خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عاقبت نشر دهنده خبر فحشاء

ادیان نیوز: رسول خدا (ص) می فرمایند:
هر کس فاحشه بازى دیگران را که پنهان مانده است، فاش و بر ملا سازد، به منزله آن است که خود فاحشه بازى کرده است. و هر کس که بنده مؤمنى را به خاطر کار نکوهیده‏ اش نکوهش و ملامت کند، خود به همان کار نکوهیده آلوده خواهد گشت.
شرح حدیث:
فحشاء عبارت از عریان شدن در برابر دیگران است، چه این که مرتکب زنا و لواط بشوند، یا نشوند. ولى در عرف مردم به زنا و لواط اطلاق مى‏ شود. خداونددر قرآن مجید مى‏ فرماید:إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفاحِشَهُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَهِ؛ همانا کسانى که دوست دارند خبر فحشاء در میان مؤمنین منتشر گردد، شکنجه دردناکى در دنیا و آخرت براى آنان مهیا است.
در صورتى که انسان خودش باعث انتشار این گونه اخبار نشود، و تنها دوست داشته باشد که فاحشه بازان رسوا و مشهور شوند، عذاب دنیا و آخرت را به جان خود خریده است، تا چه رسد به این که خود باعث انتشار خبر باشد. بدیهى است که پخش کردن خبر فحشاء و یا دوست داشتن انتشار خبر، هر دو در شمار گناهان کبیره است زیرا در آیه فوق الذکر تهدید به عذاب آخرت شده ‏اند.
پی نوشت:
گزیده کافی،ج۱،ص۲۵۷.
منبع:افکار
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.