خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تکدی‌گری نوین به سبک کلیساهای پروتستان

به گزارش ادیان نیوز، خبر نگار ما روز چهارشنبه هفته گذشته(مورخ سی‌ام اردیبهشت‌ماه۱۳۹۴) در حالی که مشغول قدم‌زدن در محدوده پل سید خندان بود، به سوژه عجیبی برخورد کرد.
ماجرا از این قرار بوده که زنی با در دست گرفتن چند جفت جوراب و با التماس از افرادی که از آن مسیر تردد می‌کردند، با گفتن جملاتی نظیر:”خدا شما را برای کمک به کلیسا انتخاب کرده است” و “شما نماینده خدا هستید”، جوراب‌های خود را به بیش از سه برابر قیمت واقعی به فروش می‌رسانده است.!
روند انتخاب این شکل از بردن اموال مردم و اینکه چرا  فرد متکدی، خود را به این شکل معرفی کرده، را باید در تکنیک‌ها و روش‌هایی سراغ گرفت که کلیساها برای گرفتن پول اعضا از آن استفاده می‌کنند.
بنا بر این گزارش، عبارات به‌کار برده شده توسط این شخص، معمولا درمقیاس بسیار زیاد توسط کلیساها و شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به فرقه مسیحیت صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در کلیساهای غیرقانونی پروتستانی ایران، موارد زیادی از سوء استفاده از احساسات اعضاء و استفاده از روش‌های مزورانه برای تحریک افراد به کمک‌های مالی و انتقال آن به اموال شخصی صاحب‌نفوذان کلیسا، مشاهده شده بود.
مطابق افشاگری یکی از اعضای سابق کلیسای انجیلی عمانوئیل در فضای مجازی، یکی از اعضای هیئت مشایخ کلیسا، هدایای ایرانیان مقیم آمریکا را تصاحب کرده و به کلیسا تحویل نداده بود.
در موردی دیگر در کلیسای غیرقانونی پطرس، فروش مواد مخدر به یک شغل درآمد زا تبدیل شده بود و عمده خریداران اصلی این مواد، نیز جوانان، نوجوانان و زن­هایی بوده‌اند که کلیسا را پوشش مناسبی برای انجام اعمال خلاف خود انتخاب کرده بودند.
علاوه بر این، مجریان و دست‌اندرکاران شبکه‌های ماهواره‌ای مسیحی نیز مسابقه اخاذی از بینندگان خود به ‌راه انداخته‌اند؛ به‌طوری‌که اگر از آنها با تعبیر “گداخانه” نام ببریم، بیراهه نرفته‌ایم.
کمتر برنامه‌ای دراین شبکه‌ها پخش می‌شود که در آن درخواست کمک از بینندگان مطرح نشده باشد و آنها تحت عناوین فریبنده‌ای چون: همکار شبکه و … در حال انجام کلاهبرداری‌های نوین مالی هستند.
البته در عمق اقدامات این شبکه‌ها، نوعی دغل‌بازی نیز می‌توان برداشت کرد؛ چرا که در حالی تقاضای کمک کرده و منبع تامین هزینه‌های مالی شبکه خود را غیردولتی معرفی می‌کنند که شواهد امر و هزینه‌های بسیار زیاد راه‌اندازی و اداره یک شبکه‌ ماهواره‌ای،‌ وابستگی آنها به دولت‌های غربی را نشان می‌دهد.
باید افزود، سابقه کسب مال و ثروت با پوشش مسیحیت، در قرون گذشته نیز دیده شده است. در قرون وسطی کشیشان کلیساهای کاتولیک به بهانه مغفرت‌‌‌بخشی، بهشت‌فروشی و … اموال زیادی از مردم ناآگاه زمان خود را به یغما بردند. 
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.