خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتقاد از واگذاری غرفه به افراد مسأله دار

به گزارش ادیان نیوز، حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با محکوم کرن جنایات آل سعود در یمن و صدور حکم اعدام شیخ آیت الله نمر تصریح کرد: به دنبال واکنش های گسترده ای که صورت گرفت، ظاهرا مقامات سعودی که پیش از این اعلام کرده بودند بنای اعدام ایشان را در روزها آینده دارند، این کار را به تاخیر انداخته اند.
 
وی با تاکید بر این که آل سعود بدانند ما در برابر ظلم و جنایات شان بی تفاوت نیستیم، اظهار داشت: امروز ظهر نیز تجمع اعتراض آمیزی با حضور علما و فضلا در مدرسه مبارکه فیضیه قم برگزار می شود و این نشان می دهد که قم و حوزه در برابر ظلم شان بی تفاوت نیست.
 
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای را حق مسلم ملت ایران دانست و گفت: تیم مذاکره نمایندگان ملت و مورد اعتماد هستند، اما طرف مقابل فریب کار، زیاده خواه و سلطه گر است و این در اعماق روح و جان شان وجود دارد.
 
غرب اگر خواهان توافق است تهدید و درشت گویی را کنار بگذارد
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که در فضای شبح تهدید مذاکره معنا ندارد، تصریح کرد: غربی ها اگر می خواهند با جمهوری اسلامی به توافق برسند باید زبان تهدید و همچنین زیاده خواهی و درشت گویی را کنار بگذارند.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: انتظاری که از تیم مذاکره کننده و مسؤولان وجود دارد این است که باید در برابر زیاده گویان و زیاده خواهان با قدرت و عزت صحبت کنند.
 
مذاکره در سایه تهدید را نمی پذیریم
وی بیان کرد: از پذیرش هر آنچه که حاکی از ذلت باشد باید خود داری شود، ما تهدید را قبول نداریم.
 
واکنش به حواشی نمایشگاه کتاب و انتقاد از واگذاری غرفه به افراد مساله دار
حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب را اقدامی قابل توجه دانست و در عین حال نسبت به برخی از حواشی نمایشگاه واکنش نشان داد.
 
وی بیان کرد: این که هر ساله نمایشگاهی برگزار و کتب و محصولات ناشران عرضه شود تا مردم به کتاب و کتابخوانی اقبال پیدا کنند، امری مطلوب و قابل ستایش است اما باید مراقب حواشی بود.
 
این مرجع تقلید واگذاری غرفه ها به برخی افراد حاشیه دار را از جمله حواشی نمایشگاه کتاب امسال دانست و با انتقاد از این مساله، اظهار داشت: عرضه برخی کتب که با مبانی انقلاب و اسلام زاویه دارند به هیچ وجه درست نیست.
 
وی یادآورشد: مسؤولان و دست اندرکاران قبل از این که کتاب ها را بیاورند و عرضه کنند باید بررسی ها و نظارت های لازم را صورت دهند و بعد غرفه در اختیار افراد قرار گیرد و کتاب های شان عرضه شود.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کرد: از کسانی که در جهت نشر و ترویج فرهنگ دینی و ارزشی گام بر می دارند تقدیر می کنیم اما حاشیه ها نباید باشد.
منبع : رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.