خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برخی حرف رهبری را به نفع خود توجیه می‌کنند

به گزارش ادیان نیوز،  آیت‌الله احمد جنتی در همایش فرمانداران سراسر کشور اظهار داشت: اگر به بیت المال خیانت شود همه ملت طلبکار هستند و طرف خیانت کننده یک فرد نیست بلکه کل ملت هست. کسی در قبر و قیامت به درد ما نمی‌خورد نه رئیس جمهور و نه رئیس کشور و نه دیگران در آنجا به درد ما نمی‌خورند بلکه رضایت خدا را باید در نظر داشت.
جنتی ادامه داد: روزی اگر رضایت خدا یک طرف باشد و رضایت مقام مسئول طرف دیگر، باید رضایت خدا را در نظر بگیریم. یک رئیس‌جمهور یک شب در کاخ ریاست جمهوری است و فردا صبح با یک کودتا در بازداشتگاه مانند محمد مرسی رئیس‌جمهور مصر. با آن حرف های نامربوطی که در ایران زد و غروری که او را فرا گرفته بود فکر می کرد همچنان زنده است و می تواند رفتارش را ادامه دهد ولی با یک کودتا از قدرت کنار رفت او بالاترین مقام مصر بود. شما با یک امضا به کار گرفته می‌شوید و با یک امضا می‌روید، باید سعی کنید خدا را راضی کنید؛ چرا که اگر خدا راضی باشد شما در پستی باقی می‌مانید و اگر راضی هم نباشد و یا صلاح شما نباشد به خواست او از مقامی کنار می‌روید.
وی همچنین گفت: مسئله فتنه مسئله روز است و مقام معظم رهبری فرمودند که این خط قرمز است و مسئله روز ما است و نباید کهنه شود بنابراین انتظار ما این است که به مسئله فتنه از دیدگاه رهبری و افراد دارای بصیرت سیاسی نگاه کنید چرا که فتنه یک مسئله براندازی بود و ما باید این را باور داشته باشیم در مسئله فتنه مسئله این بود که نظام سیاسی ما نباید باشد چرا که در تاریخ به آمریکا ضربه زده بود. هنوز هم آنها (آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها) ما را رها نمی‌کنند و به دنبال اجرای کارهایی صد ساله هستند.
دبیر شورای نگهبان همچنین اظهار داشت: فتنه بعد از قضیه تیرماه ۷۸ رقم خورد. سیاست فتنه‌گران هنوز هم ادامه دارد. مسئله هسته‌ای ما در همین مسیر براندازی است چرا که مسئله غربی‌ها این نیست که در توافقی مسائل خود در هسته‌ای را اعمال کنند و بعد تحریم ها را بردارند و بگذارند ما کارمان انجام دهیم و دیگر دخالتی در مملکت ما نکنند اینگونه نیست چرا که آنها بعد از هسته‌ای با عنوان حقوق بشر به دنبال اعمال هر مسئله‌ای علیه ملت ما هستند. اینها همان کسانی هستند که رجایی و بهشتی را شهید کردند و در نماز جمعه انفجار ایجاد کرده و الآن هم به اسم داعش و امثالهم دارند آدم‌سوزی می‌کنند و مستقیم بچه می‌کشند. اینها می‌خواستند بر مملکت ما مسلط شوند مقام معظم رهبری فرمودند اجازه نمیدهیم اینها در مراجع نظامی ما وارد شوند. آنها با پررویی و وقاحت می‌گویند با دانشمندان هسته‌ای ما صحبت کنند که این یعنی برخی را کشته‌ایم و باقی را می‌خواهیم شناسایی کنیم.
آیت‌الله جنتی ادامه داد: مسئله دیگر مقاومت است راه چاره ما برای نجات طبق فرمایشات رهبری اقتصاد مقاومتی است. ما ابتدا باید آب و نان خود را تأمین کنیم و بودجه‌مان را از وابستگی به نفت جدا کنیم. چرا که با اقتصاد مقاومتی می‌توانیم ارتباط خود را با نفت قطع کنیم. توصیه می‌کنم جهت رضایت خدا وصیت نامه امام و صحیفه نور را مطالعه کنید.
