خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نشست محرمانۀ چند کشور عربی با رژیم صهیونیستی

به گزارش ادیان نیوز، رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد: “در این دیدار، دیپلمات هایی از آمریکا و اتحادیه اروپا نیز حضور داشتند.”
کابینه رژیم صهیونیستی، اردن، آمریکا و اتحادیه اروپا، هیچ واکنشی به انتشار این خبر نشان ندادند.
بر اساس اعلام رادیو رژیم صهیونیستی، برخی از نمایندگان عربِ حاضر در این دیدار، گفتند که کشورهای منطقه باید برای وضعیت امنیتی که در آن نفوذ آمریکا در منطقه کاهش پیدا می کند، آماده باشند.
به همین سبب، نمایندگان کشورهای عربی برای پیشبرد همکاری امنیتی میان کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی ابراز تمایل کردند و در عین حال، رکودِ سیاسی حاکم بر وضعیت این رژیم با فلسطینی ها را مانع این همکاری دانستند.
رژیم صهیونیستی، تنها با دو کشور مصر و اردن، توافقنامه سازش امضا کرده است.
این نخستین بار نیست که منابع آگاه، از برگزاری نشست هایی محرمانه مسؤولان رژیم صهیونیستی و نمایندگان کشورهای عربی پرده بر می دارند.
“بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز سه شنبه در دیدار با “اورسولا وان دِر” وزیر دفاع آلمان، گفت: “ما با دو کشور همسایۀ عرب، یعنی مصر و اردن توافقنامه صلح امضا کرده ایم، اما در حال حاضر قدرت های جدیدی در منطقه ظهور کرده اند که امکان دارد به تهدیدی برای ما و کشورهای عربی که با ما توافقنامه صلح امضا کرده ایم، تبدیل شوند. این شرایط جدید، فرصتی فراهم می کند تا با دیگر کشورهای عرب ائتلاف تشکیل دهیم، اما در حال حاضر با تهدید گروه های تندروی سنی نظیر داعش، القاعده و جبهه النصره مواجه هستیم.”
نتانیاهو در ادامه ادعا کرد: “با این حال به نظر من، بزرگ ترین تهدیدی که ما و همسایگانمان را تهدید می کند، چیزی جز خطرِ ایران نیست.”
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.