خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حنجره‌ای که در جهت اختلاف‌افکنی کار کند، بلندگوی دشمن است

به گزارش ادیان نیوز، در سالروز ولادت با سعادت حضرت اباالفضل‌العباس علیه‌السلام، فضای حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله آکنده از عطر دل‌انگیز آیات روح‌بخش کلام‌الله مجید شد و اساتید، قاریان و حافظان برترِ سی‌ودومین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، محفل نورانی انس با قرآن را در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر پا کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تأکید بر لزوم حضور قرآن در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان، لازمه‌ی رسیدن به این هدف والا را دو عنصر «بصیرت» و «عزم» دانستند و گفتند: نسخه‌ی علاج مشکلات کنونی دنیای اسلام، تسلیم بودن در برابر دستورات قرآن و تسلیم نشدن در برابر تحمیل‌های جاهلیت مدرن و مقاومت در برابر زورگویی‌های این جاهلیت است.
ایشان تلاوت و حفظ قرآن را مقدمه‌ی تخلق به اخلاق قرآنی و شکل‌گیری جامعه‌ای بر اساس دستورات قرآنی برشمردند و افزودند: امروز متأسفانه دنیای اسلام از ضعف و فقر و اختلاف و جنگ‌های داخلی ناشی از فشار نظام‌های جاهلی به‌شدت رنج می‌برد که تنها راه مقابله با این فشارهای تحمیلی، تسلیم شدن در برابر قرآن و عزم جدی برای حرکت به سمت اهداف والای آن است.
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: اگر یک قدم به سمت اهداف قرآنی برداشته شود، خداوند نیروی مضاعفی خواهد بخشید و این، موضوعی است که ملت ایران تجربه کرده و با مقاومت در برابر زورگویی‌ها، به توانایی‌ها و امید بیشتری دست پیدا کرده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای استفاده از تجربه‌ی ملت ایران در ایستادگی مقابل قدرت‌ها را نسخه‌ی علاج مشکلات دنیای اسلام دانستند و گفتند: 
ایجاد اختلاف و دودستگی در میان امت اسلامی، امروز یکی از برنامه‌های اصلی دشمنان است، بنابراین همه باید مراقب باشند تا مبادا فریاد اختلاف سر دهند و بلندگوی دشمنان اسلام و قرآن شوند.
ایشان با تأکید بر اینکه هر حنجره‌ای که در جهت اختلاف‌افکنی کار کند، بلندگوی دشمن است، خاطر نشان کردند: ایجاد اختلاف تحت عناوین شیعه و سنی، عرب و عجم، و قومیت‌ها و ملیت‌ها و تعصب‌های ناسیونالیستی، در دستور کار بدخواهان امت اسلامی قرار دارد که باید با «بصیرت» و «عزم» در مقابل آن ایستاد.
رهبر انقلاب، بصیرت و تشخیص صحیحِ «دوست» و «دشمن» را بسیار ضروری دانستند و تأکید کردند: هنگامی که عزم و اراده در کنار بصیرت قرار گیرد، پیمودن مسیر و ایستادگی در برابر فشارها و تحمیل‌ها و توطئه‌ها، آسان خواهد شد و این، همان نصرت الهی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گسترش روزافزون انس با قرآن در جامعه را نویدبخش و امیدوارکننده خواندند و با تأکید بر لزوم اهتمام جدی مسئولان به موضوع قرآن، گفتند: باید جوانان و روشنفکران، انس بیشتری با قرآن پیدا کنند، زیرا غنی شدن ذهن از معارف قرآن، تاثیر خود را بر گفتار و رفتار و تصمیم گیری‌های کلان خواهد گذاشت.
ایشان انس با قرآن را تضمین‌کننده‌ی آینده‌ی روشن و همراه با سعادت دانستند و تأکید کردند: امروز خوشبختانه حرکت به سمت اسلام و قرآن در میان جوامع اسلامی نیز شروع شده که بیداری اسلامی از برکات آن است.
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: بیداری اسلامی حقیقتی است که از بین رفتنی نیست و آثار آن روزبه‌روزگسترش خواهد یافت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وظیفه‌ی علما، روشنفکران، نویسندگان، دانشجویان، دانش‌پژوهان و قاریان و حافظان قرآن را در گسترش روزافزون بیداری اسلامی، مضاعف برشمردند و تأکید کردند: باید مردم را به راهی که قرآن بشارت می‌دهد، امیدوار کرد.
ایشان در پایان اظهار امیدواری کردند دولت‌های اسلامی بیشتر از آنکه درباره‌ی قرآن حرف بزنند، در عمل با آن آشنا شوند و دستورات آن را اجرا کنند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی نماینده‌ی ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تبریک اعیاد شعبانیه، گزارشی از روند برگزاری سی‌ودومین دوره‌ی مسابقات قرآنی بیان کرد.
وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی امسال در مقایسه با سال گذشته از لحاظ کمی و کیفی از امتیازات بیشتری برخوردار بود، گفت: توجه بدون تبعیض به همه‌ی شرکت‌کنندگان در مسابقات و انس و الفت میان آنان، حضور قاریان نوجوان، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در استان‌ها با حضور قاریان خارجی، تجلیل از بانوان فعال در عرصه‌ی قرآنی و حضور پرشور مردم و مسئولان در مسابقات از مهمترین ویژگی‌ها و برنامه‌های این دوره از مسابقات بود.
منبع: khamenei.ir
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.