خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واکاوی علت تاکید مکرر امام خامنه‌ای بر حفظ وحدت مسلمین

به گزارش ادیان نیوز، مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با شرکت­ کنندگان در سی‌ و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، نکات بسیار مهمی را مطمح نظر  قرار داده که همچون بسیاری از بیانات ایشان، تاکید بر حفظ وحدت جوامع اسلامی، یکی از موارد قابل توجه آنها بود.
ایشان در این دیدار ضمن درخواست انس‌گیری و تسلیم ­بودن در برابر قرآن کریم فرمودند: “یکی از چیزهایی که دشمنان اسلام در درون امّت اسلامی همیشه آن را دنبال کردند، امروز هم با شدّت دنبال می­کنند، عبارت است از ایجاد اختلاف؛ جلوی این را باید گرفت. هر حنجره‌ای که در جهت اختلاف حرف بزند، بلندگوی دشمن است؛ چه خودش بداند، چه نداند. مراقبباشیم حنجره‌ ما بلندگوی دشمنان اسلام و قرآن نشود؛ فریاد اختلاف سر ندهد. اختلاف مذهبی، اختلاف شیعه و سنّی، اختلاف عرب و عجم، اختلاف کشورهای گوناگون، اختلاف قومیّت­ ها و ملیّت­ ها و تعصّب­ های ناسیونالیستی، چیزهایی است که دارند در بین جوامع مسلمان مشتعل می­ کنند. باید مقابل اینها ایستاد.”
نگاهی به بیانات معظم‌له در این بخش نشان می‌دهد، توطئه‌ای عظیم و پیچیده از جانب دشمنان طراحی شده که در صددند به بهانه‌های مذهب، ملیت، قومیت و …، امت بزرگ اسلامی را به چندین پاره جدا از هم و متخاصم، تبدیل کرده و عملا توانایی هر نوع حرکت را از مسلمانان بگیرند.
در این گزارش مصادیقی از رویدادهای نزدیک به این روزها، از اختلاف‌های خانمان‌سوز مسلمین، ذکر خواهد شد تا ضمن پی‌بردن به حساسیت موضوع، میدان بازی دوست را از دشمن تشخیص داده و “وحدت” به‌جای “اختلاف‌” سرلوحه کار قرار بگیرد.
اختلاف‌افکنی دشمنان بین شیعه و سنی
 رصد تحولات منطقه اسلامی ما را به این نکته رهنمون می‌سازد که کشورهایی  فرامنطقه‌ای دسیسه‌ای خطرناک طراحی کرده و با پاشیدن بذر اختلاف، محصول خود را درو می‌کنند.
در کشور عراق وقتی نیروهای مردمی عراق که از همه گروه‌های عراقی در آن عضو بودند، با شانتاژ رسانه‌ای غربی‌ها گروهی شیعه قلمداد شد، دولت عراق اشتباهی اساسی کرد و حضور آنها در میدان جهاد کم‌رنگ شد و محسوس‌ترین نتیجه آن سقوط یکی از شهرهای راهبردی عراق بود.
همین یک نمونه کافی است که دست‌های پشت پرده شناسایی شود؛ جایی که کشورهای استکباری مانند: آمریکا و انگلیس- که اتفاقا لانه منافقین و خائنین سنی و شیعه هستند- از یک طرف با حمایت از گروهک تروریستی داعش و از طرف دیگر با تضعیف و اختلاف افکنی بین نیروهای مدافع عراقی، بخشی از برنامه‌های دراز مدت خود را جامه عمل پوشاندند.
اینکه از این دو کشور به عنوان فتنه‌گران اختلاف بین شیعه و سنی نام برده می‌شود؛ ادعایی بی‌پایه نیست؛ چرا که اکثریت قریب به اتفاق شبکه‌های ماهواره‌ای اختلاف‌افکن نیز در این دو کشور قرار دارند.
چطور می‌شود، حقد، کینه و بغض این دو کشور ظالم جهانی، اجازه بدهد رسانه‌هایی برای ترویج اسلام در آن کشورها اجازه عرض اندام پیدا کند، مگر اینکه بتوانند میوه خود را از درخت پلید اختلاف برداشت کنند.
داخل کشور هم متاسفانه عده‌ای آگاهانه- و تعداد اندکی هم ناآگاهانه و بی‌اطلاع از حیله دشمن- تمام همت خود را بر اختلاف‌افکنی قرار داده­اند.
از جمله این گروه‌ها می‌توان از فرقه منحرف و مشکوک صادق شیرازی-که به لطف سرویس جاسوسی انگلیس صاحب شبکه‌های ماهواره‌ای متعددی در این کشور شده- و انجمن متحجر حجتیه نام برد که گویا تمامی مشکلات جامعه مسلمانان وحدت است که می‌خواهند این رشته متین و محکم از هم گسسته شود.
در موردی دیگر آل سعود که خود را خادم حرمین شریفین معرفی می‌کند، به­جای آنکه با اتحاد کشورهای اسلامی طوفان خود را برضد رژیم غاصب صهیونیستی به‌کار گیرد، با   هواپیماهای جنگی و خلبان‌های اجاره‌ای غربی و صهیونیستی، مسلمانان بی‌گناه یمنی را به خاک و خون می‌کشد.
اختلاف بین عرب و عجم و برانگیختن تعصبات ناسیونالیستی
سوء استفاده از جریان تعرض ماموران سعودی به دو زائر ایرانی نیز نمونه‌ای از تلاش دشمن برای اختلاف بین عرب و عجم نامیده می‌شود؛ چرا که این عمل شنیع هر چند بسیار ناپسند و غیرشرعی بود، ولی دلیلی بر “عرب‌ستیزی” و شعله‌ور شدن حس برتری‌جویی فارس بر عرب نیست که متاسفانه توسط دستگاه‌های استکباری و بلندگوهای داخلی آنان ترویج شد.
در این قضیه، ملی‌گراها و سلطنت‌طلب‌های دین‌گریز در شبکه­های اجتماعی بسیار فعال شده تا موجی از برانگیختن احساس ناسیونالیستی و ضدعربی در بین مسلمانان ایرانی راه بیندازند.
موارد پیش گفته شده تنها نمونه‌هایی از آخرین اتفاقات تفرقه‌افکنانه دشمنان غدار و حیله‌گر مسلمانان بود که به آنها اشاره‌ای گذرا رفت و باید گفت، سیاست خبیث اختلاف‌افکنی قرن‌هاست برخی از کشورهای اسلامی را در منجلاب برادرکشی و عدم توجه به دشمن حقیقی فرو برده است.  
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.