وی ادامه داد: امسال سال انتخابات است شما هم درگیر آن هستید بنابراین همان‌گونه که وزیر کشور گفتند تأکید می‌کنیم دولت و وزارت کشور نمی‌توانند به جریانی گرایش داشته باشند و مستقیم یا غیر مستقیم آن هم فرقی ندارد. متأسفم از اینکه برخی مقامات ما گرایش‌ها مخفی نمی‌کنند و گاهی صریحاً می‌گویند که گرایششان چیست. آیا عضو فلان حزب می‌تواند در انتخابات به نفع حزب خود کار نکند این در حالی است که عضویت در حزب چنین چیزی را نشان می‌دهد؛ چرا شما می‌گویید که من عضو فلان حزب هستم.
دبیر شورای نگهبان همچنین گفت: وقتی مقام بالایی خودش گرایشی دارد و به مقام پایین تر دستور می‌دهد که فلان کار را انجام دهیم و آن مقام پایین دست این را به مصلحت نداند و انجام ندهد حتی ممکن است کنارش بزنند ولی باید مصلحت را در نظر داشته باشد. می‌گویند اگر مجلس را گرفتیم می‌توانیم در این جایگاه بمانیم اما این حرف خلاف قانون است و به معنای دخالت در انتخابات است در حالی که دولت حق دخالت در انتخابات را ندارد و مردم هم به خوبی این موارد را می‌فهمند. شورای نگهبان و وزارت کشور و شورای نگهبان باید در کنار هم و دوست یکدیگر باشند که این امر در دوره‌های قبل متفاوت بوده؛ یک دوره وزارت کشور رسماً مقابل شورای نگهبان ایستان و گفت حتی حق داشتن دفتر در شهرها را ندارید و حتی ادعا می‌کردند که دفاتر شما را می‌بندیم. یک دوره هم خیلی خوب بود و کاملاً شورای نگهبان حمایت می‌شد انشاء الله در این دوره هم همینطور باشد.
وی اظهار داشت: دوستانی در وزارت کشور هستندکه ما خیلی قبولشان داریم انشاء الله در این دوره، مشکلات اینگونه نداشته باشیم اما مشکلات ممکن است به گونه دیگری پیش بیاید. احراز هویت شرط است؛ در انتخابات مدرک تحصیلی یکی از شروط است و این شرط علمی باید احراز شود التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه از شروع اصلی است نمی‌توانیم بگوییم که انشاء الله این شروط در مورد فردی صدق می‌کند لذا افرادی که تأیید نمی‌شوند به خاطر این است که شرایط لازم نسبت به آنها احراز نمی‌شود. سوابق نامزد باید مشخص باشد و شورای نگهبان بدون احراز شرایط حق تأیید افراد را ندارد. در تأیید صلاحیت ها که هیئت‌های اجرایی مسئولیت دارند دو حق مطرح است که باید رعایت شود یکی حق شخص است و که اگر فردی بی جا رد شود به او ظلم شده است.
آیت‌الله جنتی همچنین گفت: چند هزار نفر در انتخابات ثبت نام می کنند که شورای نگهبان باید در یک مدت محدود ۱۰ الی ۲۰ روزه احراز صلاحیت اینها را مشخص کند که این خود کار بسیار دشواری است چرا که اگر فردی به ناحق رد شود به او ظلم شده و اگر به ناحق تأیید شود حق مجلس و ملت زیر پا گذاشته می‌شود. برخی نسبت به حرف‌های رهبری به نفع خود توجیه می‌کنند مثلاً اینکه رأی مردم حق الناس است اما باید توجه شود که هم رد به نا حق و هم تأیید به نا حق حق الناس است. برخی نمایندگان حتی برای دولت گرفتاری درست می‌کنند و به وزیری می‌گویند که چنین و چنان کن و این را بگذارد و آن را بردار و اگر چنین نکردی سئوال و استیضاحت می‌کنیم که البته این از سوی نمایندگان ناصالح است بنابراین مجلس باید به گونه‌ای باشد که صلاحیت آن احراز شده باشد و در واقع به اسلام و انقلاب متعهد باشند جرا که بدون تعهدت مشکلات زیادی به وجود می آید.
وی گفت: ما به عنوان ناظر شورای نگهبان مشکلات زیادی در مقابل توقعاتی که خلاف قانون است در تایید و رد کردن افراد داریم. یکی از دوستان قدیمی ما که خدا رحمتش کند بنده خیلی قبولش داشتم و با خیال راحت پشت سرش نماز می‌خواندم ایشان ثبت نام کرده بود و همه شروط را غیر از شرط علمی را داشت که به همین خاطر ردش کردم چرا که ما نمی‌توانیم قانون را فدای دوستی کنیم. ورود افراد به مجلس برای ما نفع و ضرر ندارد.
منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.