خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

علمای شیعه و سنی برای مقابله با آل‎سعود متحد شوند

به گزارش ادیان نیوز، عبدالرحیم محی الدین، مدیر مرکز مطالعات وحدت اسلامی سودان و سردبیر مجله امت اسلام تونس  با اشاره به تجاوز عربستان به یمن در ماه رجب الحرام گفت: کشتار انسان‎های بی‎گناه چه در ماه حرام و یا غیر آن جایز نیست.

وی تجاوز عربستان به یمن را بی ارتباط با مسائل دینی برشمرد و گفت: این تجاوز اگر چه بین مسلمانان واقع شده است ولی ارتباطی با شیعه و اهل سنت ندارد و عربستان بر خلاف شریعت اسلامی دست به چنین تجاوزی زده است.

مدیر مرکز مطالعات وحدت اسلامی سودان با محکوم کردن تجاوز عربستان به یمن خاطرنشان ساخت: این تجاوز ظالمانه جز کشتار انسان‎های بی‎گناه، مجروح ساختن آنان و تخریب زیر ساخت‎های یمن ثمره‎ای نخواهد داشت.

وی آل سعود را بازیچه آمریکا دانست افزود: عربستان در مسیر خواست‎ کشورهای غربی قدم بر می‎دارد و درپی برآورده ساختن اهداف آنان در منطقه است.

علی عبدالله صالح از سران فتنه در یمن است

رییس تحریریه مجله امت اسلامی سودان، علی عبدالله صالح، رییس جمهور مخلوع سابق یمن را از سران فتنه در این کشور خواند و تصریح کرد: نفوذ علی عبدالله صالح در ارتش و سایر دستگاه‎های نظامی می‎تواند برای حوثی‎ها خطر آفرین باشد. حوثی‎ها باید مراقب دسیسه‎ و فتنه‎های رییس جمهور مخلوع سابق یمن باشند.

وی نتیجه جنگ در یمن را خطرناک توصیف کرد و گفت: عربستان با آغاز جنگ در یمن همه کشورهای منطقه را خطرات متعدد مواجه کرده است.

عبدالرحیم محی الدین ادامه داد: عربستان به بهانه واهی دفاع از حرمین شریفین به یمن حمله کرد و این در حالیست که انصار الله یمن هیچ گونه تهدیدی برای خانه خدا محسوب نمی‎شود زیرا آنان نیز مسلمان هستند و به حرمین شریفین اعتقاد راسخ دارند.

وی تجاوز عربستان به یمن را جنگ سیاسی خواند و تصریح کرد: آل‎سعود یمن را برای خود تهدید بزرگ می‎داند به همین سبب به آن یورش برد و در این کشور جنایت آفرید.

مدیر مرکز مطالعات وحدت اسلامی سودان گفت: آل‌سعود به استثمار اسلام پرداخته است و از آن در راستای مصالح خود استفاده می‎کند. آنان درحالی ایرانیان را تهدیدی برای اسلام می‎دانند که هیچ علاقه و رابطه‎ای با دین مبین اسلام ندارند.

این استاد دانشگاه سودان از علما و اندیشمندان جهان اسلام از شیعه و سنی خواست که به وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی اهتمام ویژه‎ای داشته باشند و برای حمایت از مردم مظلوم یمن و مقابله با آل سعود متحد شوند.
منبع : رسا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.