خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اثرات این‌ روزهای شبکه‌های اجتماعی بر روان مسلمانان

مسلمانان روزانه متوسط ۴ ساعت را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند در حالی که جامعه مشابه (کل انگلیسی‌ها) روزانه زیر دو ساعت را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در گوشه‌ای از دنیا، اندیشکده muslimcensus که رفتارهای اجتماعی مسلمانان انگلیس را پایش می‌کند، در پیمایش اخیر خود بیان داشته که مسلمانان در معرض آسیب‌پذیری روانی نسبتاً بالایی از شبکه‌های اجتماعی هستند.

نکته اول اینکه طبق این گزارش مسلمانان روزانه متوسط ۴ ساعت را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند در حالی که جامعه مشابه (کل انگلیسی‌ها) روزانه زیر دو ساعت را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند.

نکته بعدی اینکه این زمان نسبتاً بالا موجب شده اثرات روانی عمیقی در آن‌ها ایجاد شود. (نمودار فوق) به عنوان نمونه، ۵۴% مسلمانان به خاطر استفاده از شبکه‌های اجتماعی در خود احساس کمبود اعتماد به نفس داشته باشند، ۴۰% بیشتر میل به جمع‌گریزی پیدا کنند تا پیوند اجتماعی و ٣٣% نیز بیشتر احساس غبطه‌خوردن و حسادت داشته باشند.

منبع آکادمی هدی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.