حجاب شده تا به تناقضی در زندگی‌اش پایان دهد”.
دختر مصری در این ویدئو ادعا کرد از آنجایی که افراد با حجاب در مصر متانت و حیا ندارند و با وجود داشتن حجاب سر، به خود زینت‌آلات آویزان می‌کردند و شلوارهای تَنگ و چسبان می‌پوشیدند، بنابراین شیوه بی‌حجابی را در پیش گرفته تا به‌گفته خود به این تناقض پایان دهد.

تصویری از گزارش «بی‌بی‌س فارسی»

«بی‌بی‌سی فارسی» در این گزارش به مخاطبین خود این‌گونه القا کند که حیا و عفت زنان به محجبه‌ بودن ارتباطی ندارد و زنان بی‌حجاب نیز می‌توانند باحیا باشند. این رسانه انگلیسی حتی پا را فراتر گذاشت و مدعی شد بسیاری از زنان باحجاب نیز باحیا نیستند و دارای فساد اخلاقی هستند.
«جهاد» از بی‌توجهی خانواده و آشنایان به وی پس از بی‌حجابی اشاره و به‌ طور ضمنی اذعان کرد که حجاب و ارزش‌های اسلامی‌در بین مردم مصر جایگاه مهمی‌دارد. البته «مهرداد فرهمند» بر خلاف اسناد و شواهد تاریخی، در این گزارش مدعی شد که حجاب در بین زنان مصری سابقه چندانی ندارد و تا چند دهه پیش حتی یک زن باحجاب در مصر پیدا نمی‌شد!
«بی‌بی‌سی فارسی» در این گزارش از زبان خبرنگاری مصری به‌نام «شریف شوباشی» گفت: “اسلام سیاسی به زور تهدید و سرکوب و تروریست روانی(!) این نوع حجاب را در مصر به وجود آورده، به‌طوری که مردم فکر می‌کنند زنی که بی‌حجاب است شرافت و عفت ندارد … ما می‌خواهیم مفاهیم را اصلاح کنیم و به جای خود بازگردانیم …”
در پایان این گزارش، «بی‌بی‌سی فارسی» تاکید می‌کند که زنان مصری در پاسخ به دعوت کمپین‌های مختلف که از زنان خواسته‌اند تا باحجاب و بی‌حجاب از خود در میدان التحریر قاهره عکس بگیرند، کاملا بی‌اعتنا بوده‌اند که حجاب و بی‌حجابی زنان مصری به اسلام سیاسی ارتباطی ندارد.
گفتنی است، تا پیش از انقلاب مصر و سقوط حکومت حسنی‌مبارک داشتن حجاب در ادارات دولتی این کشور ممنوع بود. «بی‌بی‌سی فارسی» در این گزارش کوشیده تا به مخاطب خود القا کند که “اگر حکومت تو را به داشتن یا برداشتن حجاب مجبور می‌کند، تو باید بر اساس آنچه می‌اندیشی عمل کنی و نه آنچه به تو گفته می‌شود.”
منبع: جنبش مقابله با رسانه های بیگانه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.