خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آل‌سعود با اعدام شیخ نمر سقوط می‌کند

به گزارش ادیان نیوز، مراجع تقلید، علما و روحانیون نسبت به تبعات غیر قابل پیش بینی اعدام شیخ نمر از سوی حکومت ظالم آل سعود هشدار داده و اعلام کردند: حوزه علمیه، علما و مردم ایران چنین جنایتی را ناحق دانسته و در برابر هیچ ظلمی ساکت نخواهند ماند.

آیت‌الله مظاهری از مراجع تقلید در پایان درس خارج فقه خود با اشاره به موضوع صدور حکم اعدام  شیخ نمر باقر النمر، این روحانی شجاع و مبارز را شخصیّتی مفید برای اسلام و تشیّع در منظقه حجاز دانسته و گفت: اعدام شیخ نمر علاوه بر این که یک جنایت بشری است، توهین به اسلام و روحانیّت است و باید رژیم آل سعود در آن تجدید نظر کند. وی این گونه اقدام‌ها را در مجموعه توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیست‌ها علیه اسلام و تشیّع ارزیابی کرده و افزود: متاسفانه در وضع فعلی، رژیم آل‌سعود به آلت دست آمریکا و صهیونیست ها تبدیل شده و با این اقدامات نابخردانه، عالم اسلام را دچار آشفتگی می‌کند. این مرجع تقلید با حمایت از مردم مظلوم یمن، جنایات رژیم آل سعود در یمن را یکی دیگر از ابعاد خیانت‌های آنان به اسلام و مسلمانان دانسته و تصریح کرد: فاجعه انسانی بزرگی که رژیم آل سعود در کشور مظلوم یمن پدید ‌آورده ، بی‌شک به نابودی خود آنها منجر خواهد شد. همچنین آیت الله مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره اعلام خبر صدور حکم اعدام ایت الله نمر اظهار داشت: واقعیت این است که دولتمردان عربستان یا غافل هستند یا خود را به غفلت می‌زنند جمعیت زیادی در منطقه شرقی عربستان از شیعیان خالص، مومن، محکم و قوی هستند و این‌ها را نادیده گرفته‌اند. وی با بیان اینکه شیعیان عربستان با دو مشکل اساسی مواجه هستند عنوان کرد: یکی اینکه برای مراسمات مذهبی و برنامه‌های دینی در فشار هستند و برای عزاداری و تشکیل حوزه‌ها با مشکل دارند مورد دوم اینکه از بسیاری از حقوق اجتماعی خود به عنوان شهروندان آن کشور محروم هستند. این مرجع تقلید تصریح کرد: آن‌ها شهروند عربستان هستند و می‌خواهند به مذهب خود عمل کنند، آن‌ها در عربستان با اهل سنت حق برابر ندارند و از بسیاری از امکانات در کشورشان محروم هستند برای همین این‌ها حقشان را می‌خواهند و مسالمت آمیز هم این حق را می‌خواهند. وی با تاکید براینکه کدام قانون اسلام اجازه می‌دهد برای این فرد حکم اعدام صادر کنند خطاب به صادر کنندگان این حکم، اظهار داشت: بدانید اگر این حکم اجرا شود چه آثار سوئی برای این جمعیت قاتلان دارد چرا که تمام شیعیان دنیا کینه و بغض شدیدی نسبت به همه شما پیدا خواهند کرد. استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید براینکه آثار اعدام شیخ نمر دامن آن‌ها را می‌گیرد خاطرنشان کرد: با اجرای اعدام آیت الله نمر نه تنها اهالی کشورشان جسور‌تر می‌شوند بلکه همه مسلمانان معتدل دنیا در برابر این مسئله سکوت نمی‌کنند واین اقدام سبب انتقاد همه می‌شود.
 
 عربستان دولتی قبیله‌ای است که به خواست مردم به هیچ عنوان اهمیت نمی‌دهد
 آیت‌الله نوری همدانی نیز در درس خارج فقه، عربستان سعودی را دولتی قبیله‌ای، وهابی و تحت سیطره استکبار خطاب و از شکنجه‌های آل سعود در حق شیخ نمر و همچنین صدور حکم اعدام وی به شدت انتقاد نمود. وی، شیخ نمر را فقیهی بسیار شجاع دانسته که به سبب مبارزاتش با دولت عربستان، ماه‌ها در زندان و زیر شکنجه قرار دارد. این مرجع تقلید با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر اجرای حکم اعدام شیخ نمر در روزهای آینده، نسبت به تبعات آن هشدار داده و بیان داشت: عربستان دولتی قبیله‌ای است که به خواست مردم به هیچ عنوان اهمیت نمی‌دهد. آیت‌الله نوری همدانی حکومت عربستان را وهابی و تحت نفوذ مفتی‌هایی دانست که سرسختانه با شیعه و اسلام ناب مخالف است. وی از هزینه‌های فراوانی خبر داد که از سوی عربستان سعودی برای مقابله با بیداری اسلامی خرج شده و گفت: بیدارگری و خیزشی که در تونس، مصر، لیبی و یمن آغاز و اوج یافت، عربستان را نگران زوال خود کرد. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه اعدام شیخ نمر را به شدت محکوم کرده و یادآور شد: ما از این‌جا اعلام می‌کنیم که در برابر اعدام شیخ نمر ساکت نخواهیم ماند؛ حوزه علمیه، علما و مردم ایران چنین جنایتی را ناحق دانسته و در برابر هیچ ظلمی ساکت نخواهند ماند. وی در پایان گفت: باید این صدا را به دنیا رساند که ما با حصر، شکنجه و اعدام شیخ نمر مخالف هستیم و جلوگیری از آزادی بیان را محکوم می‌کنیم.
 
