خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نشریه آمریکایی به دنبال عوامل حمایت نوجوانان غربی از فلسطین پرداخت

نشریه آمریکایی «هیل» در تحلیلی به نقش رسانه‌های اجتماعی در آگاه‌ کردن جوانان غربی از ماهیت اشغالگری رژیم صهیونیستی پرداخته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نشریه آمریکایی هیل با مطالعه‌ای در مورد پلتفرم TikTok در جریان تجاوز به نوار غزه، نشان داد که محتوای این شبکه اجتماعی در مورد تحولات غزه افزایش چشمگیری داشته است.

مطالعه انجام شده توسط پلتفرم GitHub نشان می‌دهد که استفاده از تیک تاک، به مدت نیم ساعت در روز، احتمال پیدا کردن نظر ضد رژیم اشغالگر اسرائیل را تا ۱۷ درصد برای کاربران افزایش می‌دهد، در حالی که این احتمال در اینستاگرام تا ۶ درصد و در مورد شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) ۲ درصد است.

این تحقیق در مورد تعامل با هشتگ‌ها در میان کاربران در ایالات متحده نشان داد که استفاده از هشتگ «آزادی برای فلسطین» در هفته قبل از ۲۹ نوامبر از بیش از ۲۰۰ میلیون مورد فراتر رفته است. هشتگ‌های مشابه «پرچم فلسطین» در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. نکته جالب اینکه هشتگ «ما در کنار اسرائیل ایستاده‌ایم» تنها با چندین میلیون بار استفاده در رتبه آخر قرار گرفته که نشان‌دهنده همدلی گسترده کاربران با حقوق فلسطینیان است.

نشریه آمریکایی The Hill مقاله‌ای به قلم «خوان ویلاسمیل» منتشر کرد که در آن درباره دلیل حمایت نسل Z از فلسطین و خصومت آنها با رژیم اشغالگر اسرائیل نوشت.

این نویسنده در گزارش خود نوشت که نظرسنجی‌ها، هشتگ‌ها، استوری‌های اینستاگرام و تظاهرات دانشگاهیان نشان می‌دهد که نسل Z نسبت به آمریکایی‌های مسن‌تر به اسرائیل بدبین‌تر هستند. در پلتفرم TikTok که نیمی از کاربران آن زیر ۳۰ سال سن دارند، هشتگ FreePalestine سی و یک میلیارد بار استفاده شده که در مقایسه با ۵۹۰ میلیون اشتراک هشتگ «از اسرائیل حمایت کنید» بیش از ۵۰ برابر بیشتر به اشتراک گذاشته شده است.

نویسنده در ادامه نوشت :بیشتر ویدئوهای کوتاه توسط نوجوانانی با آگاهی کمی از درگیری‌های غزه تولید شده است. اما این جوانان کمبود اطلاعات خود را با تحقیقات پرشور جبران می‌کنند. این در حالی است که آمریکایی‌های مسن‌تر هنوز TikTok را به عنوان پلتفرمی که در آن تنها فیلمهای بی ارزش به اشتراک گذاشته می‌شود نگاه می‌کنند. وی افزود: اکنون زمان آن رسیده است که آنها تیک تاک را به عنوان یک منبع رسانه‌ای که جهان بینی فرزندانشان را شکل می‌دهد، ببینند.

این نویسنده افزود: برخی از سیاستمداران از قبل این موضوع را می‌دانستند و از این رو درخواست‌ها برای ممنوعیت کامل تیک تاک در سال‌های اخیر زیاد بوده است.

نسل زد ( Generation Z) یا نسل نت به نوجوانان و جوانانی گفته می‌شود که تقریبا بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ متولد شده‌اند. این نسل از بدو تولد شاهد پیشرفت اینترنت و سایر ابزارهای هوشمند بوده‌اند و به‌همین‌ دلیل به آن‌ها نسل نت (اینترنت) یا بومی‌های دیجیتال گفته می‌شود.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.