خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نگرانی “صدر” از بازگشت یک رسم جاهلی درباره زنان!

به گزارش ادیان نیوز، “مقتدی صدر” با اشاره به این که پایان دادن به  درگیری های قبیله ای از طریق راه حل عشایری یا همان “الفصل العشائری” به ازدواج اجباری ۵۰ زن به عنوان خونبها در عراق منجر شده است، عشایر عراقی را به تجدید نظر در این مساله فراخواند.
صدر رهبر جریان صدر عراق، در پاسخ به سوالی با این مضمون که برخی عشایر عراقی بر مبنای راه حل سنتی عشایری، مبالغ کلانی به عنوان دیه درخواست می کنند و اینک این ارقام به عددهای غیر معقولی رسیده و حتی به حوادث غیر عمد نیز سرایت کرده است، گفت: شنیده ام  که این امر دیگر به پرداخت مبالغ کلان مالی محدود نمی شود بلکه ۵۰ زن به عنوان دیه قربانی این راه حل شده اند.
سومریه نیوز نوشت: مقتدی صدر ضمن درخواست از عشایر غیور و مسلمان برای تجدید نظر در این موضوع و رجوع به شرع و عقل برای پایان دادن به درگیری ها، بر ضرورت بازنگری حوزه ها و مراجع عشایر در این موضوع تاکید کرده است.
خاطرنشان می شود که عشایر عراقی در اغلب اوقات برای پایان دادن به درگیری های میان عشایر به پرداخت دیه یا راه حل موسوم به “الفصل العشائری” متوسل می شوند که در نتیجه آن برخی اوقات مبالغ کلان مالی یا یک زن به عنوان دیه مطالبه می شود.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.