خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تصور رمانتیک برخی زنان استرالیایی از داعش !

به گزارش ادیان نیوز، تاکنون بیش از ۱۰۰ شهروند استرالیایی، برای پیوستن به داعش، این کشور را به مقصد عراق و سوریه ترک کرده اند.
مسؤولان استرالیایی تاکید دارند که از این تعداد ۳۰ تن تاکنون کشته شده اند، با این حال از این نگران هستند که این افراد پس از بازگشت به استرالیا به خطری برای این کشور تبدیل شوند.
“تریسی لینفورد” معاون رئیس پلیس ایالت ویکتوریا، اعلام کرد: اکثر افرادی که جذب داعش شده اند، از جوانان منزوی بودند که فریب تبلیغاتِ سازمان دهی شدۀ داعش در شبکه های ارتباط جمعی را خورده اند.
وی افزود: اکثر زنانی که جذب داعش شده اند، تفکراتی رمانتیک درباره زندگی در سایه گروه تروریستی داعش دارند. ۱۲ تن از این زن ها، تلاش داشتند از ملبورن – بزرگ ترین شهر ایالت ویکتوریا – خارج شده و به داعش بپیوندند.
لینفورد تاکید کرد: بر اساس اطلاعاتی که داریم، ۵ تن از این زنان، نزد داعش هستند و از ۲ تن از آن ها بی خبریم، با این حال ۴ تن به کشور بازگرداندیم و یک نفر از آن ها نیز پیش از سفر، در فرودگاه بازداشت شد. با این حال به نظر می رسد که تعداد این زن ها، بیش از ۱۲ نفر باشد.
معاون رئیس پلیس ایالت ویکتوریا، این اظهارات را پس از آن ایراد کرد که اطلاعاتی مبنی بر سفر یک زن استرالیایی از این کشور و پیوستن به داعش منتشر شد.
این زن برای پیوستن به داعش دو کودک خود را رها کرد.
به گفتۀ لینفورد، این زن ها در حالی رؤیای زندگی رمانتیک تحت حاکمیت داعش می بافند، که پس از پیوستن به داعش ناچار به ازدواج های اجباری و برخی دیگر مجبور به بردگی جنسی می شوند. این زن ها در شرایطی بسیار دشوار زندگی می گذرانند و حتی برای به دست آوردن سهمیۀ غذای خود نیز در رنج هستند و از نظر تردد و رفت و آمد نیز به شدت محدود می شوند.
به گفته معاون رئیس پلیس ایالت ویکتوریا، یکی از مسائلِ شناخته شده درباره داعش، آن است که در زمینه فعالیت در شبکه های ارتباط اجتماعی از تخصص بالایی برخوردار است و توانسته است از این نفوذ، کمال بهره برداری را داشته باشد.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.