خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جنبشهای جدید و مقابله با گسترش معنویت دینی

ادیان نیوز: معنویتی که برخاسته از گرایشهای مقدس و متعالی آدمیان است. از آنجا که شاخص مهم نظام اسلامی، هویت دینی، معنویت الهی و رسالت فرهنگی آن است، جنبشهای نوپدید معنوی اندیشه و فرهنگ این معنویت را به چالش فراخوانده‌اند. از سوی دیگر، چون بارقه‌ای امیدبخش در ظلمات بی‌هویتی و بی‌فرهنگی دنیای امروز، به شیفتگان معنویت نوید آزادی داده است، بار دیگر حق و باطل روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند، البته در نبردی کاملاً نابرابر.
جهان استکبار به این نتیجه رسیده که راه مقابله با این نظام الهی مبتنی بر خدامحوری، فقط مبارزه فرهنگی و جنگ نرم است. یکی از این راهکارها برای مقابله با معنویت الهی و انسان‌ساز اسلام، ایجاد فرقه‌ها و عرفانهای بدلی و معنویت کاذب در مقابل معنویت حقیقی و اصیل اسلامی است. معنویت دینی با وجدان انسانها، با جنبه انسانیت انسانها سروکار دارد، بر خوی انسانی انسان‌ها تأکید می‌کند. این چیزی است که غرب با آن مشکل دارد و می‌داند با وجود چنین معنویتی هیچ‌گاه نخواهد توانست بر انسان‌ها حکمرانی کند. بنابراین عرفانی را تبلیغ می‌کند که از سویی خلأهای معنوی بشر را تأمین کند و از سوی دیگر حس ظلم‌ستیزی و خدامحوری انسان را از آنها دور کند.
جنبشهای نوپدید معنوی بخوبی می‌توانند چنین مأموریتی را انجام دهند.مقام معظم رهبری در این باره می‌فرماید: امروز دشمنی اردوگاه استکبار با ایران اسلامی به‌خاطر اسلام است. آنها با اسلام دشمن هستند که بر جمهوری اسلامی فشار وارد می‌کنند. آنها با زنده شدن قرآن دشمن هستند که با ملت ایران دشمنی می‌کنند و همه ملتهای مسلمانی که در راه اسلام مایل به فداکاری و حرکت هستند، باید برای مقابله با دشمنان اسلام، خود را آماده کنند. ما ملت ایران از این حقیقت به خود می‌بالیم که به‌خاطر خدا و به‌خاطر قرآن مورد کینه و عداوت مستکبران عالم قرار گرفته‌ایم. وا… که آمریکا از هیچ‌چیز ملّت ایران به‌قدر مسلمان بودن و پایبندی به اسلام ناب محمدی(صلی ا… و علیه و آله) ناراحت نیست.
جنبشهای نوپدید معنوی با ایجاد جذابیتهای این دنیایی، ارایه مدلهای پر سروصدا، ساختن الگوهای اَبَرانسانی، تلاش می‌کند انسان دور افتاده از معنویت راستین را به خود جذب کند و از او انسانی مطیع و فرمانبر بسازد تا از این رهاورد هم بر او مسلط شود و هم روحیه ظلم ستیزی و انقلابی او را عقیم کند؛ زیرا تنها چیزی که می‌تواند موقعیت جهانی غرب را به چالش بکشد و از بین ببرد، روحیه انقلابی و ظلم ستیزی انسانهاست. انسان بیدار و هوشیار قد خم نمی کند و زیر بار ظلم نمی رود، در حالی که ظلم عامل بقای اندیشه غربی و استکبار است./مهدی سالاری
منبع: فرقه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.