خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انصارالله: ایران باید در مذاکرات یمن باشد

به گزارش ادیان نیوز، پایگاه خبری یمن پرس، جنبش انصار الله در این بیانیه که شب گذشته صادر شد ضمن محکومیت تجاوز عربستان به یمن وضرورت مقابله با آن اعلام کرد حضور ایران در مذاکرات ژنو که قرار است ۲۸ مه ( ۷ خرداد) برگزار شود ضروری است. 
 
انصار الله بار دیگر مخالفت خود را با قطعنامه شماره ۲۲۱۶ تحت بند هفتم شورای امنیت واتهامات وارده به بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصار الله ودو تن دیگر از اعضای این جنبش را اعلام کرد وخواستار حذف نام های بدر الدین و عبدالملک الحوثی از فهرست مجازات های بین المللی شد. 
 
شورای سیاسی انصار الله این قطعنامه را ظالمانه و در جانبداری از تجاوز عربستان به یمن که منجر به تعمیق بحران شد دانست. 
 
این شورا با تاکید بر ضرورت تداوم ایستادگی ارتش، نیروهای امنیتی وکمیته های مردمی در میدان های جنگ همه استان ها در برابر تجاوز عربستان ، مبارزه با القاعده را خاطر نشان ساخت. 
 
انصار الله اعلام کرد، هیچ راه حلی جز گفت وگوی ملی ، توافق صلح ومشارکت ملی بر اساس مسیر عملیات انتقالی که کشور درحال عبور از آن است وجود ندارد. 
 
شورای سیاسی انصار الله از همه کشورهای دوست خواست به اراده ملت یمن احترام گذاشته از گزینه های آن با هدف تکمیل مسئولیت های باقیمانده مرحله انتقالی در راس آنها تکمیل تدوین قانون اساسی وبرگزاری انتخابات سپس اصلاح نظام انتخابات حمایت کنند. 
 
بیانیه انصار الله تاکید کرد، هر تصمیم یا قطعنامه صادر شده توسط هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن فاقد اعتبار وغیر قانونی است وهر تصمیم ویا قطعنامه ای باید در نتیجه گفت وگو میان نیروهای سیاسی یمن صادر شود. 
 
انصار الله افزود: یمن برای هیچ یک از کشورهای همسایه به هیچ وجه تهدید به حساب نمی آید وشایعات برخی ها برای توجیه تجاوز عربستان به یمن مانند صحبت از هدف قرار دادن مقدسات اسلامی در مکه مکرمه ومدینه منوره ویا هدف قرار دادن منافع دیگران ، تهدید امنیت ملی عربی ادعاهایی باطل وپوچ با هدف گمراه کردن افکار عمومی وقانونی جلوه دادن تجاوز عربستان به یمن وهمکاری با آن است. 
 
عربستان با ائتلاف ۹ کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کند، جلوگیری کند . 
 
بر اساس آمار رسمی، در پی حملات عربستان به یمن تاکنون هزاران نفر کشته یا زخمی و دهها هزار نفر نیز آواره شده اند. 
منبع: ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.