خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اجبار به پوشیدن کفش پاشنه‌دار در جنشواره فیلم کن

به گزارش ادیان نیوز، جشنواره فیلم کن که همواره به خاطر حضور کمرنگ فیلمسازان زن مورد اعتراض زنان و طرفداران حقوق زنان بوده است، امسال بار دیگر مورد اعتراض این گروه قرار گرفته ولی این‌بار اعتراضات برخلاف سال‌های قبل نه به این خاطر، که به خاطر اجبار پوشیدن کفش پاشنه‌دار برای زنان بوده است.
 
روز گذشته عده‌ای از زنان مسن که سنشان بیشتر از ۵۰ سال بود در اعتراض به این مسئله از حضور در مراسم اکران فیلم سینمایی «کارول» به کارگردانی «تاد هاینس» در بخش مسابقه، خوداری کردند.
 
این عده از زنان ابراز داشته‌اند که پوشیدن چنین کفش‌هایی آنهم بر سطوح لیز و سیقلی محل برگزاری جشنواره برای آنها نه تنها سخت است بلکه برای برخی از آنها که مشکل جسمانی دارند خطرناک است.
 
بنا بر این گزارش ، برگزارکنندگان جشنواره تاکنون در این مورد پاسخی نداده است ولی این مسئله را تأیید کرده‌اند که پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند در مراسم فرش قرمز اکران فیلم‌ها، برای زنان کاملا اجباری است.
 
همچنین برای مردان بستن کراوات و لباس رسمی اجباری است ولی به عقیده برخی با توجه به وضعیت جسمانی برخی از میهمانان، به نظر می‌رسد وقت آن رسیده باشد که برگزارکنندگان جشنواره نسبت به برخی از قوانین پوششی، تجدید نظر کنند.
 
بنا بر این گزارش، شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن از چهارشنبه گذشته افتتاح شده و تا ۲۴ می به کار خود ادامه خواهد داد.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.