اگر آیت الله نمر اعدام شود به سرنوشت دیگر حاکمان منطقه دچار خواهید شد
آیت الله جوادی آملی نیز در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد گفت: این جنایتی که آل سعود در یمن به وجود آورده قطعا و بزودی دود آن به چشم این رژیم خواهد رفت و بازنده اصلی خود حاکمان آل سعود هستند.وی اظهار داشت: مزدوران و سرکشان واقعی خود رژیم آل سعود هستند این رژیم سال ها است که به آدم کشی مانند اربابان خود روی آورده است و به بهانه های واهی عالمی عادل و مجاهد را به خاطر نصیحت کردن محکوم به اعدام می کند و کار او را دخالت در امور بحرین می داند.آیت الله جوادی گفت: همین رژیم در منطقه دست به این همه جنایت زده و به آدم کشی روی آورده و از طریق آدم کشی به نوکری غربی ها پرداخته ، تا به حال کسی به آنها نگفت این کارها دخالت در کشور دیگر است؛ ولی وقتی عالمی مجاهد نصیحت بکند آن را دخالت در امور یک کشور می داند، اینها همان قوم لوط هستند . این استاد سطوح عالی گفت: اگر امروز غربی در جهان به سلطه و آدم کسی روی آوردند و به یکه تازی می پردازند و به ظلم و ستم روی آوردند چون سال ها آدم کشی کار آنها بوده و سال ها است نزدیک ۷۰میلیون قبر استاده اند و کار آدم کشی خود ادامه می دهند. آیت الله جوادی خاطر نشان ساخت: اگر آل سعود دیوانگی کند و این عالم مجاهد را اعدام کند، طولی نمی کشد که رژیم آل سعود به سرنوشت دیگر حاکمان منطقه دچار خواهد شد.
 
حکم اعدام شیخ نمر باید لغو شود
همچنین آیت‌الله سبحانی در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم، با اشاره به خطری که جان عالم بزرگوار و مجاهد عربستانی شیخ محمد باقر نمر را تهدید می‌کند، گفت: بر اساس اخبار، قاضی حکم اعدام وی را صادر کرد ولی قاضی و کسانی که در رأس این حکم هستند، باید تجدید نظر کنند. وی تصریح کرد: در هیچ مکانی از دنیا، مدعی، قاضی و مجری یک نفر نیست و بر اساس دستورات اسلام یک نفر به عنوان مدعی و قاضی قرار ندارد. مرجع عالیقدر شیعیان یادآور شد: شیخ نمر می‌گوید همانطوری که دیگران حق دارند، ما هم حق داریم و خواستار حقوق جمعی مردم است تا قانون برای همه یکسان اجرا شود. آیت‌الله علوی گرگانی هم در پی تایید حکم قطعی شیخ نمر روحانی برجسته عربستانی بیانیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: در حال حاضر حکومت عربستان که دستهای خود را به خون کودکان و زنان و مردان بی‌گناه یمن آلوده کرده است و جنون وار اقدام به کشتن آنها می‌کند، هیچ سخن حقی را گوش نمی‌دهد و خود را ملزم به تبعیت از مرام انسانیت و انصاف نمی‌داند. حکم ایشان که براساس یک سری اتهامات ظالمانه صادر شده و حال آنکه این مبارز نستوه به پا خواست تا حقوق انسان‌های مظلوم به خطر نیفتد و آل سعود بداند که با کشتن نمی‌تواند راه مردان خدا را سد کند و مبارزه با ظلم را از بین ببرد بلکه این‌گونه کارها باعث مصمم‌تر شدن مبارزین و حق طلبان خواهد شد. اینجانب از سازمان‌های حقوق بشر بین‌الملل و نهادهای مدافع حقوق بشر می‌خواهم که در این برهه حساس به وظیفه خود عمل کرده و مانع اجرای این حکم شوند.
 
چنین اقدامی، پرونده آل سعود را درهم خواهد پیچید
آیت الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه علمیه نیز با محکومیت حکم ظالمانه علیه شیخ نمر باقر النمر روحانی مبارز عربستانی تصریح کرد : در صورت هرگونه تعرض به این روحانی مبارز، ملت‌های مسلمان ساکت نخواهند نشست و چنین اقدامی، پرونده آل سعود را درهم خواهد پیچید.
 
اگر آیت الله نمر اعدام شود، شیعیان حجاز عربستان را به آتش خواهند کشید
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی  در تجمع بزرگ حوزویان در اعتراض به صدور حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد،اظهارداشت: رژیم آدم کش آل سعود، اعلام کرده که در ۲۵ رجب، آیت الله نمر را اعدام خواهد کرد و این در حالی است که این رژیم در تجاوز به یمن به اهداف پلید خود نرسیده است.  تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) خطاب به رژیم آل سعود گفت: آل سعود بداند اگر این عالم بزرگوار را اعدام کند، مطمئن باشند بهای سنگین آن را خواهند داد. اگر این روحانی مجاهد اعدام شود، زلزله ای بر آل سعود خواهد شد و سقوط آل سعود انجام خواهد پذیرفت.
منبع : حمایت آنلاین

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.