خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شبکه اجتماعی ایکس در مبارزه با محتوای تحریک‌آمیز ناکام ماند؟

براساس آمار اعلام شده از سوی مرکز مبارزه با نفرت‌پراکنی دیجیتال، شبکه اجتماعی ایکس در زمینه مبارزه با محتوای تحریک‌آمیزی که در این شبکه منتشر می‌شود توفیقی نداشته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مرکز مقابله با نفرت‌پراکنی دیجیتال (CCDH) گزارش داد که شبکه اجتماعی ایکس یا همان پلتفرم X همچنان در زمینه نظارت بر محتوای منتشر شده در این پلتفرم با موانعی جدی روبرو است؛ به گونه‌ای که نتوانسته است ۹۸ درصد از پست‌های تحریک‌آمیز در مورد جنگ غزه را حذف کند.

این مرکز در گزارشی تصریح کرد به رغم گزارش‌هایی که به این پلتفرم شده است، اما هنوز ۹۸ درصد از محتواهای گزارش شده همچنان در این شبکه اجتماعی وجود دارد.

براساس این گزارش به عنوان نمونه یک مجموعه شامل ۲۰۰ پست با موضوعاتی مثل اسلام‌هراسی، نفرت‌پراکنی علیه فلسطینیان و… در ماه اکتبر شناسایی شده است و به رغم گزارش شدن تخلفات مربوط به آن، پس از گذشت یک هفته ۱۹۶ پست همچنان در این شبکه اجتماعی وجود داشته است.

در همین رابطه عمران احمد، بنیانگذار شورای مشورتی حقوق بشر، گفت: پس از جنگ در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، طرفداران نفرت‌پراکنی از فرصت استفاده کردند و پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی را در اختیار گرفتند، تعصب خود را پراکنده کرده و خشونت واقعی به وجود آوردند.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.