خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شورای خلیفه‌گری ارامنه! پاسخ نیکی جز نیکی است؟

به گزارش ادیان نیوز، چند وقت پیش حادثه‌ای در یک خودرو شویی در منطقه مجیدیه تهران رخ داد که طی آن از روی ناآگاهی و عدم دقت سه مامور ناجا، برخورد نامناسبی با یک هم‌وطن ارمنی صورت گرفت.
پس از ارائه گزارش به فرماندهی ناجا و تشکیل تیم ویژه برای رسیدگی به موضوع، سه مامور کلانتری، رئیس کلانتری و سرکلانتر منطقه از خدمت معلق شدند که در نوع خود کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر تلقی می‌شود؛ اما این برخورد با خاطیان پرونده فوق، نشان دهنده مطالب زیادی است.
درباره موضع‌گیری مسئولان عالی نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر اقلیت‌های دینی، گفتنی‌هایی وجود دارد که هر از چند گاهی توسط هم‌وطنان مسیحی، یهودی و زرتشتی و همچنین روحانیون و نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی، بیان می‌شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، بنا به یک سنت دیرینه در خانواده شهدای مسیحی حاضر شده و از نزدیک، از آنها تفقد می‌کنند که شرح این دیدارها گردآوری و در قالب یک کتاب به بازار نشر روانه شده است.
موضع کلی نظام اسلامی در برابر اقلیت‌های دینی، در قانون اساسی و مبانی فقهی دینی پیش‌بینی شده و سابقه جمهوری اسلامی در قبال اقلیت‌ها، حکایت از رابطه‌ای احترام‌آمیز و دوسویه دارد.
همچنان­ که اقلیت مسیحی دارای سه نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند و در برگزاری مراسم‌های دینی خود کاملا آزادند و در پناه قانون، زندگی بسیار خوشایندی در کنار بقیه هم‌وطنان دارند.
 ارامنه در مناسبت‌های مختلف حتی به گردهمایی سیاسی که مربوط به قومیت خودشان است نیز در کلیسای واقع در خیابان کریمخان زند اقدام می‌کنند و گاهی هم این اجتماعات، به‌صورت‌ یک راهپیمایی خیابانی شکل می‌گیرد.
این بخش از اقلیت های کشور، یک‌صد سال پس از جریان درگیری ارامنه با دولت عثمانی در اوایل اردیبهشت‌ماه امسال، در کمال امنیت به یاد آن دوران، مراسم گرفتند؛ اما الصاق پوستر مربوط به آن، بعد از گذشت چند روز از مراسم، به مخالفت و برخورد چند مامور ناجا با مدیر یک خودروشویی منجر شد که در نهایت به دستور فرماندهی ناجا با متخلفان، برخورد قانونی صورت گرفت.
تصویر راهپیمایی ارامنه
اما در کنار هم‌وطنان مسیحی که همیشه خاطره خوشی از رندگی در ایران دارند، گروهکی اعلام وجود کرده‌اند که نه به مسیح اعتقاد دارند و نه اصولا به هیچ دینی از ادیان الهی ایمان آورده‌اند؛ بلکه به‌عنوان آلت دست کشورهای زیاده‌خواه جهانی برای قانون‌شکنی و ایجاد رخنه در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
افراد تیمی که در قالب کلیساهای غیرقانونی-چه به‌صورت ساختمانی و آشکار و چه زیرزمینی و خانگی- سازمان‌دهی شده و رهاوردی جزء افسردگی، انزوا، برهم زدن بنیان خانواده، اعتیاد به مشروبات الکلی، رابطه آزاد دختر و پسر، قانون‌شکنی و … برای اعضای خود نداشته و ندارند.
نمونه این افراد، مجرمینی مانند: سعید عابدینی، فرشید فتحی و … بودند که از طریق ارتباط‌گیری با سازمان‌های جاسوسی و موسسات بین‌المللی معاند نظام، اقدام به راه‌اندازی کلیساهای غیرقانونی خانگی و توزیع اقلام ترویج مسیحیت صهیونیستی می‌کردند.
در برابر رفتار محترمانه و عادلانه ایران با اقلیت مسیحی کشورمان، انتظار بر این است که صاحب‌منصبان کلیساهای قانونی، نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی و دیگر افراد ذی‌نفوذ، موضعی قاطعانه و صریح بگیرند و ننگ این افراد را از دامن خود دور کرده و آنها را نفوذی در بین خود معرفی کنند.
مسیحیان ایران بارها از داشتن حقوق و رعایت عدالت در جامعه مسلمان ایرانی ابراز رضایت کرده‌اند، و اکنون نیز باید در مقابل افرادی که با اشاره سرویس‌های جاسوسی غربی، اقدام به راه‌اندازی کلیساهای خانگی و توزیع اقلام غیرقانونی تبلیغی در بین مسلمانان می‌کنند، ایستادگی و مقابله کنند.
با وجود سرانه بالای کلیساهای ساختمانی مسیحیان، چه لزومی به راه اندازی کلیساهای خانگی است؟ آیا به راستی هدفی به غیر از اصل مسیحیت، در پشت پرده وجود دارد؟
چرا از کسانی که با دریافت هزینه‌های میلیاردی از منابع مشخص، تمام همت خود را برای فریب مردم مسلمان ایران و تشویق آنان به تغییر دین، به‌کار گرفته‌اند، برائت نمی­جوئید؟
 بر اساس این گزارش، بهتر است برای جلوگیری از خدشه به اعتبار شورای خلیفه‌گری ارامنه، بزرگان آنها جایگاه خود را مقابل هنجارشکنی‌های افراد معدود-که با نقاب مسیحیت فعالیت می‌کنند-، پخش کتاب، نشریات، الواح فشرده و… خارج از چرخه قانونی، که برای برای ضربه زدن به ارکان نظام اسلامی استفاده می‌شود را مشخص کنند. 
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.