خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حاخام ارشد سعودی به سربازان اسرائیلی برای کشتار مردم غزه انگیزه می‌دهد

حاخام ارشد سعودی، در ویدئویی که داخل یک واحد نظامی در اسرائیل ضبط شده به سربازان اشغالگر توصیه کرد تا به جنایات خود در نوار غزه ادامه دهند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یعقوب هرتسوگ، حاخام ارشد سعودی، در ویدئویی که داخل یک واحد نظامی در اسرائیل ضبط شده به سربازان اشغالگر توصیه کرد تا به جنایات خود در نوار غزه ادامه دهند.

«هرتسوگ» که خود را «حاخام اعظم عربستان سعودی» و «نخستین حاخام ریاض» معرفی می‌کند، در این ویدئو با لباس نظامی در حال موعظه و ایجاد انگیزه برای سربازان رژیم اشغالگر قدس است. این ویدئو در بین کاربران سعودی جنجال گسترده‌ای ایجاد کرد.

یک کاربر سعودی در پستی در شبکه ایکس نوشت: «چگونه این شخص اجازه اقامت در عربستان سعودی را دارد؟ ما کجا زندگی می‌کنیم؟ آیا واقعا اینجا کشور توحید و سرزمین رسول خدا است؟»

کاربر دیگری نوشت: «در این دنیا چه خبر است؟ ای خدای مالک ملک و مملوک انتقام خون فرزندان و زنان اسلام را در غزه سرافراز بگیر و روز سیاهی مانند روز عاد و ثمود را بر خائنان پلید به ما نشان بده… حسبنا الله ونعم الوکیل…»


کاربر دیگری به شوخی اظهار داشت: «فکر کردم در یثرب خطبه می‌خواند.. الحمدلله قبل از آن که بت‌ها و یهودیان برگردند، حج انجام دادم».

نوره الحربی با محکوم کردن اقدامات هرتسوگ نوشت: »حاخام یعقوب هرتسوگ که در عربستان اقامت دارد و خود را بزرگ‌ترین رهبر یهودیان در عربستان می‌داند و در سرزمین حرمین شریفین تحت حمایت محمد بن سلمان سیاحت می‌کند همراه با سربازان ارتش اشغالگر در بمباران غزه شرکت می‌کند.»

شایان ذکر است که در اکتبر گذشته، هرتسوگ با لباس نظامی ظاهر شد و اعلام کرد که برای مقابله با عملیات طوفان الاقصی و شرکت در عملیات علیه مردم غزه راهی اسرائیل می‌شود.

وی همچنین در پستی در شبکه ایکس غزه را به حمله با بمبی قوی تر از بمب هیروشیما تهدید کرد و نوشت: «نیروی واکنش به غزه باید آنقدر قوی باشد که هیروشیما و درسدن در مقابل آن خنده‌دار به نظر برسند.» وی در ادامه گفته بود داد: ما این آزادی را داریم که طبق صلاحدید خود در هر نقطه از جهان به نفع یهود و اسرائیل اقدام نظامی کنیم.»

یعقوب هرتسوگ متولد ایالات متحده است. تابعیت وی باعث شد تا علیرغم عدم وجود روابط دیپلماتیک رسمی بین عربستان سعودی و رژیم اشغالگر صهیونیستی، به طور عادی به عنوان یک اسرائیلی-آمریکایی در عربستان سعودی زندگی کند.

وی برای اولین بار در اکتبر ۲۰۲۱ از عربستان سعودی دیدن و ویدئوهایی از خود در مناطق مختلف عربستان منتشر کرد، از جمله کلیپی که او را در حال رقصیدن با یک تاجر سعودی نشان می‌داد.

با آغاز بحث مذاکرات عادی سازی بین عربستان و رژیم صهیونیستی، سفر او به عربستان سعودی تکرار شد تا اینکه طی دو ماه به ده‌ها سفر رسید. او بعداً اعلام کرد که خاخام اعظم یهودیان بوده است. عربستان سعودی نیز از افتتاح دفتر دین یهود در ریاض خبر داد.

منبع سیاق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

1 نظر
  1. علیرضا می گوید

    اونایی که دسترسی دارن این حرامزاده رو بکشن.قیافش رو ببینید گواهی بر حرامزادگی و حرام لقمگی این کفتار کثیف میده.